Vi ste ovdje
Home > Ekonomija > Šljiva kao brend: Gradačac proizvodi 50 % šljive u BiH

Šljiva kao brend: Gradačac proizvodi 50 % šljive u BiH

Sutra će biti svečano otvoren 43. Gradačački sajam šljive – međunarodni sajam poljoprivrede i prehrambene industrije koji će okupiti domaće i strane posjetitelje i izlagače. Gradačac je simbol bosanske samosvojnosti. Proslavio ga je borac za autonomiju naše države u nekadašnjem Osmanskom carstvu Husein-kapetan Gradaščević koji je u narodu ostao poznat kao „Zmaj od Bosne“. Nalazi se na sjeveroistoku BiH na plodnoj posavskoj zemlji na kojoj uspijevaju mnoge poljoprivredne kulture, naročito šljiva. Tako je Gradačac u bivšoj Jugoslaviji bio prepoznatljiv po ovom voću koje je postalo njegov zaštitni znak, piše portal Poslovni svijet.

Danas je već nadaleko poznati Gradačački sajam šljive dokaz kako su ljudi sa ovog bh. podneblja itekako znali iskoristiti takav potencijal. Kontinuiranim radom ova poljoprivredna manifestacija izrasla je iz »Dan šljive» koji je prvi put održan 1969. godine kada je formirana snažna veza između grada i sajma. Pridjev „međunarodni“ u nazivu događaja itekako opravdava i potvrđuje učešće izlagača koji dolaze izvan granica BiH.

„Niko u prošlosti nije mogao ni pretpostaviti da će se Sajam razviti u ovom obimu. Ove godine imamo 302 izlagača na 2.500 kvadratnih metara zatvorenog prostora i 3.000 otvorenog prostora. Najveće zasluge za razvoj Sajma imaju naši sponzori, ljudi koji rade na Sajmu i naši izlagači koji svake godine pokazuje sve veće interesovanje. Jedne godine kada dođe izlagač on idući put dovodi još dva iz svog mjesta. Ko jedanput dođe on drugi put sigurno dolazi“, kazao je direktor Gradačačkog sajma Šabanović Hašim.

Stručno savjetovanje za učesnike

Savremeni uzgoj kornišona, plastenička proizvodnja i navodnjavanje u poljoprivredi samo su neke od tema u okviru stručnog savjetovanja koje nudi Sajam u svom raznovrsnom programu. Cilj je učesnicima pružiti informacije i savjete o aktuelnostima u poljoprivredi i prehrambenoj industriji. To pokazuje i opredjeljenje manadžmenta Sajma da ne veže čitavu manifestaciju za samo jednu poljoprivrednu kulturu – šljivu. Bit će upriličena i dodjela priznanja za kvalitet ocijenjenih proizvoda kojim će se predstaviti izlagači.

Uspjehu Gradačačkog sajma svjedoči i broj zainteresiranih kompanija i posjetitelja koji raste sveke godine i prelazi granice sadašnjeg izložbenog prostora.

„Mi očekujemo da ćemo možda potražiti veću lokaciju za sajmište, već smo stisnuti što se tiče prostora. Mislimo da će se Sajam razvijati ubrzanim tempom, jer ovo je jedini preostali sajam u BiH ovog tipa“, pojasnio je Šabanović.

Ove godine u BiH proizvedeno 30.000 tona šljive: Oko 50 posto u Gradačcu

U cilju što kvalitetnije pripreme za narednu 2017. godinu, koja će imati veliki značaj kada je u poljoprivredna proizvodnja u Tuzlanskom kantonu i Bosni i Hercegovini u cjelini, premijer Tuzlanskog kantona Bego Gutić i šef Odsjeka za poljoprivrednu i prehrambenu industriju u Ministarstvu poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK Samid Šarac razgovarali su sa direktorom Poljoprivredne zadruge PMG Gradačac Salihom Durićem. Naredna godina, kako je danas istaknuto, osim velikog potencijala za dalji razvoj koji nosi ukidanje predefinisane otkupne cijene naših poljoprivrednih proizvoda, nosi i određene rizike na poljoprivredne proizvođače. Ti rizici mogu biti reducirani ukoliko bi se što prije pristupilo izmjenama određene zakonske regulative i politike poticaja, koji su inače u nadležnosti federalnog nivoa vlasti. Kako je ovom prilikom istakao Durić „ove godine u Bosni i Hercegovini proizvedeno oko 30.000 tona šljive, od čega je oko 50% proizvedeno u Gradačcu, rečeno je u Vladi TK, Ukoliko uzmemo u obzir da su bosanskohercegovačke potrebe oko 8.000 tona ovog voća, onda je lako sagledati izvozni potencijal“.

Međutim Durić dodaje i da još uvijek ima mnogo prostora za unaprjeđenje kvaliteta našeg voća, piše Tuzlanski.ba.

Akos.ba

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top