EkonomijaLiderstvo i menadžmentU Fokusu

Kako izgraditi lični brend, bez obzira gdje radite

Zaposleni ili ne, svakoj radno sposobnoj osobi bitno je izgraditi vlastiti brend. A to treba činiti polako, svaki dan. Radili za sebe, ili za drugoga, postoji nekoliko dobrih načina kako izgraditi lični brend, bez obzira gdje radite.

1. Pridružite se strukovnim grupama

Ovo trebate raditi online i uživo. Ponudite se biti predstavnik kompanije na obližnjim poslovnim događanjima, a ako ste sami vlasnik biznisa, uključite ga u nekoliko networking grupa.

Učlanite se u grupe povezane s vašom strukom, putem društvenih mreža, i drugih web stranica. Vrlo je važno učiti od drugih stručnjaka, i pritom poboljšavati vlastite vještine i odnose s ljudima u industriji.

2. Maksimalno iskoristite poslovne konferencije

Neki zaposleni na poslovne konferencije gledaju kao na zadatke, i to dosadne. Međutim, takvi događaji su žarišta za stvaranje poslovnih kontakata, za učenje, i prilike za unapređenja.

Odvojite vrijeme da bi istinski upoznali ljude s konferencija, i pronađite način da proširite lični brend dok ste tamo.

Gdje bi drugdje mogli naići na toliko istomišljenika iz vaše struke, i to u isto vrijeme?

Na konferencije gledajte kao na priliku da odete sa radnog mjesta na nekoliko sati ili dana. Iskoristite sve pogodnosti koje vam donose.

3. Pokrenite blog

Ok, nema previše smisla da otvarate blog ako radite kao hirurg u bolnici, no u određenim strukama to može biti odličan potez.

Ako ste vlasnik manjeg biznisa, blog vam može pogotovo koristiti. Redovno pisanje bloga će vam pomoći na sljedeće načine: prvo i osnovno, postaćete stručnjak u području o kojem pišete.

Dobićete prepoznatljivost (lice i glas), što je svakako primamljivo potencijalnim klijentima i zaposlenima.

4. Nosite vizitke

Mnogi će reći da su vizitke zastarjele, no upravo to ih čini šarmantnima.

Fizički komad papira s vašim kontaktima je puno ličniji od izmjene emaila ili broja telefona.

Ako od nekoga primite vizitku, javite im se putem maila unutar sljedećih nekoliko dana, i spremite taj kontakt za budućnost.

5. Ponašajte se profesionalno na internetu

Postoji više slučajeva u kojima su zaposleni dobili otkaz zbog neprimjerenih objava na internetu. Naravno, to su ekstremi, ali trebate biti svjesni da je svaki vaš potez na internetu zabilježen.

Razmislite prije nego što krenete govoriti išta negativno, kontroverzno, politički obojeno, ili grubo na vašim profilima. Bili taj sadržaj mogao narušiti vaš budući uspjeh, ili pak sigurnost trenutnog posla? Ako bi, bolje preskočite objavu, i držite se neutralnijih stvari, recimo umjetnosti.

6. Čitajte, komentarišite, i dijelite tuđi rad

Putem društvenih mreža pratite stručnjake iz vašeg područja koje cijenite, i aktivno podržavajte njihov rad. To može biti putem lajka ili komentara na Facebooku, retweetanja, ili šerovanja linkova na svoje profile.

Takve radnje možete ponekad čak i automatizovati.

Čitanjem tuđeg rada ostaćete informisani. Komuniciranjem s njima podignućete i reputaciju.

7. Volontirajte

Vrlo je časno odužiti se zajednici volonterskim radom, a osim toga, volontiranje vam koristi na još pregršt načina.

Nemojte se ograničiti samo na svoju struku. Tražite bilo koju priliku za volontiranje koja je u skladu s vašim ličnim vrijednostima.

8. Razgovarajte sa strancima

Jeste li znali da Amerikanci kolektivno provode 37 milijardi sati godišnje čekajući u redu?

Dakle, provodimo sate našeg života čekajući u redu. Zašto ne bi iskoristili to vrijeme za razgovor s osobom do vas? Osobno često koristim takve prilike. Naučite što više možete o ljudima. Nikad ne znate hoće li baš njima trebati vaše poslovne usluge ili proizvodi.

Čak i ako ne sklopite poslovni sporazum, upoznavanje drugih ljudi obogaćuje vam duh, i kroz komunikaciju bolje upoznajete svijet.

9. Objavljujte najbitnije stvari vezane za vaš posao

Iako vaši prijatelji i oporodica ne žele stalno da gledaju reklame za vaš biznis u news feedu, u redu je ponekad to spominjati.

Takve objave sačuvajte za vremena kad se u vašem poslu zbivaju bitne, zanimljive stvari, na primjer kad lansirate novi proizvod, ili budete nagrađeni na nekom sajmu. Povremeno i linkujte sopstveni blog, i druge stranice u kojima učestvujete profesionalno.

Uprkos tome što ne želite da gušite poznanike svojim poslom, bitno je da im obznanite čime se bavite, i da ih s vremena na vrijeme podsjetite koliko ste dobri u tome.

10. Širite pozitivnost!

Ako ljudima stalno šaljete dojam negativnosti; ako stalno pričate kako mrzite svoj posao, karijeru, kako vam loše ide, i slično, oni će se od vas odmicati.

Budite pozitivni i profesionalni, osoba s kojom bi drugi željeli raditi, i karijera će vam cvjetati.

Takođe je važno da ne dozvolite ugodnosti da vas nadvlada. Nemojte se zadovoljiti trenutnom pozicijom – nastavite graditi svoje ime u struci, i postepeno podižite lični brend.

Bilo da ciljate na unapređenje, ili veću vidljivost vašeg biznisa, svakodnevna pozitivnost će vam pomoći da se promovišete, kratkoročno i dugoročno. Sad znate kako izgraditi lični brend, no zapamtite: potreban je svakodnevan rad.

Izvor: business.com/ stratego.hr

akos.ba

Povezani članci