Uspješne priče Nahline obuke: Uvezivanje polaznica s kompanijama
Centar za edukaciju i istraživanje “Nahla” uz finansijsku podršku DVV International - Ured za Bosnu i Hercegovinu realizirao je dva ciklusa četveromjesečne obuke za poslovne sekretarke za ukupno 29 nezaposlenih žena.
Po završenoj obuci, poslovne sekretarke su uključene u Nahlinu poslovnu zajednicu u okviru koje imaju pristup karijernom savjetovanju pri pronalasku posla.
10 polaznica je samostalno pronašlo zaposlenje, 6 iz objektivnih razloga nisu bile u mogućnosti da obave praksu, a za ukupno 14 zainteresovanih polaznica ugovorena je jednomjesečna praksa u partnerskim društveno odgovornim kompanijama (od čega je 5 dobilo ponudu za različite oblike daljih angažmana u istim kompanijama). Uvezivanje polaznica s kompanijama je urađeno na osnovu identifikovanih vještina i karijernih preferenci poslovnih sekretarki, te potreba i dinamike rada partnerskih kompanija, a u cilju maksimalnog kvalitativnog učinka prakse za obje strane.
Primjer uspješne priče iz prakse Nahlinih poslovnih sekretarki je Amra Fočo koja je završila je Srednju medicinsku školu, te honorarno radila na administrativnim poslovima u različitim kompanijama i nevladinim organizacijama, nakon čega je uslijedio duži period nezaposlenosti. Obuku za poslovnu sekretarku upisala je kako bi formalizirala svoje znanje i pokušala se vratiti u radne tokove.
Poslovnu praksu u trajanju od mjesec dana Amra je obavila u kompaniji Orbico, jednoj od vodećih bh. kompanija u oblasti distributerskih usluga, koja je već 5 godina zaredom na listi najpoželjnijih poslodavaca. “Ljudi su naša najveća vrijednost”, navodi se u principima ove kompanije, a Amra potvrđuje da se taj princip primjenjuje i u praksi: “Dugi period nezaposlenosti i veliki broj odbijenica prouzrokovali su u meni osjećaj neprihvaćenosti, tako da je bio veliki izazov i pomalo zastrašujuće doći u ovu kompaniju Orbico. No pristup prema ljudima je predivan i zahvalna sam na prilici da obavim praksu u ovako fantastičnom timu. Već sam imala radnog iskustva na sličnim poslovima, ali ono što je u kompaniji Orbico zaista jedinstveno je odnos prema zaposlenima koji mi je pomogao da vratim samopouzdanje.”
“Amra se odlično uklopila u tim”, navode Larisa Špuren-Šarić, menadžerica ljudskih resursa i Sanela Kadrić, asistentica direktora i menadžerice ljudskih resursa u kompaniji Orbico. “Brza je, spretna i komunikativna. Preuzela je svakodnevne obaveze na poslovima komunikacije sa strankama i zaposlenima i vođenja protokola, a u toku njene prakse smo imali objavljen i jedan natječaj za koji je vodila evidenciju”, Iako su poslovi u periodu prakse bili nešto smanjenog inteziteta u odnosu na uobičajeni, Amra je imala priliku obavljati zadatke kao potpuno ravnopravna članica HR tima.
U kompaniji Orbico su u projektu prakse za poslovne sekretarke vidjeli i priliku za obostranu korist: “Podržali smo ovu inicijativu jer cijenimo svaki oblik davanja šanse za dodatne edukacije nezaposlenim osobama, ali smo otišli i korak dalje. Naš najveći izazov, a ujedno, i najveći postignuti rezultat je činjenica da smo odlučili polaznici prakse omogućiti stvarni rad na zahtjevnim i osjetljivim poslovima, na kojima se ona odlično snašla.”
Uloženo povjerenje višestruko se isplatilo i kroz svježe, dodatne uvide u rad kompanije iz nove “vanjske” perspektive koju je Amra donijela, a kao dragocjenu vrijednost ističu i mogućnost učenja iz njenih prethodnih iskustava. “Preporučili bismo i drugim kompanijama da podrže ovaj projekat koji, ako se uradi dobra priprema i kvalitetno osmisle aktivnosti koje bi polaznica obavljala za vrijeme prakse, može predstavljati ne samo podršku pozitivnoj inicijativi nego i benefit za kompaniju”, zaključuju iz HR tima kompanije Orbico.
Amra je ubrzo nakon prakse dobila ponudu za stalno zaposlenje u jednom sarajevskom advokatskom uredu, u kojem obavlja administrativne poslove.
Stalno zaposlenje po završetku studija
Također, Krompir.ba je jedna od prvih kompanija koje su podržale inicijativu. Poslovna sekretarka Amila Gadžo kaže da je kroz praksu u ovoj kompaniji stekla mnogo više praktičnog znanja nego prilikom studija hortikulture. Kao neprocjenjivo iskustvo navodi komunikaciju s kupcima koja joj je povjerena od prvog dana. Odlično se uklopila u tim i svi su je brzo zavoljeli, iako je mlada i na pragu karijere.
Amel Mukača, direktor kompanije krompir.ba, odlučio se uključiti u projekat jer je u tome vidio šansu da dio svog znanja prenese na novu generaciju. No, prema vlastitim riječima, dobio je mnogo više od toga: “U radu s polaznicom prakse na početku je bilo potrebno uložiti dosta energije i truda, kako bi razumjela poslovne procese. Ali već nakon 10-ak dana sam shvatio da sam dobio desnu ruku u poslu. Tačnost, pouzdanost, odgovornost i motivacija su osobine kojima me Amila lako pridobila. I ja sam od nje puno naučio, naprimjer o Excelu, koji je savladala u toku obuke, a koji sada aktivno primjenjuje u poslu. Mislim da je i način na koji je urađen odabir polaznice za našu kompaniju bio pun pogodak. Činjenica da je bachelor hortikulture se pokazala kao dodatna prednost – već smo imali primjere kada je svojim savjetima pomogla našim dobavljačima da poboljšaju kvalitet povrća. Preporučio bih svakome da podrži ovu inicijativu.”
Amila ističe da je kroz praksu u kompaniji “Krompir.ba”, stekla mnogo više praktičnog znanja nego prilikom studija hortikulture. Nakon prakse ponuđen joj je i posao, ali se ona ipak odlučila da nastavi studij.
Radno mjesto u Favedi
Još jedan primjer je Sanja Marković, poslovna sekretarka sa diplomom tekstilne tehničarke i radnim iskustvom na poslovima trgovca i dadilje, za svrhe jednomjesečne prakse povezana je s kompanijom Faveda, koja se bavi proizvodnjom i prodajom prirodne kozmetike. Entuzijastično priča o svojim utiscima.“Radna atmosfera je dobra. Veoma mi se dopalo što imam slobodu u radu, ali i mogućnost konsultacija sa svim članovima tima. Primjenjujem znanja koja sam stekla na obuci, a istovremeno mi je pružena mogućnost učenja bez straha od grešaka.”
“Inicijativu sam podržala jer pruža mladima stjecanje primjenljivog znanja”, navodi Aida Zubčević, direktorica i vlasnica kompanije Faveda. “Mada moram priznati da ne primamo pripravnike tako često, zbog toga što je potrebno uložiti mnogo truda u njihovu obuku. Učinilo mi se da sa Nahlinim poslovnim sekretarkama to nije slučaj, pa smo odlučili da ovoga puta napravimo izuzetak. I nismo pogriješili. Nakon uvodnih pojašnjenja o načinu rada, bilo je dovoljno 15-tak minuta dnevno za upute nakon čega bi Sanja samostalno obavljala radne zadatke. Osim toga, unaprijedila je naš rad tako što je u bazu podataka unijela normative (recepte za kozmetičke proizvode, op.ur.) koje smo ranije zapisivali u svesku. Evidentno je da je osoba došla spremna za posao kojim se treba baviti, što često nije slučaj u sličnim inicijativama”.
Sanja je kompletirala jednomjesečnu praksu u kompaniji Faveda. Zaključuje kako je zahvaljujući Nahli i Favedi uvidjela da joj zanimanje poslovne sekretarke odgovara mnogo bolje nego zanimanja kojima se prethodno bavila, te da je shvatila da je to posao kojim se želi baviti. Kompanija Faveda u narednom periodu planira proširenje proizvodnih kapaciteta i radnog tima, a Sanji je ponuđeno radno mjesto ukoliko u međuvremenu ne pronađe drugi posao.
Inače, uvezivanje polaznica s kompanijama je urađeno na osnovu identificiranih vještina i karijernih preferenci poslovnih sekretarki, te potreba i dinamike rada partnerskih kompanija, a u cilju maksimalnog kvalitativnog učinka prakse za obje strane, navode iz Nahle.
Portal eKapija.ba – mjesto kontinuiranog zapošljavanja Sanja Obrenović, poslovna sekretarka Nahlline obuke je nakon jednomjesečne obuke na Poslovnom portalu eKapija.ba, također ostala u stalnom radnom odnosu. Sanja obavlja poslove Account managera i izuzetno je zadovoljna cijelim programom. “Prva pomisao mi je bila da je ovo previše dobro da bi bilo istinito”, s osmijehom govori Sanja Obrenović, dodajuću da je imala velika očekivanja, koja su u potpunosti ispunjena. Po zanimanju magistrica komparativne književnosti i bibliotekarstva, odmah je prepoznala sličnost rada na web portalu sa svojom strukom (rad sa bazama podataka, ključnim riječima, tagovima, i sl.), a u praksi je primjenila i znanja usvojena prilikom obuke. “Tokom kursa poslovne administracije stiču se znanja koja su primjenjiva u bilo kojem segmentu poslovnog svijeta. Najviše sam u praksi koristila Excel, a također mi je od veoma velike koristi bilo što sam kroz edukaciju stvorila neku sliku o tome šta mogu očekivati u poslovnom okruženju, kako se uklopiti u tim, te koliko je važno biti proaktivan ali i postavljati pitanja, konsultovati se sa timom, kako bih što kvalitetnije uradila posao. Vrlo često se sjetim i nastave o upravljanju stresom, obzirom da mi je posebno na početku, prilagodba bila jako stresna”. Smatra da iako osoba ne bi dobila zaposlenje u kompaniji u kojoj je obavila praksu, ovaj način praktičnog usvajanja znanja joj može pomoći pri reintegraciji na tržište rada. Azra Atagić-Ćatović, direktorica eKapije, također je vrlo zadovoljna rezultatima učešća u projektu: “Kada tražimo odgovarajuću osobu za posao, vrednujemo naravno kvalifikacije, ali presudni faktor predstavlja motivacija osobe za rad. Zbog toga, puno duže traje upoznavanje s poslom kada je u pitanju neko ko nema predznanja, nego što je to bio slučaj sa Sanjom koja je došla sa odličnim poznavanjem rada na računaru i predznanjem engleskog jezika, koji su za naš posao jako bitni. Vidi se također da su kroz obuku stvorene radne navike”. Navodi da se Sanja vrlo brzo uklopila u ovaj užurbani radni kolektiv, a kao posebnu dodanu vrijednost cijeni činjenicu da dobro procjenjuje situacije u kojima joj je potrebna pomoć tima, tako da posao bude urađen na vrijeme. Zbog svega navedenog, preporučila bi projekat poslodavcima koji su u potrazi za osobama spremnim za rad. |
ekapija.ba