Kolumne i intervjui

Ramazanski razgovori: Abdulaziz-ef. Nuspahić – imam džamije Fethija u Bihaću

U serijalu ramazanskih intervjua, donosimo vam intervju sa Abdulazizom-ef. Nuspahićem, imamo džamije Fethija u Bihaću. Sa efendijom Nuspahićem razgovarali smo o grešakama koje čine klanjači tokom teravih-namaza, značaju mukabele i izazovima s kojima se imami susreću tokom rada sa mladima.

Razgovarao: Fahrudin Vojić

Akos.ba:  Koje su to najčešće greške klanjača tokom ramazana i teravija, s kojima se imami susreću?

Najčešće greške klanjača s kojima se imami sureću tokom ramazana su nepoznavanje samih propisa namaza, namještanje odjeće prilikom klanjanja ili češanje i nepotrebne i suvišne radnje koje smanjuju skrušenost. Zatim razgledanje oko sebe, a treba gledati u mjesto sedžde. Pored toga je prisutno i to da džematlije rade određene radnje u namazu prije imama što nije dozvoljeno, a raditi je u isto vrijeme sa imamom je pokuđeno. Potrebno je sve radnje u namazu vršiti iza imama nakon što ih on uradi. Ima još grešaka koje su prisutne kod klanjača tokom ramazana, ali ovdje ćemo se zadovoljiti navedenim.

Akos.ba: Značaj mukabele i zašto vjernici treba da joj prisustvuju?

Arapska riječ „mukabela“ ima više značenja. Između ostalog znači i susret, sastanak, razgovor i upoređivanje, odnosno sravnavanje. Imajući u vidu sva ova značenja, mukabelu bi mogli definirati kao islamsko druženje u džamiji koje se organizira tako da jedan ili više dobrih učača, uče Kur’an, a prisutni mirno, pažljivo i dostojanstveno slušaju. Za vrijeme objave Kur’ana časnog, Džibrili-Emin bi svakog ramazana silazio poslaniku Muhammedu, s.a.v.s., s ciljem da ga presluša do tada objavljeni tekst Kur’ana, a.š. Posljednjeg ramazana Džibril, a.s., došao mu je dva puta i preslušao ga kompletan Kur’an, što je Poslaniku, s.a.v.s., bio išaret da mu se približio trenutak preseljenja na ahiret. Poslanik je, također, imao običaj preslušavati ashabe u učenju Kur’ana. Kako vidimo, još od Poslani­ka, s.a.v.s., datira praksa mukabele u osnovnom značenju sravnjavanja naučenog učenja Kur’ana pred učiteljem ili ulemom sve iz predostrožnosti da se ne bi usvojilo krivo učenje ili izgovaranje pojedinih mjesta u časnom Kur’anu. Lijepo je da vjernici prisustvuju učenju mukabele jer i od samog slušanja učenja Kur’ana se ima sevap. Posebno tokom mjeseca ramazana, kada se duše smiruju i upijaju lijepo i melodično učenje Kur’ana.

Akos.ba:  Imami i rad s mladima: izazovi s kojima se susreću i savjeti omladini kako da na najbolji način iskoriste bereket ramazana i džamijske atmosfere?

Rad s mladima je jedan od temeljnih oblika islamskog djelovanja i odgajanja u džematu, pa i u Islamskoj zajednici uopće. Kroz rad sa omladinom odgajaju se buduće džematlije, mladi ljudi se uče konkretnom prakticiranju vjere u životu, povezuju se sa Zajednicom, povezuju se međusobno. Sve to zajedno jača Zajednicu u njezinoj sveukupnoj misiji. Rad sa mladima u Islamskoj zajednici treba biti na sistemski postavljenom i temeljito pripremljenom omladinskom radu Islamske zajednice koji će, po mogućnosti, u saradnji s ostalim društvenim institucijama i agensima socijalizacije raditi na izgradnji poticajnog ali i sigurnog idejnog okruženja unutar kojeg će mladi, pod vodstvom kompetentnih omladinskih radnika i radnica, moći, u svjetlu islama kao religije i svjetonazora, kritički propitivati, ali i uslovno kazano, samostalno odabirati između vrijednosnih i identitetskih alternativa okruženja u kojem žive.

Mi živimo u vrijeme kada omladina traga za autoritetima, za onima koje će praktično slijediti i od kojih će učiti kako i na koji način da se ponašaju i koje vrijednosti da slijede. Vjera omladini budi ambicije, širi vidike, daje jasne smjernice, čini je stabilnom u porodici u džematu i zajednici. Čini da omladina svoje vrijeme provodi u sticanju korisnog znanja koje će potom pretvoriti u praksu. Sve nabrojano se posebno može implementirati tokom mjeseca ramazana. Tada najviše omladine i dolazi u džamiju. Raznim aktivnostima i alternativima se da privući omladina, ako je sama alternativa kvalitetnija od ponuđenog.

Akos.ba

Povezani članci

Back to top button