Allahovi znakovi su svuda oko nas
Zemlja bez vode je mrtva. Tek njenim spajanjem sa vodom ona oživljava i postaje sposobna za reprodukciju. To nas asocira i na kur’ansku tvrdnju da je Allah sve živo stvorio iz vode. Iako je kiša jedna, ona podjednako pogoduje životu nebrojenih vrsta na Zemlji. Svako voće – bilo to grožđe, masline ili šipak – slično je drugome iste vrste, a ipak se razlikuje u ukusu, čvrstoći, obliku, veličini, boji, sočnosti, ili sadržaju ulja, proporcijama itd... Allahovi znakovi i Njegova kreativna moć manifestuju se svuda okolo nas.
Život na Zemlji Uzvišeni je učinio ovisnim o vodi.
Stoga je u Kur’ani-kerimu značajno mjesto dato upravo vodi koja se naziva čak blagoslovljenom (mubarek). “On vodu s neba spušta, pa mi onda činimo da pomoću nje niču sve vrste bilja i da iz njega izrasta zelenilo, a iz njega klasje gusto, i iz palmi, iz zametka njihova, grozdovi koje je lahko ubrati, i vrtovi lozom zasađeni, naročito masline i šipci, slični i različiti. Posmatrajte zato plodove njihove kada se tek pojave i kada zru. To je zaista dokaz za ljude koji vjeruju.” (El-En’am, 99)
Zemlja bez vode je mrtva. Tek njenim spajanjem sa vodom ona oživljava i postaje sposobna za reprodukciju. To nas asocira i na kur’ansku tvrdnju da je Allah sve živo stvorio iz vode. Iako je kiša jedna, ona podjednako pogoduje životu nebrojenih vrsta na Zemlji. Svako voće – bilo to grožđe, masline ili šipak – slično je drugome iste vrste, a ipak se razlikuje u ukusu, čvrstoći, obliku, veličini, boji, sočnosti, ili sadržaju ulja, proporcijama itd… Allahovi znakovi i Njegova kreativna moć manifestuju se svuda okolo nas. Na nebesima i i na Zemlji, u smjeni dana i noći dovoljni su znaci za one koji žele da ih vide. Ipak ih mnogi ne vide i prešućuju njihov poziv, a njihova srca nisu u stanju da ih opaze. Iako su Njegovi znaci razasuti svuda po prirodi, čovjek je toliko ohol da okreće glavu od toga. “A koliko ima znamenja na nebesima i na Zemlji pored kojih prolaze, od kojih oni glave okreću!” (Jusuf, 105)
Fenomeni u prirodi su znaci koji upućuju na istinu od Istine. Čovjek bi ih trebao promatrati očima drukčujim od životinje, koja u tome vide samo ono što im je lično potrebno. Allah, dž.š., dao je čovjeku razum, koji je u stanju shvatiti više od njihovih fizičkih i materijalnih aspekata.
U jednom ajetu sure Muhammed Uzvišeni s negodovanjem pita one koji su zanemarili moć shvaćanja koja se krije iza sluha i vida, tako da ova čula nemaju više svoju funkciju. “Kako oni ne razmisle o Kur’anu, ili su im na srcima katanci!” (Muhammed, 24)
Dr. Hfz. Halil Mehtić
Akos.ba