Lijepo se odnosi prema Allahovoj sudbini koju ti je propisao na ovome svijetu
Piše: Edhem Šerkavi , za saff.ba preveo i prilagodio: Abdusamed Nasuf Bušatlić
Nakon Bitke na Hunejnu, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dijelio je ratni plijen, ali je sav plijen podijelio Kurejšijama i drugim arapskim plemenima, a ensarijama nije dao ništa. To ih je uznemirilo, pa je njihov vođa Sa’d ibn Ubade otišao kod Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i rekao mu: ”Allahov Poslaniče, ensarije osjećaju nešto u svojim dušama, jer si ratni plijen podijelio svome narodu i arapskim plemenima, a njima nisi dao ništa od toga.” Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, upitao je: ”A gdje si ti u svemu tome, Sa’d?” Odgovorio je: ”Allahov Poslaniče, ja sam sa svojim narodom (tj. osjećam ono što i oni osjećaju).”
Nakon toga, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, rekao mu je da okupi ensarije da im se obrati. Kada su se ensarije okupile na jednom mjestu, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, došao je među njih i rekao im: ”Tako mi Allaha, da ste htjeli mogli ste reći, i bili biste u pravu: ‘Došao si nam optužen za laž, a mi smo ti povjerovali, bio si bespomoćan, pa smo ti pomogli, bio si prognan, pa smo ti pružili zaštitu i utočište, bio si siromašan, pa smo te materijalno pomogli.’ Zar se ljutite, o ensarije, zbog bezvrijednih dobara ovoga svijeta koja sam dao ljudima da bi primili islam, a vas ostavio sa vašim islamom? Zar niste zadovoljni da se oni vrate sa ratnim plijenom (ovcama i devama), a da se vi vratite sa Allahovim Poslanikom? Tako mi Allaha, i da nije bilo Hidžre, ja bih bio sa ensarijama. Kada bi ljudi krenuli jednim putem, a ensarije drugim, ja bih izabrao put kojim ste vi krenuli. Allahu moj, smiluj se ensarijama i njihovoj djeci i djeci od njihove djece!”
Slušajući Poslanikove, sallallahu alejhi ve sellem, riječi, ensarije su toliko plakali da su im se brade nakvasile suzama, i govorili su: ”Zadovoljni smo takvom podjelom, Allahov Poslaniče, zadovoljni smo!”
Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, dao je ratni plijen Kurješijama i drugim Arapima, a uskratio ga ensarija, ne zato što je te ljude volio više od ensarija, već da bi okrenuo srca ljudi i da bi primili islam, i zato što je znao da je islam u srcima ensarija postojan poput planina. Kada je u njihovim dušama ponikla loša misao, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, objasnio im je zašto je to učinio. Ta, ljudi su ljudi, oni vole kad im se daje i udjeljuje, a ne vole da ih neko isključuje i da im uskraćuje ono što smatraju da im pripada. Stoga, uvijek objasni razlog zašto si nekoga izdvojio i zašto si mu nešto uskratio iako ga više voliš od onoga kome si dao određenu dunjalučku blagodat, jer je čovjek sklon sumnjama i pogrešnom tumačenju stvari. Zato ne ostavljaj ni u čijem srcu klicu sumnje i nepovjerenja.
I čuvaj se tumačenja Allahovih darova onako kako su ih, u prvi mah, protumačili ensarije, pa ako vidiš nekoga ko je bogatiji od tebe, ko je zdraviji i ima više djece, nemoj nipošto pomisliti da Allah njega voli više nego tebe. Jer, Allah daje dunjaluk i onima koje voli i onima koje ne voli, ali On vjeru daje samo onima koje voli.
Ako želiš upoznati one koje Allah voli više od tebe, onda znaj da su to oni kojima je On omogućio da Ga obožavaju i pokoravaju Mu se više od tebe.
Ljudi koje Allah voli više od tebe nisu oni čija je plata veća od tvoje, već oni koji ustanu da klanjaju sabah-namaz dok ti spavaš, koji udjeljuju imetak dok ga ti gomilaš, koji čine dobročinstvo svojim roditeljima dok si ti neposlušan svojim roditeljima, koji održavaju rodbinske veze dok ih ti prekidaš, koji mire zavađene muslimane i čuvaju njihovu čast dok ih ti zavađaš, ogovaraš i potvaraš, koji sprječavaju širenje smutnje među muslimanima koliko god mogu, dok ti koristiš svaku priliku da dodaš ulja na plamen smutnje, koji obavljaju hadž čim im se ukaže prilika, dok ti govoriš: ”Ima vremena, dug je život.”
Musa, alejhi selam, bio je Allahu draži od Karuna, iako je Karunu dao bogatstvo kakvo skoro nikome nije dao. Allah je Svome robu kojeg je mrzio zbog njegovog nevjerstva i oholosti, podario prolazno dunjalučko bogatstvo, a Svome robu kojeg je volio, podario je uputu i vjeru.
Istina je da Allah može nekome dati bogatstvo i vjeru zajedno, kao što je dao Sulejmanu, alejhi selam, ali ovaj svijet je kuća ispita, a ne nagrada, pa se lijepo odnosi prema Allahovoj odredbi i sudbini koju ti je propisao na ovome svijetu.
akos.ba