Vi ste ovdje
Home > Sport i zdravlje > Zdravlje > Kako postići pravilno držanje tijela?

Kako postići pravilno držanje tijela?

Moderno doba donijelo je mnogo stresa našim tijelima. Istraživanja su pokazala kako velika većina ljudi ima umjerene do teške probleme pri pravilnom držanju tijela. Nakon što smo pročitali ovaj članak, svjesni smo da i mi sami imamo dosta problema te da se ne držimo pravilno i zdravo kako bi mogli.

U ovom članku opisujemo 5 najčešćih problema držanja koji su uzrokovani modernim sjedećim lifestyleom. Za svaki problem držanja tijela navodi se (1) identifikacija, (2) uzrok, te (3) rješenje. Pa krenimo.

1: Prekomjerna pronacija noge

1

Identifikacija – Kao što je prikazano u slici, postavi obje ruke 2,5 cm dalje od stopala. Poravnaj gležanj tako da je prazan prostor između ruke i noge na jednakoj udaljenosti s obje strane. Sada opusti gležanj i pusti da prirodno padne kako inače stoji. Ako su ti gležanj i stopalo pomaknuti prema unutra, imaš prejaku pronaciju noge.

Uzrok – Prekomjerna težina, trudnoća, loša obuća, bavljenje sportom na tvrdim podlogama može dovesti do prekomjerne pronacije, ali i do ravnih, odnosno spuštenih stopala.

Rješenje – Ako imaš prekomjernu pronaciju, ortoze su najbolja stvar za popravljanje te situacije. Ako tek primjećuješ da ti se gležanj spušta prema unutra ili je oslabio hodaj ili trči bosonog – to će ojačati gležanj. Molimo pogledaj ovu infografiku o prednostima bosonogog trčanja.

2: Nagib kukova prema naprijed

1

Identifikacija – Stani opušteno, ravnih leđa. Ako ti je zdjelica u opuštenom stavu kao na slici gore desno, onda imaš problem pomaknute zdjelice.

Uzrok – Previše sjedenja, premalo rastezanja.

Rješenje – Istegni fleksore kuka kako je prikazano na ovom videu. Pogotovo nakon cjelodnevnog sjedenja u uredu.

3: Neispravno držanje leđa (tzv. držanje poput zvonara crkve Notre Dame)

držanje tijela

 

Identifikacija – Zamoli nekoga da te uslika iz profila. Ako na slici primjetiš da ti je gornji dio leđa pretjerano zakrivljen (više od 45°) kao što je slučaj na desnoj strani slike, imaš problem sa pretjerano zakrivljenim gornjim dijelom leđa.

 

Uzrok – Sjedenje, pogotovo za kompjuterom.

Rješenje – Oslobodi se napetosti u prsnom košu uz pomoć miofascijalne masaže (koristiti loptu za masažu) i istezanja. Sjedenje na lopti također pomaže uz istovremeno jačanje gornjeg dijela leđa.

4: Zakrenuta ramena

4

Identifikacija – Test s olovkom uključuje držanje olovke u svakoj ruci. Ako su olovke usmjerene prema naprijed dok ruke držiš opušteno, to znači da imaš pravilno držanje. Ako su olovke okrenute prema unutra i pokazuju jedna prema drugoj, onda imaš zakrenuta ramena.

Uzrok– Nepravilno sjedenje, pogotovo u uredu dok tipkaš na kompjutor. Korištenje nebalanisranih vježbi za prsa u teretani.

Rješenje – Rješenje je slično kao i kod ispravljanja gornjeg dijela leđa. Oslobodi se napetosti u prsnom košu uz pomoć miofascijalne masaže (koristiti loptu za masažu) i istezanja.

5: Glava pomaknuta prema naprijed

5

Identifikacija – Zamoli nekoga da te uslika iz profila. Pronađi akromioklavikularni zglob (koštano ispupčenje blizu ramena) te provjeri da li ti je ušna resica u istoj razini s njim. Ako ti ušna resica nije u ravnini s AK zglobom, imaš problem glave pomaknute prema naprijed.

Uzrok– Nepravilno sjedenje u uredskom stolcu.

Rješenje – Prvo, vježbaj pravilno držanje glave na način da ideš glavom prema nazad, držeći pogled prema naprijed. Pazi da ne pomičeš glavu prema gore, nego ju pomiči isključivo prema nazad. Drugo, plati masažu vrata ili se masiraj masažnom lopticom te na taj način smanjuj tenzije u vratu.

Na kraju je najbitnije da si svjestan ili svjesna svog krivog držanja. To je prvi i najbitniji korak za pravilno držanje tijela na putu ka zdravom životu.

trikomat.net

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top