Islamske teme

Kakva je razlika između zavidnika i urokljivca: Da li slijepac može ureći iz zavisti?

    Imam Ibn u Kajjim el-Dževzijje kaže: “Urok nije određen samo tjelesnim kontaktom, kako to neki misle, u prirodne i vjerske nauke, neupućeni pojedinci. Urok nekada biva usljed tjelesnog kontakta, nekada pri samom susretu, a nekada biva pogledom. On se nekada desi duševnim stremljenjem ka onome na koga se vrši utjecaj . Nekada se utjecaj otklanja rukjom i dovama koje su u tom cilju propisane. Nekada se taj utjecaj vrši umišljanjem i predrasudama. Urokljivac ne vrši taj utjecaj isključivo pogledom. On može biti i slijepac kojem opišu nekoga ili nešto, a on potom dušom izvrši utjecaj na opisanu stvar ili osobu, iako je nije nikad vidio. Mnogo je urokljivaca koji ureknu nekoga ili nešto po opisu, iako ga nikada nisu vidjeli. 

Svaki je urokljivac ujedno i zavidnik, a svaki zavidnik nije nužno i urokljivac.

Obzirom da je zavidnik obuhvatniji pojam od urokljivac, traženje utočišta kod Allaha, dž.š., od zavidnika je ujedno i traženje utočišta od urokljivca. Urok je poput strijela koje zavidnik odapinje prema onome kome zavidi, koje ga nekada pogode, a nekada promaše. Ukoliko, kada ga pogode, bude otkriven i nezaštićen odgovarajućom zaštitom, one na njega obavezno ostave trag. Ako ga pogode dok je oprezan i naoružan (zaštićen odgovarajućom zaštitom), one na njega neće izvršiti nikakav utjecaj niti ostaviti bilo kakav trag.

Naprotiv, one se mogu vratiti natrag onome koji ih je odapeo.”

 Šejh Muhammed Mutevelli eš-Ša’ravi kaže: “l slijepac i onaj koji vidi mogu biti zavidnici, tj. mogu željeti prestanak nečije blagodati. Zavist je vezana za zavidnikovu volju, a ne za vid. Prema tome, onaj koji zavidi čini to voljom i izborom. Vi niste prisiljeni zavidjeti. Zavist je nešto što se nalazi u srcu, a ne u očima.”

Iz lbnu Kajjimovih i šejh Ša’ravijevih riječi, razumijemo sljedeće: Zavidnik je onaj u čijoj se duši pojavi zavist prema drugome bez obzira da li je zavidnik slijep lli vidi. Urokljivac je svako koji nekoga urekne iz zavisti; to je naziv isključivo za zavidnika koji vidi i nije slijep. 

 

Odlomak iz knjige: Zavist i urok – otrovi duše

Autor: Medždi Muhammed Eš-Šehavi

Izdavač: El-Kelimeh

Narudžbe na: kelimeh.com

 

Akos.ba

Povezani članci