Vijesti iz zemlje

Otvoreno pismo autoprevoznika iz Bosanske Krajine

Poštovani,

pišem Vam u ime Krajišnika, ljudi koji su prepoznatljivi kao vrijedni i poduzetni građani BiH, čije su općine u vrhu po broju registrovanih poslovnih subjekata. Ljudi koji su se historijski brinuli sami o sebi, a posljednjih desetljeća pokazuju kako se ne čeka da država omogući idealne uslove poslovanja, pa ni osnovne predpostavke za poljo-privredu i transport proizvoda van BiH. I pored toga oni se sami edukuju i informišu, udružuju i organiziraju, te razmjenjuju znanja i iskustva. Za razne proizvode pronalaze tržište po EU i kao izvoznici donose novac iz drugih država, što je više nego vrijedno spomena i hvale.

S tim u vezi, podsjećamo na više nego komšijski odnos prema Hrvatskoj, koji je na našu ekonomsku štetu. Pa vam skrećemo pažnju u vezi edukacije i informisanja Policije (granične i lokalne) koja bi u skladu sa zakonima tražila CEMT ali i druge potrebne dozvole za strane špedicije-transportere koji ulaze i kreću se po BiH. Time bi imali isti tretman kao što i bh. špediteri-transporteri imaju po Hrvatskoj, Sloveniji i drugim državama EU, a što danas nije praksa. Policija nije dovolja edukovana i informisana, te ažurna pa strane špeditere-transportere ne kontorlira adekvatno, jer prilikom ne ispunjavanja zakonski i tehnički normi mogla bi da ih kazni hiljadama maraka. U suprotnom podstičemo ih da ulaze u BiH kao nelojalna konkurencija, što šteti ionako lošoj privredi i ekonomskoj situaciji.

Krajnje je vrijeme da se ekonomisti konsultuju i matematički dokažu kako su neka pojeftinjenja ustvari povećanje budžeta, a ne obratno. Tako ako dođe do povećanja finansijskih obaveza ka državi prilikom registracije, održavanja, nafte i drugih troškova, Krajiški špediteri-transporteri biće prisiljeni da (gorivo, gume itd.) kupujemo van BiH. Da firme registruju po državama EU i tako milionske PDV i druge iznose uplaćuju i troše van BiH, što će direktno i indirektno biti na štetu desetina firmi i stotinu porodica, koji su u lancu međusobne ekonomske ovisnosti i saradnje.

Također, neophodno je da uputite prigovor Hrvatskoj carini, jer posljednjih mjeseci neodgovorno odugovlače preglede i administrativno tehničke procedure. Često IT “greškama i padom sustava” špeditere-transportere zadržavaju satima, što je predugo i neprihvatljivo u privredi i na dinamičnom i zahtjevnom tržištu. To prouzrokuje kašnjenja i plaćanja kazni za nepoštovanje termina isporuka, ali i prekide ugovora za naše privrednike – izvoznike i loš poslovni imidž u svijetu biznisa za bh. privrednike.

Mi, kao građani, nevladine organizacije, privredni subjekti i udruženja privrednika, te mediji i drugi kolektivi zahtjevamo vaše konkretne odgovore i aktivnosti u vezi rješavanje pomenutih problema. 

Špediteri i transporteri iz Bosanske krajine

UG „Bosanske krajine“ u Sarajevu

 

Dostavljeno na adrese:

Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, ministar Mirko Šarović

Ministarstvo vanjskih poslova BiH, ministar Ivan Crndak

Ministarstvo sigurnosti BiH, ministar Dragan Mektić

Ministarstvo prometa i komunikacije, ministar Denis Lasić

Ministarstvo unutrašnjih poslova FBiH, ministar Aljoša Čampara

Uprava za indirektno oporezivanje BiH, direktor Miro Džakula

Vanjskotrgovinska komora BiH, predsjednik Nemanja Vasić

Akos.ba

Povezani članci