Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Zdravlje > 6 praktičnih savjeta kako postati ranoranilac

6 praktičnih savjeta kako postati ranoranilac

Cristoph Randler, profesor biologije na Univerzitetu u Heidelbergu (Nemačka), je otkrio da su ranoranioci često uspjeešniji i produktivniji od ljudi koji kasno odlaze na počinak, a to je potvrdilo i nedavno istraživanje novina “The Gardian”, po kome su direktori najvećih kompanija upravo ranoranioci.

Dr. Cristopher Winter, direktor M. Jefferson medicinskog centra za spavanje, kaže da je potrebno vrijeme, ali da svako može postati jutarnja osoba.

“Geni određuju čovjekov hronotip, prirodni alarm koji odlučuje da li ste jutarnji ili večernji tip. Često je sličan unutar porodice, ali na njega se u određenoj mjeri može uticati“, objašnjava dr. Winter.

Promjena hronotipa traje oko dvije nedjelje, ali zahtjeva dosljednost i rutinu. Ako prekršite pravila i savjete koje ćemo vam iznijeti, vraćate se opet na svoje prirodne sklonosti spavanja.

Dr. Winter nudi šest jednostavnih savjeta koji će vam pomoći da promijenite vaš ‘unutrašnji sat’.

Neka vam svako jutro počne isto

Probudite se, vježbajte i jedite svakog jutra u isto vrijeme. “Bitna je rutina“, kaže dr. Winter. Tijelo voli da predvidi šta se dešava. Da biste postali ranoranilac, bitno je da se ove rutine držite i tokom vikenda i odmora, čak i ako ste kasno legli prethodne noći.

Razbudite mozak

Čuvena ‘snooze’ opcija odgađanja buđenja koja se aktivira kad zazvoni alarm omogućava da se bezbrižno vratite na spavanje znajući da je alarm odložen na deset ili petnaest minuta, ali upravo ona koči vašu tranformaciju u ranoranioca.

Takođe, dr. Winter savjetuje i da češće mijenjate melodiju alarma, kako ne biste otupili na istu pjesmu.

Pustite svjetlost da uđe u sobu

Bilo da se radi o prirodnom ili veštačkom svjetlu, uloga svjetlosti je bitna, jer vas obavještava da je dan počeo i šalje signal tijelu da prestane da proizvodi melatonin, hormon koji pospješuje spavanje.

Vježbajte

Ono što najviše pomaže da se ujutru razbudite svakako je fizička aktivnost. Rezultati istraživanja pokazuju da jutarnja vježba snižava krvni pritisak, smanjuje stres i anksioznost, ali i pomaže da noću lakše zaspite.

Dr. Winter preporučuje vježbanje u prirodi. “Možete ići na jutarnji džoging, vožnju bicikla, dovoljno je čak i da prošetate psa, samo da ste na prirodnom svjetlu”, savjet je ovog stručnjaka za spavanje.

Obilan proteinski doručak

Proteini olakšavaju razbuđivanje, a ugljeni hidrati ‘promovišu’ san. Dr. Winter objašnjava da proteini povećavaju nivo dopamina koji pomaže da budete spremniji za predstojeći dan.

Piše: Nedim Botić

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top