Ekonomija

Šansa u malim i srednjim preduzećima: Kvalitet je recept za uspjeh

Uspjeh firme iz Živinica

U cijelom svijetu mala i srednja preduzeća su generator stvaranja novih radnih mjesta i razvoja jedne države. Podaci govore da u razvijenim zemljama mala i srednja preduzeća čine i do 90% ukupne ekonomske aktivnosti zemlje. U Bosni i Hercegovini to recimo nije slučaj. Naša zemlja ima jedan od najmanjih udjela u broju malih i srednjih preduzeća po glavi stanovnika. Malim i srednjim preduzećima je itekako otežan rad, od pokretanja firme, silne administracije do silnih nameta i nestimulisanja.

Ipak, vrijednim radom i zalaganjem mogu se prevazići silne prepreke koje stoje na putu. Jedna od brojnih primjera uspješne male firme u BiH jeste Vatrozaštita d.o.o. iz Živinica koja se bavi prodajom i servisiranjem vatrogasnih aparata, hidranata i hidrantske mreže, kao i pregledom i atestiranjem istih. U sklopu firme kao zasebna radna jedinica djeluje Servis vatrogasnih aparata, a vrši se u potpuno opremljenoj i savremenoj radionici sa educiranim i ljubaznim osobljem. Za sve  zahvate na vatrogasnim aparatima osposobljena je i mobilna jedinica koja omogućava fleksibilnost i rad na terenu.

Firma od povjerenja

 

Vatrozaštita d.o.o.  je osnovana u  aprilu  2010. godine sa sjedištem u Živinicama,  sa ciljem da svojim klijentima pomogne da shvate uzroke pojave požara i da opasnost od pojave požara svedu na najmanju moguću mjeru, odnosno da im se ukaže na važnost preventive u sistemu zaštite od požara nudeći kvalitetnu uslugu i odgovarajuću opremu za gašenje požara. Opredeljenje firme je potpuno ispunjenje zahtjeva, potreba i očekivanja korisnika  usluga iz oblasti zaštite na radu i zaštite od požara.

“Potreba za uslugama koje se traže na tržištu rada navela me je, sada mogu reći, davne 2010. godine da osnujem kompaniju koja će kvalitetno, na vrijeme i sa tržišnim cijenama biti, prije svega, na usluzi našim poslodavcima i njihovim uposlenicima. Za vremenski period od osnivanja do danas VATROZAŠTITA d.o.o. Živinice sa svojim stručnim kadrom i odnosom prema klijentima izrasla je u firmu od povjerenja. Iskustvo i kvalitetu potvrđuje dugogodišnja suradnja s mnogim firmama u BiH”, kaže direktor firme Sadnan Klopić.

Firma Vatrozaštita d.o.o., prema riječima direktora radi potpunu obuku zaštite na radu i zaštite od požara, a bave se i ispitivanjem električnih instalacija i izdavanjem upotrebnih dozvola za mašine, izrađuju elaborate i planove evakuacije i spašavanja u slučaju požara kao i mnogo drugih usluga koji su vezani za sigurnost.

Poteškoća ima, ali…

S obzirom na situaciju u zemlji direktora Klopića smo upitali za teškoće u radu.

“Kao i u svakom poslu, tako i u našem imamo poteškoće. Međutim, moram istaći da su one, zaista svedene na minimum. Prije svega, želim da pohvalim organiziranost svojih uposlenika kao i organiziranost naših klijenata kada treba da dođemo na lice mjesta i završimo posao”, ističe Klopić.

Da je lahko, nije, nastavlja direktor Klopić. Međutim, predanost radu i klijentima čini posao lakšim i jednostavnijim. Mi se trudimo da je atmosfera u firmi uvijek na vrhunskom nivou. Brinemo se o svojim zaposlenicima, njihovim problemima i na taj način gradimo povjerenje da se uvijek jedan na drugog možemo osloniti. Sasvim sigurno da situacija može biti puno bolja kada su u pitanju mnoge stvari, ali mi se moramo boriti sa onim s čim trenutno raspolažemo i oko toga graditi poslovnu klimu.

Olakšati administrativne procedure

Podrška države često izostaje. Iako je posao firme usko vezan za zakone koji se donose na nivou države, federacije i kantona direktnu podršku od vlasti nemaju.

“Mi pružamo usluge koje zaknon nalaže. Međutim, to ne znači da nas neko na bilo koji način podupire. Treba pojednostaviti, prije svega, administrativnu proceduru koja mnogo puta zna biti mukotrpna i na taj način  pomoći privatni sektor, jer nama je vrijeme novac. Ponekaad puno vremena trošimo na papirologiju i administraciju koja može biti puno efikasnija”, stava je Klopić

Kao svaka ozbiljna kompanija tako i Vatrozaštita  ima svoj plan i strategiju za budućnost po pitanju širenja poslova, klijenata i uposlenika. Jasan plan, vizija i ciljevi su postavljeni i prema njima koračaju sigurnim koracima.

Recept za uspjeh, kaže na kraju razgovora direktor Klopić, u svakom poslu je kvalitet usluge. To je broj jedan, potom ide poštivanje rokova kao i cijena. To su tri faktora koja su ključna za uspjeh u poslovnom svijetu. Ko spoji to troje uspjeh je neminovan.

Piše: Alem Dedić

Akos.ba

Povezani članci