Nauka i tehnologija

Kako da vas ljudi zavole na prvi pogled

U svojoj knjizi „Thinking, Fast nad Slow,“ Daniel Kahneman uvodi koncept “pretjerana emocionalna povezanost” ili ono što je sada poznatije kao “halo efekt”. Halo efekat je “tendencija da volite (ili ne volite) sve o nekoj osobi – uključujući i stvari koje niste posmatrali ili dovoljno procijenili” – na osnovu samo jedne osobine ili jednog zajedničkog iskustva, piše portal psychologytoday.com.

U suštini, ljudi imaju tendenciju da procijene sve osobine drugih ljudi na osnovu ranih emocionalnih utisaka, a ne poslije procjene osobina, te nakon toga, formiranja emotivnog utiska.

Dakle, prvi utisci postaju posebno važni.

Na osnovu prvog utiska, Kahneman je upitao određenu skupinu ljudi: Šta mislite o Alanu i Benu?

• Alan je inteligentan, marljiv, impulsivan, kritičan, tvrdoglav i zavidan.
• Ben je zavidan, tvrdoglav, kritičan, impulsivan, marljiv i inteligentan.

Ispostavilo se da je većina ljudi ocijenila Alana mnogo povoljnije nego Bena, iako su njihove osobine iste, samo navedene u obrnutom redoslijedu. U stvari, tvrdoglavost osobe koja se prvi put prikaže kao inteligentna, ponekad izaziva poštovanje, Kahneman piše, dok se na inteligenciju kod zavidne i tvrdoglave osobe često gleda kao na nešto opasno.

Redoslijed prema kojem se posmatra karakteristika neke osobe, bez obzira što je često slučajan, povećava težinu prvog utiska.
Dakle, u razgovoru za posao, na primjer, želiš početi predstavljajući svoju prijatnost ili komunikativnost. Onda će ispitivač vjerovatno ocijeniti vašu inteligenciju višom od drugog jednako pametnog i kvalifikovanog kandidata koji nije započeo razgovor sa pozitivnom emocijom.
Međutim, u određenim kontekstima gdje trebate imati aktuelno znanje da biste ostvarili pozitivnim taj prvi utisak, kao što je datum i ono šta se trenutno događa u svijetu, šta bi trebalo da radite?

David Epstein, autor popularne knjige ” The Sports Gene” i urednik novog sportskog biltena Tipoff, kaže da to što ste u u toku sa važnim temama u vijestima predstavlja odličan način da se stvori pozitivan inicijalni halo efekt, bez obzira da li pokušavate da se povežete sa svojim kolegama tokom pauze ili pokušavate da impresionirate šefa na razgovoru za posao.

“Sviđalo nam se to ili ne, sportske vijesti čine veliki dio malih razgovora”, kaže Epstein, koji je i bivši pisac za Sports Illustrated. “Vi samo treba da znate malo o određenoj temi kako biste razvili instant emocionalnu vezu sa sagovornikom. To je komadić instant intimnosti.”

Za Akos.ba preveo: Jasmin Mujakić

Povezani članci

Back to top button