Pošteni i povjerljivi trgovac će biti u društvu vjerovjesnika, šehida i iskrenih
Kada se god ljudi prihvate tih uzvišenih načela i principa i praktično ih budu primjenjivali, među njima će zavladati sreća, prosperitet i opće dobro. Jedan od općih principa i pravila koje zagovara islam jeste stroga zabrana obmane i prevare, u svim njihovim oblicima i vrstama.
Jedan od osnovnih ciljeva čijem ispunjenju teži naša časna i plemenita vjera islam jeste oplemenjivanje duša i popravljanje stanja cjelokupnog čovječanstva.
Kada se god ljudi prihvate tih uzvišenih načela i principa i praktično ih budu primjenjivali, među njima će zavladati sreća, prosperitet i opće dobro. Jedan od općih principa i pravila koje zagovara islam jeste stroga zabrana obmane i prevare, u svim njihovim oblicima i vrstama.
Autor: Mekka: Abdurrahman es-Sudejs/Prijevod: Amir Durmić
O tome je Uzvišeni Allah objavio: ”Teško onima koji pri mjerenju zakidaju, koji punu mjeru uzimaju kada od drugih kupuju, a kada drugima mjere na litar ili na kantar – zakidaju.”(El-Mutaffifun, 1-3). Ove ružne i odvratne osobine prekorio je i najstrože zabranio i Poslanik s.a.v.s. koji je rekao: ”Ko nas vara, nije od nas.” (Muslim).
Dakle, varalice i prevaranti nisu na putu nas muslimana niti nam kao takvi pripadaju. Kada je riječ o prevari u međuljudskim odnosima, ona je izrazito prisutna u trgovini i kupoprodaji, te na tom polju postoji mnogo različitih vidova i oblika prevare. Tu između ostalog spada:
a) da trgovac svjesno miješa lošu robu s onom koja je dobra,
b) da skriva određene mahane u robi,
c) obmanjivanje ljudi sa tkz. sniženjima i posebnim popustima kako bi se ljudi privukli, a u suštini se uopće ne radi o sniženjima. Ima i onih koji svoju robu prodaju lažno se zaklinjući što je također zabranjeno.
Poslanik s.a.v.s. je u vezi toga rekao: ”Zakletva koja ima za cilj prodati robu u istoj uništava berekat” (Muttefekun alejhi).
Svi ovi zabranjeni postupci bivaju uzrokom nestanka blagoslova u trgovini a uz to kaljaju ugled i obraz trgovca koji pri trgovini vara na neki od spomenutih načina. Čast i ugled ne može imati onaj ko pri trgovini vara druge niti u toj vrsti trgovine može biti blagoslova. Poslanik s.a.v.s. je rekao: ”Trgovac i kupac koji pri kupoprodaji budu iskreni i pojasne eventualne nedostatke i mahane artikla, obojici će biti podaren blagoslov u njihovoj trgovini, a ako pak budu lagali i varali, nestati će blagoslova u njihovoj trgovini.” O nagradi savjesnog trgovca govori i slijedeći hadis: ”Pošteni i povjerljivi trgovac će biti u društvu vjerovjesnika, šehida i iskrenih…” (Tirmizi-hasen)
Kao i u kupoprodaji, muslimani se moraju čuvati prevare i obmane i u svim drugim segmentima života.( preneseno sa saff.ba)
akos.ba