Nermin ef. Selimović: Islamska zajednica nema literature za omladinu
Nermin-ef. Selimović je rođen 1982. godine u Zavidovićima. Svršenik je Gazi Husrev-begove medrese u Sarajevu a diplomirao na Fakultetu islamskih nauka u Sarajevu. Preko 10 godina radi u džematu Donji Kovači, MIZ Zavidovići.
Džemat broji 650 domaćinstava i 150 upisanih polaznika mekteba. Džemat se sastoji od nekoliko zaseoka: Donji Kovači, Donji Mustajbašići, Gornji Mustajbašići, Hrkići, Žižci i Džinići. U džematu postoje tri vjerska objekta koja su svakako u funkciji: džamija u Donjim Kovčima, mesdžid u Gornjim Mustajbašićima i mesdžid u Hrkićima.
Kao mlad imam koliko možete pratiti džematlije na internetu, njihova razmišjanja, interesovanja i sl?
Internet kao medij i novi način komunikacije među ljudima je tu sa svim svojim prednostima i manama. Sve je više ljudi (tako i naših džematlija) prisutno na društvenim mrežama gdje, o raznim pitanjima, iznose svoja mišljenja, stavove, sviđanja, opredjeljenja pa i uvjerenja. Kao imam prisutan sam na društvenim mrežama i smatram važnim istaći, kad je riječ o vjerskim pitanjima, da se primjećuje i zloupotreba od određenih grupacija koje djeluju izvan Islamske zajednice, ali koje društvene mreže koriste za plasiranje „svojih“ fetvi i „svojih“ tumačenja Islama, pa tako internet postaje pogodno tlo za radikaliziranje naše omladine. Smatram da imami svojim aktivnim angažmanom na društvenim mrežama mogu itekako utjecati na taj negativni trend, samo je pitanje načina, procjene, mjere i pristupa, a u čemu Islamska zajednica, kao institucija, svojim smjernicama može odigrati najvažniju ulogu. Nakon što mladić, koji je putem interneta dobio nekakva znanja o Islamu, dođe u džamiju, naša je misija i dužnost da pokušamo uspostaviti kontakt s njim, da mu damo do znanja da smo zapravo na istoj strani i zadatku, i da smo, kako nas je podučio poslanik Muhammed a.s. cjelina poput zgrade ili tijela. Za početak bilo bi dobro da imami društvene mreže iskoriste i za predstvaljanje svog džemata (što i sam činim već niz godina), plasirajući svakodnevne, sedmične, mjesečne i godišnje aktivnosti.
Da li možemo biti zadovoljni s izdanjima IZ za mlade, omladinu, naročito onu koja se vrate vjeri?
Literature o Islamu u printanim i elektronskim medijima vjerovatno nikada nije bilo ovoliko kao danas. Nažalost, u toj jednoj zasićenosti (posebno printanim izdanjima), naše džematlije sve teže razlikuju izdanja Islamske zajednice od izdanja određenih pojedinaca ili grupacija. Stoga, svi zajedno moramo poraditi na reklamiranju i jasnom preporučivanju izdanja Islamske zajednice. Smatram nedostatkom što trenutno ne postoji zvanično izdanje Islamske zajednice kao Časopis za mlade gdje bi naša omladina imala mogućnost da piše, pita, iznosi svoje prijedloge i stavove. Bilo bi dobro da se i taj prostor na društvenim mrežama iskoristi vođenjem zvaničnih web-portala Islamske zajednice gdje bi omladina ali i svi ostali imali pristup, kako bi za većinu važnih i nejasnih pitanja, u što kraćem roku, dobijali jasan i stručan odgovor.
Što se tiče onih koji se vrate vjeri, literature, koja govori o osnovnim propisima vjere, ima sasvim dovoljno, ali je tu literaturu (opet ponavljam) potrebno jasno i precizno imenovati te je reklamirati, kako bi takve osobe, odmah na početku, dobile prave informacije.
Koji metod koristiti kako biste stupili u kontakt s mladima nakon završenog mekteba?
Smatram da je jedan od načina, kako ostati u kontaktu s mladima nakon završenog mekteba, organiziranje nastave za odrasle kojoj sve džematlije mogu prisustvovati pa tako i naša omladina. Već nekoliko godina u svom džematu, pored redovne mektebske nastave, izvodim i nastavu za odrasle koja se pokazala jako zanimljivom džematlijama. Na toj nastavi se uči sufara a poslije Časni Kur’an te se objašnjavaju određeni fikhski propisi. Mogu kazati da je sve više džematlija koji se upisuju na istu, pa trenutno u mom džematu nastavu za odrasle pohađa oko 40 džematlija. Kako bi nekadašnje polaznike mekteba zadržao u blizini džamijskog ambijenta, jedan od načina je i da im se s vremena na vrijeme daju nekakva zaduženja i odgovornosti npr. angažovati ih u organizaciju završnih ispita u mektebu, uključivati ih u priređivanje zajedničkih džematskih iftara u ramazanu, postavljati ih u biračke odbore prilikom izbora unutar Islamske zajednice, ohrabrivati ih da mujezine na namazima a po potrebi i da zamijene imama u njegovom odsustvu. Na taj način bi mladi zajedno sa džematskim odborom i imamom bili aktivni sudionici pozitivnih tokova u džematu i Islamskoj zajednici kao cjelini.
preporod.com