Brak i porodicaIslamske temeObrazovanje i odgojU Fokusu

Ukrasi novorođenčeta: Učenje ezana na desno, a ikameta na lijevo uho

O   ovom poglavlju preneseni su sljedeći hadisi:

–    prvi, Ebu Rafi kaže: “Vidio sam Poslanika, s.a.v.s., da uči ezan Hasanu ibn Aliju na uho nedugo nakon njegovog rođenja;”[1]

–    drugi, Bejheki u djelu Su’ab prenosi daje Poslanik, s.a.v.s., rekao: “Kome se rodi dijete, pa mu prouči ezan na desno uho a ikamet na lijevo, šejtan mu ne može naškoditi;”[2]

–    treći, Bejheki prenosi od Ibn Abbasa, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., Hasanu ibn Aliju, istog dan kada se rodio, proučio ezan na desno uho a ikamet na lijevo uho. Ova su dva hadisa slaba.

Svrha učenja ezana, a Allah najbolje zna, leži u tome da prvo što čovjek čuje budu riječi koje izražavaju veličanstvenost i veličinu Gospodara, kao i riječi šehadeta kojima se ulazi u islam. To je vrsta podsjećanja na obilježje islama prilikom dolaska na ovaj svijet, kao što je podsjećanje na šehadet prilikom napuštanja ovoga svijeta. Nemoguće je negirati trag koji ezan ostavlja na srce djeteta iako ono ne osjeti sve te koristi, jedna od njih jeste i bježanje šejtana od ezana, jer šejtan vreba čovjeka od trenutka dolaska na ovaj svijet i prilazi mu kako bi ga zavodio, pa tako šejtan čuje ono što će ga oslabiti i naljutiti baš u prvim satima njegove misije.

Drugi smisao učenja ezana u ovoj prilici jeste da čovjek prvo čuje poziv ka Allahu, dž.š., vjeri islamu i robovanju Allahu, dž.š., prije nego što čuje šejtanski poziv, jer je i čovjekova vjera koja je usađena u ljude prethodila šejtanskom zavođenju i mijenjanju, a tu su i druga značenja ezana…


1. Ebu Davud, 5/333; Tirmizi, 4/97. Hadis je hasen. (Irva, 4/400).

2. Ibn Sunni, 523, učenjaci smatraju da je ovaj hadis apokrifan. (Ed-Daifa, br. hadisa 321).

O knjizi “UKRASI NOVOROĐENČETA”  Ibn Kajjim el-Dževzijje

Sva pitanja vezana za novorođenče u svjetlu islamskih propisa i zakonitosti, naći ćete u ovoj knjizi. Veliki učenjak, alim, hafiz, imam, Ibn Kajjim, ovdje se bavi različitim poimanjem djeteta novorođenčeta obrađujući najraznovrsnije teme počev od rođenja do njegove smrti.

Govori o šerijatskoj zabrani negodovanja pri rođenju ženskog djeteta, učenja ezana i ikameta novorođenčetu, trljanja nepca hurmom, klanjem akike, brijanjem glave novorođenčetu, propisi vezani za davanje imena, sunećenje, bušenje ušiju, te odgoju djece od momenta zakvačka do vremena kada će naseliti Džennet ili Džehennem.

Akos.ba

Povezani članci