Kriza muslimanskog svijeta kao kriza subjekta
Profesor Duraković već godinama slovi za jednog od najustrajnijih kritičara pogrešnih tumačenja islama i pripisivanju religiji atributa koje ona nema u objektivnom sagledavanju njenog postanka i historijskog razvitka.
Zaostalost muslimanskog svijeta Duraković objašnjava krizom kolektivnog duha koji u vremenu savremenosti nije uspio iznaći način na koji bi se nosio sa izazovima modernosti. Duraković regresiju i zaostalost islamskog svijeta objašnjava nemogućnošću islamskog kolektivnog bića da svetu knjigu Kur’an kontekstualizira u savremenosti, a njene neprolazne i univerzalno važeće ideje shvati kao procesualan putokaz u razumijevanju fenomenologije današnjosti. (Izvor: aljazeera Balkans)
Iz knjige:
“Islam se proizvodi kao neprijatelj, i to cijelim nizom sinhroniziranih akcija: zabranom burke, zabranom gradnje džamija s minaretima, propagandom o navodno urođenoj muslimanskoj nedemokratičnosti koja se postojano predstavlja kao jedna od najozbiljnijih prijetnji tzv. vrijednostima zapadnjačkog načina života – sve do orijentalističkih tvrdnji o semantičkom preobilju nasilja u arapskom jeziku i do vojnih agresija na zemlje muslimanskoga svijeta. (Iako sam već spominjao “problem burke” u Evropi, moram to ponoviti u ovome kontekstu. Naime, frapantno je s koliko žara i energije tokom više posljednjih godina Evropa se bavi pitanjem burke na njenom tlu. To svjedoči, na jednoj strani, o pometnji u razaznavanju prioriteta, a na drugoj strani – time se na gotovo nevjerovatan način ispoljava animozitet prema drugoj kulturi i religiji, jer je to nekim evropskim zemljama „važan problem“ sa aspekta ideologije, politike, vjere…)
Dakle, ovdje nije riječ o onoj vrsti interkulturalnih odnosa u kojima se kulture nadmeću stvarajući priraštaj vrijednosti nego je riječ o snažnom antagoniziranju, o naglašeno neprijateljskom odnosu koji će, naravno, proizvesti određene reakcije i kontraefekte.
Agresija na neke zemlje u muslimanskom svijetu, pri čemu se sistematski ponižava cijela njegova kultura, i to u najbitnijim aspektima, doprinosi homogenizaciji i solidariziranju muslimana u svijetu, i to najprije na emocionalnoj osnovi – ističe prof. Duraković u svojoj knjizi “Kriza muslimanskog svijeta kao kriza subjekta”.
Duraković je kritički oštar prema svim pojavama u islamskom kulturnom prostoru koje neargumentovanim pozivanjem na temelje religije, Kur’an i životopsi poslanika Muhameda a.s., nastoje anahronost u ponašanju promovirati kao jedini važeći princip djelovanja. U knjizi pokušava objasniti kako je islam religija znanosti, filozofije, književnosti i umjetnosti, a nikako jedan reducirani pogled na svijet.
Knjigu “Kriza muslimanskog svijeta kao kriza subjekta”izdala je izdavačka kuća „Tugra“.Svoj primjerak knjige možete nabaviti u knjižari „Tugra“ na adresi Gazihusrevbegova 46 (hanikah GZB Medrese) u Sarajevu.
Takodjer svoj primjerak knjige možete naručiti putem telefona 062/915-060.
akos.ba