Islamske temeU Fokusu

Kur’an, kamata i Dablinska fetva

بعد اعوذ بالله من الشيطان الجيم

الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا

„Danas sam vam vašu vjeru usavršio i Svoju blagodat prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera.“

Ovaj ajet iz sure El-Maideh, 3., objavljen je Poslaniku Muhammedu a.s. na dan Arefata. Bio je to Muhammedov a.s. oprosni hadž. Prenosi se od Ismail bin Abdurrahman Es-Sidija da nakon ovog ajeta Poslaniku a.s. više ništa nije objavljeno od propisa koji tretiraju dozvoljeno i zabranjeno tj. halal i haram.

Allah i njegov Poslanik Muhammed a.s., nisu vjernicima ostavili šubhe (nedoumice), ne u stvarima koji se odnose na halal i haram i to je jasno i potvrđeno kako brojnim kur’anskim ajetima koji govore o dozvoljenom i zabranjenom, tako i Muhammedovim a.s. govorom.  Od Ebu Abdullaha En–Nu’man ibn Bešira, radijallahu anhuma, se prenosi da je rekao: „Čuo sam Allahovog poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, da je rekao:

‘Zaista je halal jasan i zaista je haram jasan, a između njih su sumnjive stvari koje ne poznaju mnogi ljudi. Pa ko se bude čuvao sumnjivih stvari sačuvat će svoju vjeru i čast. A ko bude činio sumnjive stvari počinit će haram, baš kao pastir koji čuva svoje stado oko zabranjenog posjeda bojeći se da stado ne uđe u njega. Zaista svaki vladar ima svoj zabranjeni prostor. Zaista Allahovi zabranjeni posjedi su Njegove zabrane. Doista u tijelu ima jedan organ ako je on zdrav cijelo tijelo je zdravo, a kada on oboli cijelo tijelo oboli. Zaista je to srce.’

Nisu li ovo očiti i dovoljni dokazi? Je li mislite da je neophodna diploma doktorata da bi bio dostojan svoje vjere i da u njoj tek tada možeš razaznati šta je dozvoljeno a šta zabranjeno?

Kada slušaš Kur’an diviš se i čudiš ljepoti glasa učača i zadovoljan si što ti dušu razgaljuje, nesvjestan da je to najmanji dio Allahove blagodati koja je spuštena s Kur’anom, zapostavio si svoj razum i moć koju ti je Allah dao. و انزلنا اليك الذكر لتبين للناس ما نزل الهم ولعلهم يتفكرون „A tebi objavljujemo Kur’an da bi objasnio ljudima ono što im se objavljuje, i da bi oni razmislili.“ Kome se objavljuje, je li samo Muhammedu a.s. i njegovim ashabima r.a.? و تلك الامثال نضربها

 للناس لعلهم يتفكرون „Takve primjere navodimo ljudima da bi razmislili.“ فاقصص القصص لعلهم يتفكرون „…zato kazuj događaje da bi oni razmislili.“ I još brojni ajeti kojima te Allah upućuje da razmišljaš, a ne samo da se prepustiš drugome da u tvoje ime to čini. Dozvoljavaš da Kur’an bude samo među koricama. To je putokaz, svim svjetovima تَبَارَكَ الَّذِي نَزَّلَ الْفُرْقَانَ عَلَىٰ عَبْدِهِ لِيَكُونَ لِلْعَالَمِينَ نَذِيرًاNeka je uzvišen Onaj koji robu Svome objavljuje Kur’an da bi svjetovima bio opomena.“ Nije samo Muhammedu a.s. i njegovim ashabima, nije samo među koricama, ajeti vrijede i za današnji vakat i onaj poslije, prvim generacijama i onim posljednjim.

Pa ko sebi može dati za pravo da zbog vremena i prostora ohalali tj. dozvoli ono što je Allah i njegov Poslanik a.s. zabranio? Nije li halal jasan i haram jasan? Nije li Allah do u tančine objasnio svoj zakon? Sve će vam biti jasno na primjeru strvi i krvi. Pročitajte slijedećih pet ajeta.

“Zaista vam se zabranjuje strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u nečije drugo ime, a onome ko bude primoran, ali ne iz želje, tek toliko da glad utoli, njemu grijeh nije, Allah zaista prašta i milostiv je.” (El-Bekara, 173)

– “Zabranjuje vam se strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u nečije drugo ime, a ne u Allahovo, i što je udavljeno i ubijeno udarcem, i što je strmoglavljeno, i rogom ubodeno, ili od zvijeri načeto – osim ako ste ga preklali – i što je žrtvenicima žrtvovano, i zabranjuje vam se gatanje strelicama. To je porok! Danas su nevjernici izgubili svaku nadu da ćete vi odustati od svoje vjere, zato se ne bojte njih, već se bojte Mene. Danas sam vam vjeru vašu usavršio i blagodat Svoju prema vama upotpunio i zadovoljan sam da vam islam bude vjera. A onome ko bude primoran, kad hara glad, bez namjere da učini grijeh, Allah će oprostiti i samilostan biti.” (El-Maida, 3)

– “Reci: ‘Ja ne nalazim u ovome što mi se objavljuje da je ikome zabranjeno jesti ma šta drugo osim strvi, ili krvi koja ističe, ili svinjsko meso – to je zaista pogano – ili što je kao grijeh zaklano u nečije drugo, a ne u Allahovo ime. A onome ko bude primoran, ali ne iz želje, već samo toliko da glad utoli, Gospodar tvoj će doista oprostiti i milostiv biti.’” (El-En’am, 145)

– “Zaista vam se zabranjuje strv, i krv, i svinjsko meso, i ono što je zaklano u nečije drugo ime, a ne u Allahovo ime. A onome ko bude primoran, ali ne iz želje, tek toliko da utoli glad – pa, Allah zaista prašta i milostiv je.” (En-Nahl, 115)

– “A zašto da ne jedete ono pri čijem je klanju spomenuto Allahovo ime, a On vam je zaista objasnio šta vam je zabranio – osim kad ste u nevolji; mnogi, prema prohtjevima svojim, nemajući znanje, zavode druge u zabludu. Zaista Gospodar tvoj dobro zna one koji u zlu prelaze svaku mjeru.” (El-En’am, 119)

Nije li ovo utančano? Pet puta, ne jednom, već pet puta! Pa zar tako plitko razmišljanje i mišljenje o Allahu da imaju alimi i doktori islamskih nauka, šejhovi i predvodnici ummeta, i da sebi dozvole takakav lapsus da ohalale, dozovle kamatu? Pa zar ne misle da ako je Allah sveznajući i mudri na pet mjesta u Kur’anu napravio izuzetak pa spomenuo vrijeme dozvole onog što je na isto toliko mjesta strogo zabranio, da to isto nebi učinio i sa kamatom??? Svojom sramnom fetvom iz Dublina 1999. godine, tebi i meni su rekli da Allah nije znao šta će biti u budućnosti. A ovo je samo moje mišljenje, i neka ga niko ne slijedi, osim ako se i sam uvjeri da je istina. Šejtan ih je prevario, neka im se Allah smiluje.

الَّذِينَ يَأْكُلُونَ الرِّبَا لَا يَقُومُونَ إِلَّا كَمَا يَقُومُ الَّذِي يَتَخَبَّطُهُ الشَّيْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ۚ ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا إِنَّمَا الْبَيْعُ مِثْلُ الرِّبَا ۗ وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَيْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا ۚ فَمَن جَاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَىٰ فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَمَنْ عَادَ فَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ ۖ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ

Ajeti sure El-Bekare: 275. Oni koji se kamatom bave ustaju kao što ustaje onaj koga je dodirom šejtan izbezumio, a to zato što su govorili: ”Kamata je isto što i trgovina.” A Allah je dozvolio trgovinu, a zabranio kamatu. Onome do koga dopre pouka Gospodara njegova – pa se okani, njegovo je ono što je prije stekao, njegov slučaj će Allah rješavati; a oni koji to opet učine – biće stanovnici Džehennema, u njemu će vječno ostati. 276. Allah uništava kamatu, a unaprjeđuje milosrđa. Allah ne voli nijednog nevjernika, grješnika. 277. One koji vjeruju i čine dobra djela i molitvu obavljaju i zekat daju čeka nagrada kod Gospodara njihova; i ničega se oni neće bojati i ni za čim oni neće tugovati. 278. O vjernici, bojte se Allaha i od ostatka kamate odustanite, ako ste pravi vjernici. 279. Ako ne učinite, eto vam onda, neka znate – rata od Allaha i Poslanika Njegova! A ako se pokajete, ostaće vam glavnice imetaka vaših, nećete nikoga oštetiti, niti ćete oštećeni biti. 280. A ako je u nevolji, onda pričekajte dok bude imao; a još vam je bolje, neka znate, da dug poklonite. 281. I bojte se Dana kada ćete se svi Allahu vratiti, kada će se svakome ono što je zaslužio isplatiti – nikome krivo neće učinjeno biti.

Zar ima nejasnoća u ovim ajetima, zar ima i trunka mogućnosti da se dozvoli kamata?

Na oprosnom hadžu u svojoj hutbi poslanik a.s., po zahvali Allahu pa spominjanju svetosti života, imetaka i časti, te o važnosti vraćanja odatog u emanet, treći pomen je dobila kamata: Kamate iz doba džahilijjeta se ukidaju, osim glavnice, na koju imate pravo. Time nećete nikoga oštetiti, niti ćete oštećeni biti. Allah je dokinuo kamatu, a prva dokinuta kamata jeste kamata moga amidže Abbasa ibn Abdulmuttaliba.“ Nije li dovoljno onome koji razmišlja?

Kaže Džabir r.a.: “Allahov Poslanik Muhammed a.s. je prokleo onoga ko uzima kamatu, onoga koji je daje, onu dvojcu koji svjedoče i onoga koji je zapisuje.” U jednom rivajetu stoji: “Oni su svi isti.”

Može sav svijet, i ljudski i džinski da se skupe i pokušaju iznaći opravdanje, ali neće ga naći u Allahovom zakonu. Allahov zakon je nepromjenjiv. Neka svako ima na umu da mu je Allah objavio rat ako ne odustane od kamate, فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَAllahova strana će svakako pobijediti.“

Neka traže oprost od Allaha oni koji su ovaj grijeh počinili, a ulema neka preispita svoje stavove. Golem zulum je učinjen fetvom iz Dublina, a mnogi nisu ni svjesni. Molim Allaha da našu ulemu sačuva epiteta uleme ahiri zemana, zadnjeg vremena.

Piše: Sedin Duranović

Povezani članci