U radu za islam cilj ne opravdava sredstva!
Islam ne prihvata ostvarenje lijepih ciljeva nedozvoljenim sredstvima. Islam odbacuje “makijavelističku” filozofiju koja smatra da cilj opravdava sredstvo. Naprotiv, on intenzivno naglašava nužnost objedinjavanja ova dva načela: plemenit cilj i čestito sredstvo.
Tako se npr. odbacuje gomilanje imetka na nedozvoljen način da bi se potom trošio u dobrotvorne svrhe i kao milodar. Poslanik Muhammed, a.s., je rekao: “Allah je lijep (tajjib) i primiće samo lijepo djelo.”
Drugom prilikom je rekao: “Allah neće primiti namaz bez obredne čistoće niti milodar stečen prijevarom.” (Muslim) Prijevara (gulul) podrazumijeva (ovdje) ono što se uzme iz plijena tajno i bez znanja nadležnih, da bi se poslije od toga dala sadaka. Allah takvo djelo ne prihvata. Stoga su predstavnici SELEFA objasnili da dobro djelo koje će biti primljeno treba da posjeduje dva svojstva, a to su iskrenost i ispravnost. Allah neće primiti djelo koje ne objedinjuje svojstva iskrenosti i pravednosti. Iskrenost podrazumijeva da je učinjeno u ime Allaha, dž.š., a ispravnost da je djelo učinjeno u skladu sa sunnetom, ili na način koji ima podlogu u Poslanikovoj a.s. praksi.
Ako pretpostavimo da su ove grupe ili pojedinci nošeni dobrim pobudama i plemenitim motivima, kao što ističu njihovi branioci koji kažu da oni nastoje osloboditi svoju braću koja vjeruju, velim: hajde da povjerujemo u ispravnost ovakvih navoda, s tim što su pretjerani i odlaze u krajnost. Međutim, ko im to dozvoljava ostvarenje ciljeva, za koje tvrde da su časni, plemeniti i uzvišeni, prljavim sredstvima koja se zasnivaju na ponižavanju ljudi, njihovom mučenju, teroriziranju, i zastrašivanju i na kraju na bespravnim ubistvima. Njihov zločin se povećava time što se oni skrivaju iza islama i pripadnosti islamu, a time mu nanose štetu.
Svi zločini koje su oni počinili vežu se za “nasilnički islam”, te se tako neistinom nakazi slika o islamu.Kur’an, sunnet, pravi put ashaba, fikh učenjaka, duh islamske civilizacije i opće nastojanje islama, svi snažno osuđuju ovo djelo koje je zatrovano okrutnošću i brutalnošću i koje nema čovječnosti niti moralnosti.
Ta omladina je ponekad iskrena, ali je na stranputici, smatrajući dopuštenim ubijanje nevinih i zastrašivanje mirnih. Oni smatraju da tim djelima islamu čine uslugu i da se tako približavaju Bogu. Ovo udvostručava odgovornost učenjaka i svih razboritih ljudi da ulože više napora dok ne osvijetle pravi put zabludjelima.
Izvor: “Savremene fetve” dr. Jusuf El-Karadavi
Pripremio: Adnan E. Čolo
islam-iman.com