Turski megaprojekat: Otvoren podvodni tunel koji spaja Evropu i Aziju
Erdogan je i ovom prilikom izrazio tugu zbog sinoćnjeg atentata u kojem je ubijen ruski ambasador u Ankari Andrey Karlov, te je poručio kako Turska nikome neće dozvoliti da ugrozi njene odnose sa Rusijom.
“Naše snage sigurnosti i tužilaštvo će istražiti sve aspekte tog slučaja i otkriti sve odgovorne i umiješane. Formirali smo zajedničku istražnu komisiju sa Rusijom i već je započeta istraga”, kazao je Erdogan.
Naglasivši da neće biti dozvoljeno nikome da ugrozi tursko-ruske odnose, Erdogan je kazao da je i njegov ruski kolega Vladimir Putin saglasan da sinoćnji atentat ne utiće na trend jačanja bilateralnih odnosa na svim poljima, uključujući i proces rješavanja krize u susjednoj Siriji.
“Ustrajni smo u svom stavu i brobi protiv terorizma. Nismo dozvolili da nas terorizam učini taocima njegovo dnevnog reda i to nećemo dozvoliti nikada. Zato smo danas i ovdje rekli da nećemo odgoditi svečano otvaranje ovog tunela i evo otvaramo ga. Uvjereni smo da je ovo najbolji i najefikasniji stav nasuprot terorizma”, poručio je Erdogan.
Ističući kako terorizam neće nikada imati kapacitete da podijeli Tursku, Erdogan je poručio teroristima da mogu širiti svoje zlo i podlosti, ali da turski narod nikada neće moći podijeliti.
Svečanom otvaranju Evroazijskog tunela u Istanbulu prisustvovao je državni vrh Turske i brojni strani državnici i gosti.
Riječ je o podmorskom prometnom tunelu koji povezuje evropsku i azijsku obalu Bosfora, s jedne strane Istanbula na drugu, odnosno između Kazlicesmea i Goztepea, putovat će se 15 minuta, umjesto 100 minuta koliko je ranije bilo potrebno.
Dvoetažni tunel ispod dna mora dug je 5,4 kilometara, a ukupna dužina projekta iznosi 14,6 kilometara.
Prošireni su i putevi na dionicama Sarayburnu-Kazlicesme i Harem-Goztepe, a izgrađene su i raskrsnice, podvožnjaci i nadvožnjaci.
Time što su prošireni putevi na ulazu i izlazu tunela, saobraćaj je dodatno rasterećen, a i doprinijet će očuvanju okoline, jer će dionica Kazlicesme-Goztepe biti najkraća pa će samim tim biti manja emisija štetnih gasova, a i troškova održavanja vozila.
Na projektu su radili istaknuti svjetski inžinjeri, a ima razvijeni sistem za siguran i neprekidan cjelodnevni saobraćaj. Osim toga, tunel je zahvaljujući savremenoj tehnologiji i metodama izgrađen na takav način da nema rizika od zemljotresa i cunamija.
Također, bit će pogodan za korištenje i tokom nepovoljnih vremenskih prilika. Istovremeno zbog visokih sigurnosnih karakteristika, može biti korišten kao sklonište.
Svaka tačka tunela bit će nadgledana 24 sata dnevno tokom cijele sedmice i u tunelu će biti dostupna mobilna mreža 4,5 G, a savremena infrostruktura bilježit će brzinu kretanja vozila.