Ukratko u srčanom nijjetu za namaz
Šesti, posljednji uvjet za namaz jeste odluka u ime koga se klanja određeni namaz. S obzirom da je srce središte vjere, da srce hoće i teži ka Bogu, u srcu se i začinje nijjet ili namjera (odluka) da se klanja isključivo u ime i radi Allaha, dž.š. Iskrenost, jasnoća i čistoća nijjeta određuje ispravnost našeg namaza, ali i drugih dobrih djela.
Veću iskrenost, jasnoću i čistoću namjere, skrušenost i strahopoštovanje pred Uzvišenim Allahom ne traži ni jedno djelo do namaza. Sve čovjekove misli, ideje, želje, unutarnja htijenja, namjere, osjećaji i motivi u namazu trebaju i moraju kao nigdje u životu biti potpuno čisti, jasni, iskreni i usmjereni prema Svevišnjem. Kratko kazano, mi u namazu moramo biti i ponašati se kao Muhammed, a.s. „Kada bi on stao na namaz, izgledao nam je kao da ga nismo poznavali, a kao da i mi njemu nismo bili poznati, zato što je bio zauzet Allahovom veličinom,“ prenosi Aiša, r.a.
Ko uistinu sa iskrenim nijjetom, namjerom ili odlukom u ime Allaha klanja, on u namazu postiže puninu vjere. Ko to postigne on je uspio, a ko to ne postigne on spada u one koje namaz proklinje. Čovjeka, njegov nijjet mora voditi svijesti da je on u namazu najbliži svome Stvoritelju. Namaz kao Bogu najdraže djelo ne trpi nikakvu nemarnost, dvoličnost, teatralnost, praznu izvanštinju i formalnost. Namaz hoće potpuni i iskreni nijjet, iz dubine srca i čvrste odluke da se klanja u ime Allaha, dž.š. U namaz se ulazi tekbirom, a izlazi sa selamom.
Kao što se u politici sve mjeri i vrednuje prema rezultatima i posljedicama, tako se u islamu sve vrednuje prema iskrenosti, čistoti i jasnoći naše namjere.
Poslanik, s.a.v.s. je rekao da se djela cijene i vrijednuju prema nijjetu.
Nakon srčanog nijjeta koji namaz želimo klanjati donosimo početni tekbir. Dozvoljeno je svoj nijjet iskazati i riječima ukoliko klanjač to želi.
Kada su sve namaske pripreme ispunjene tada se može stupiti u namaz.
Za Akos.ba pripremila: Fahreta V.