Kolumne i intervjui

Nedim Hrbat: BIR vidim kao modernu multimedijsku organizaciju

Za Preporod govori Nedim Hrbat, koji je krajem prošle godine nakon javnog konkursa izabran za novog direktora Radio-televizije Islamske zajednice BIR. Završio je Behram-begovu medresu u Tuzli i Fakultet političkih nauka u Sarajevu, odsjek žurnalistika. Od 2003. godine radio kao urednik vjerskog programa na FTV, u Redakciji dokumentarnog programa.

Urednik serijala “Mozaik religija”, “Ramazanski razgovori”, te autor i koautor više dokumentarnih filmova i serijala: “Koridor smrti”, “Islamsko visoko školstvo u BiH”, “Zemlja grobnica”, itd. Učestvovao na više međunarodnih festivala, a za dokumentarni film “Dobre duše” osvojio zlatnu medalju na TV festivalu Press Vitez. Koautor dokumentarnih filmova u produkciji Ilmijje: “Glas imama” i “Imami šehidi”.

Nismo medij koji samo zabavlja

PREPOROD: Koji su trenutni problemi s kojima se BIR susreće? Vaša analiza trenutnog stanja?

HRBAT: Naši problemi su zapravo i problemi svake medijske kuće u Bosni i Hercegovini. Suočavamo se sa ekonomskom krizom koja nije zaobišla naše klijente i poslovne partnere. Zato ćemo u narednom periodu morati iznalaziti nove mogućnosti, napraviti iskorake u poslovanju i u programu, pokušati se nametnuti kvalitetnim programskim sadržajima, akcijama i projektima. Svojim klijentima i poslovnim partnerima stavljamo sve svoje resurse na raspolaganje, a njih će uskoro biti više, s obzirom na razvoj novih medijskih platformi. Nastojat ćemo da iskoristimo sve svoje potencijale, mogućnosti i tehnologije, a način kako ćemo to učiniti i prilagoditi se odredit će i naš uspjeh na tržištu. Pred nama su promjene u poslovanju, mentalitetu, načinu i organizaciji rada. Možda je najvažnija ova promjena u mentalitetu koja podrazumijeva više vjere u sebe i vlastite potencijale, shvatanje novinarstva kao poziva, te programske orijentacije i više brige za običnog čovjeka. To nije lahko, to je proces. Mi nikada nećemo biti medij koji tek zabavlja, da budemo jasni, jer mi imamo definisane programske obaveze i zadatke. Za razliku od komercijalnih medijskih kuća naše smjernice nisu isplativost i profitabilnost, nego misija – upućivanje na dobro, a odvraćanje od zla. To su istovremeno i ograničenja u našem poslovanju, ograničenja u programskoj strukturi, i velika odgovornost. Uz sva ta ograničenja i specifičnosti, ipak, nije nemoguće da se zadovolje i određeni kriteriji finansijsko-tržišne rentabilnosti. Jer, mi smo prepoznatljivi na tržištu i na medijskoj sceni. Trenutno je u Bosni i Hercegovini mnogo medija koji zabavljaju, mnogo je medija koji nas zasipaju i bombardiraju senzacionalističkim vijestima ili vijestima iz crne hronike, ali su rijetki mediji koji educiraju i šire optimizam. Rijetki su prijatelji. To je naša prilika, i razlog da svoja ograničenja počnemo shvatati kao svoju prednost. Ako u eter dajete vrijednost ona će biti prepoznata, ako blefirate, lažete, i bez pokrića glumite velikog igrača bit ćete pročitani. Uostalom, kada govorimo o radiju, to je najprijateljskiji od svih medija i upravo zahvaljujući tome uspijeva i opstati i ne posustati pred “prijetnjama” novih tehnologija. Na drugoj strani, i kada su u pitanju tehnički detalji, imamo i probleme. Jedan banalan problem je da još uvijek nemamo automobil sa kojim bi bilo moguće pokriti više zadataka. Drugo, problem frekvencija. Trenutno ne pokrivamo cijeli teritorij Bosne i Hercegovine pa će jedan od naših prioriteta u daljem radu biti i nove frekvencije. Trajanje elektronskog medija podrazumijeva svakodnevne troškove, od poreza, održavanja opreme, predajnika, izdataka za razne usluge agencijama, do tehničkih operacija. Evo, napomenut ću i to da u narednim mjesecima sami moramo finansirati dovod struje do predajnika u Foči, ukoliko želimo da se na tom području sluša BIR.

Pažnja! Više pročitajte u printanom izdanju Preporodaod 15. januara 2015.

Povezani članci