Sedam ključnih razloga zašto biste trebali kliknuti na ovaj članak
Ako niste čuli za riječ “clickbait”, vjerojatno niste često na internetu. Selam, dobrodošli.
Clickbait naslovi su oni naslovi za koje jednostavno ne možete odoljeti, a da ih ne otvorite. Oni vas zovu sa svojim obećanjima mudrosti i uvida – ili u najmanju ruku, obećanjem da ćete videjti sliku slatke/čudne životinje, piše portal lifehack.org.
To je zato što clickbait naslovi imaju tendenciju da prate predvidljivu formulu koja, ako ste je svjesni, postaje lakša da je prepoznate. Venngage je uradio studiju posmatrajući najčitanije članke poznatih stranica, koje su poznate po svojim posebnim clickbait naslovima (uključujući BuzzFeed, CollegeHumor i Cracked). Posmatrali su broj share-ova koji je svaki članak dobio i njihov rejting (koristeći CoSchedule analizator naslova).
Otkrili su da na kraju, nije bilo korelacija između broja share-ova nekog članka i njegove čitanosti. Neki postovi su imali na hiljade share-ova, ali relativno nisku čitanost, dok je za druge vrijedilo obrnuto. Međutim, uočili su jedan poseban obrazac: svi ovi članci su pravili kombinaciju od 7 zajedničkih elemenata.
Sedam elemenata koji se mogu pronaći u ovim uspješnim clickbait naslovima su sljedeći:
1. Liste.
2. “Vi” ili “Ja”
3. Životinja.
4. Aktuelnost.
5. Pop kultura ili referenca na hranu.
6. Novi ili nepoznati pojam.
7. Element uzbuđenja ili šoka.
Hajde da svako od ovih elemenata malo bliže istražimo
1. Naslovi sa listama
Mnogi ljudi vole jednostavnost, vodiče korak-po-korak, a naslovi sa popisima ili listama obećavaju upravo to. Podjela članka u nekoliko različitih mjesta, ili koraka koji olakšavaju čitaocima da brže prođu kroz tekst i izvuku ključne informacije u samo 30 sekundi do minute je, budimo iskreni, ono šta većina ljudi radi.
2. Naslov sa “Vi” ili “Ja” (ili lična priča)
Vjerojatno ćeš odgovoriti ako ti se direktno obratim, umjesto da samo vičem svima općenito, zar ne? Ako govorite iz određenog ličnog iskustva, ljudima je lakše da se povežu sa onim šta govorite, nego kada govorite naširoko i generalno.
3. Naslovi koji spominju životinje
Životinje su hit. Ko ne voli životinje? Zbog toga, iako predstavlja mali postotak u odnosu na druge elemente clickbait naslova, naslovi koji spominju životinje i dalje predstavljaju značajan faktor.
4. Naslovi u kojima se spominje aktuelna tema
Ovo je jednostavno i podrazumijeva se: Ako govorite o nečemu što je aktuelno, unosite svoj članak u razgovore koji ljudi već imaju.
5. Naslovi koji govore o pop kulturi i hrani
Baš kao i životinje, ljudi vole hranu. I zabavu. A vole i jesti za zabavu. Ljudi mogu provesti sate gledajući emisije o hrani ili samo gledajući slike hrane. Naslovi koji obećavaju ljudima hranu i zabavu će ih privući.
6. Naslovi koji uvode novi ili nepoznati pojam
Ukazuje se na element misterije koji će biti predstavljen u okviru članka.
7. Naslovi koji imaju element iznenađenja i šoka
Šok i iznenađenje će uvijek imati našu pažnju. Izrada takvih naslova je dovoljna da bi dobili klik, barem zbog toga da se čitaocu pojasni o čemu se zapravo radi.
A sada, ključni dio. Koliko ovih elemenata treba povezati ako želite da se ljudi „upecaju“ na vaš članak?
Ako pokušate da spojite svih sedam elemenata u jedan naslov, doživjet ćete katastrofu. Venngage studija je otkrila da je optimalan broj tri od ovih sedam elemenata.
Ono šta treba imati na umu jeste da dok clickbait naslovi zavode čitatelja, pisci treba da preuzmu odgovornost za pružanje onoga iznad čega takav naslov stoji.
U osnovi, nemojte davati lažna obećanja. Ako to radite, ljudi će se vrlo brzo umoriti od vašeg pisanja.
Za Akos.ba preveo: Jasmin Mujakić