Kakva je razlika između zavidnika i urokljivca: Da li slijepac može ureći iz zavisti?
Svaki je urokljivac ujedno i zavidnik, a svaki zavidnik nije nužno i urokljivac.
Obzirom da je zavidnik obuhvatniji pojam od urokljivac, traženje utočišta kod Allaha, dž.š., od zavidnika je ujedno i traženje utočišta od urokljivca. Urok je poput strijela koje zavidnik odapinje prema onome kome zavidi, koje ga nekada pogode, a nekada promaše. Ukoliko, kada ga pogode, bude otkriven i nezaštićen odgovarajućom zaštitom, one na njega obavezno ostave trag. Ako ga pogode dok je oprezan i naoružan (zaštićen odgovarajućom zaštitom), one na njega neće izvršiti nikakav utjecaj niti ostaviti bilo kakav trag.
Naprotiv, one se mogu vratiti natrag onome koji ih je odapeo.”
Šejh Muhammed Mutevelli eš-Ša’ravi kaže: “l slijepac i onaj koji vidi mogu biti zavidnici, tj. mogu željeti prestanak nečije blagodati. Zavist je vezana za zavidnikovu volju, a ne za vid. Prema tome, onaj koji zavidi čini to voljom i izborom. Vi niste prisiljeni zavidjeti. Zavist je nešto što se nalazi u srcu, a ne u očima.”
Iz lbnu Kajjimovih i šejh Ša’ravijevih riječi, razumijemo sljedeće: Zavidnik je onaj u čijoj se duši pojavi zavist prema drugome bez obzira da li je zavidnik slijep lli vidi. Urokljivac je svako koji nekoga urekne iz zavisti; to je naziv isključivo za zavidnika koji vidi i nije slijep.
Odlomak iz knjige: Zavist i urok – otrovi duše
Autor: Medždi Muhammed Eš-Šehavi
Izdavač: El-Kelimeh
Narudžbe na: kelimeh.com
Akos.ba