Vi ste ovdje
Home > Magazin > Zanimljivosti > Ono šta oblačite mjenja način na koji posmatrate samog sebe

Ono šta oblačite mjenja način na koji posmatrate samog sebe

Stara izreka kaže da odjeća ne čini čovjeka čovjekom. Ali nauka je dokazala da ova izreka ustvari nije istinita. Prema nedavnom istraživanju, ljudi koji su nosili skupu odjeću od prepoznatljivih brendova su imali više samopouzdanja. Istraživači su također pronašli povezanost između pametne garderobe i višeg nivoa performansi, piše portal lifehack.org.

Naravno, nije samo odjeća bila faktor koji je rezultirao dobro obavljenim poslom. Ali odjeća ima značajan placebo efekat koji je teško zanemariti.
U ovoj studiji, istraživači su rekli učesnicima da koriste Nike golf palice prilikom udaranja loptice. U stvarnosti, koristili su sasvim obične palice. Kada su učesnici povjerovali da drže iste palice kao one koje koriste golf profesionalci, njihov učinak se poboljšao za oko 20%.

Ipak, povećanje nije bilo samo fizičke prirode. Istraživači su također zadali matematički test nekim učesnicima, dok su ti učesnici nosili čepiće za uši. Istraživači su im rekli da je te čepiće prozvela 3M kompanija, te da ti čepići povećavaju njihove performanse.
Rezultati učesnika su poboljšani za 20% kada su mislili da su njihovi čepići za uši remek djelo visoke tehnologije.

U osnovi, ova studija dokazuje da vaše sretno odijelo ili sretne rukavice nisu sretne per se. Ali ove stvari vam možda zaista mogu pojačati performanse, samo ako u to vjerujete. To je dobra vijest.

Frank Germann, docent na Notre Dame, koji je radio na ovoj studiji, je rekao: “Kada smatrate da vam određeni brend povećava performanse, imate veće samopoštovanje. Kao rezultat toga, osjećate se bolje i vaše samopouzdanje je povišeno prema određenom zadatku. S druge strane, manje ste zabrinuti, te zbog toga, bolje radite.”

Velike performanse marketinga

Sami proizvodi ne samo da utiču na to kako se osjećate o sebi. U stvari, sama snaga nekog brenda može promijeniti način na koji mislite i djelujete.

U drugoj studiji koja je izvedena na Duke University i objavljena 2008. godine, istraživači su otkrili da izloženost ljudi brendovima može izazvati da promijene svoje ponašanje. Ove promjene ponašanja su se događale zbog osobina koje ljudi povezuju sa brendom.
U ovoj studiji, učesnici su zamoljeni da završe zadatak nakon što su vidjeli logo Apple-a ili logo IBM-a. Oni koji su vidjeli logo Apple-a su završili zadatak sa više kreativnosti u odnosu na one koji su bili izloženi logou IBM-a.

Apple je vodio sada ozloglašenu “Misli drugačije” marketinšku kampanju u kasnim 1990-im. Njihove reklame su uključivale istaknute kreativne ličnosti kao što su Albert Einstein, Nelson Mandela, Jim Henson i John Lennon.

To je pomoglo da se Apple vidno pozicionira protiv drugih kompanija i učinilo je da IBM izgleda kao dinosaur.
“Misli drugačije” kampanja je izazivala gledaoce da povezuju Apple sa genijalnošću i kreativnošću.
Čudna stvar u vezi promjena u ovim ponašanjima jeste da je promjena bila automatska. Ljudi nisu razmišljali o tome i nije im pokazana nikakva emotivna reklama. Oni su reagirali na slike u realnom vremenu i prilagoditi se u skladu sa svojim percepcijama određenog brenda.

Realni placebo efekat

Kroz ove studije, nauka je rekla ljudima ono što su već znali. Poznati outfit ili proizvod predstavlja socijalni oklop. Pravo odijelo vas može učiniti da se osjećate snažnim, samouvjerenim, skromnim ili pametnim. Što je bliža vaša privrženost tom prizvodu, snažnije ćete se osećati.

Za Akos.ba uredio: Jasmin Mujakić

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top