Vijesti iz zemlje

Otvaranje Tebevićke žičare počeće raditi 6. aprila

“Počinjemo spajanje svih funkcionalnih elemenata u cjelinu koja se zove instalacija Trebevićke žičare. Kao i sve žičare, i naša će proći rigorozne testove jer se radi o transportu ljudi i dok ne budemo sigurni da je sve uredu, nećemo puštati ljude u gondole”, kazao je Adnan Selmanović, rukovodilac Trebevićke žičare.

Nova žičara će biti brža, udobnija i prostranija. Kapacitet sjedišta je 10 osoba. Za sat vremena prevoziće se 1.200 putnika. Jedino je trasa ostala ista.

Selmanović navodi da ni po čemu ne zaostaju za drugim žičarama.

Zadovoljan radovima na gradilištu bio je i prof. dr. Tarik Kupusović, gradonačelnik Sarajeva iz ratnog perioda.

Ovih dana italijanski jezik na Trebeviću se udomaćio. Renomirana kompanija iz te zemlje, poznata po gradnji žičara širom svijeta, angažovana i u Sarajevu. Najpoznatije su one u Barscloni i Bursi.

“Transport se vrši od tačke A do tačke B i mi ćemo nastojati spojiti ugodno s korisnim, smanjivanjem brzine, kako bi ljudi uživali – jer je smisao Trebeviće žičare panoramsko razgledanje”, objašnjava Andreas Seebacher, predstavnik kompanije Leitner.

Domaći kadar koji radi sa stručnjacima iz Italije na montaži opreme ujedno završava obuku za upravljanje i servisiranje Trebevićke žičare.

“Naučili smo dosta toga, obišli smo Ski centar Ravnu planinu, gdje je identična oprema. Ni edukacija na Bjelašnici nije bila teška, mislim da ćemo uspješno završiti obuku”, ističe Haris Alić, zaposlenik JP Sarajevo.

Za sigurnost putnika brine osoblje u kontrolnoj prostoriji. Semir Šehović naglašava kako je njihov zadatak praćenje stanja na terenu – temperatura, jačina vjetra, redoslijed i stanje kabina…

Da se s nestrpljenjem čeka 6. april, bilo je jasno prije mjesec dana, prilikom prvog probnog puštanja u rad žičare. Broj posjetilaca začudio je Italijane angažovane na montaži opreme, jer se, objašnjavaju, radilo samo o testiranju.

Dok ne bude moguće za sedam minuta iz grada doći na planinu, i dalje će najbrojniji posjetioci biti oni koji su od djetinjstva zavoljeli Trebević.

U neposrednoj blizini gondolske stanice je i bob-staza. Zapuštena i zaboravljena. Ideja da se njenim saniranjem stvore uslovi za trening sportista iz Istočne Evrope i zaradu – nije realizovana.

“Bob-staza bila je jedna od uslova za OI i to je bio ogroman projekat. Nakon Olimpijade smo vidjeli da je to ekonomski nefunkcionalno i sad je to ruševina – nisam siguran da će se obnoviti da bude kao 1984. godine”, kaže Kupusović.

FTV

Povezani članci