Ekonomija

Kad mogu ministarski, zašto i ostali avioni ne bi slijetali u Mostar kad je magla u Sarajevu?

Nedavni neplanirani let službenog aviona ministara vanjskih poslova Njemačke i Velike Britanije, Franka Waltera Steinmeiera i Phillipa Hammonda, u Mostarsku zračnu luku, koji zbog magle nisu mogli sletjeti u Sarajevu, još jedan je od markantnih dokaza da osposobljavanje mostarskog aerodroma za najzahtjevnije zrakoplove i klijentelu, nije nemoguća misija. 
Naprotiv, čak i laicima je jasno da ministri tako važnih zemalja kao što su Njemačka i Velika Britanija ne bi ni izvanredno prizemljili u Mostaru ukoliko bi postojala i minimalna opasnost. 
Ujedno se kao logično nameće i pitanje – Zašto ostali avioni, u slučajevima kad ne mogu sletjeti u Sarajevo, ne slijeću u Mostar, nego se vraćaju prvobitnim polazištima? 

Gospodarska/Privredna komora Grada Mostara od samoga osnutka se zalagala upravo za unapređenje i proširenje kapaciteta i kvaliteta rada Međunarodnog aerodroma – Zračne luke Mostar, čime bi se dao zamah čitavome gospodarstvu, a domaći turizam konačno bi mogao raditi prema svjetskim standardima, praktično tokom čitave godine. 
Komora Grada Mostara želi još jednom podsjetiti na neke ranije aktivnosti, među koje spadaju prezentacije Mostarskog aerodroma u više navrata pred domaćim i inozemnim gospodarstvenicima, organizacija prezentacije mostarske zračne luke prošle godine u Stuttgartu, te suorganizacija predstavljanja studije o mogućem prestrukturiranju vlasništva Zračne luke Mostar, koju je izradila Europska unija. 

Aktivnošću i poslovnom hrabrošću članova Komore Mostar došlo je također i do realizacije poslovnog plana o uspostavi avionske linije na relaciji Mostar – Göteborg i druge destinacije u Švedskoj, posredstvom avioprijevoznika Scandjet, počevši od 2.4.2015. 

– Lasta Travel d.o.o. Mostar (članica Komore Mostar) i Scandjet AB skupa sa Zračnom lukom (JP Zračna Luka – Međunarodni aerodrom Mostar, također je članica Komore), rade ne dugoročnoj suradnji i otvaranju Zračne luke Mostar prema nekoliko Europskih država. Ova suradnja je i dovela do uspostave linije Mostar – Goteborg, ističe Zlatko Papac, direktor Lasta Travel d.o.o. i član Upravnog odbora Komore Mostar. 
Upravni odbor Privredne/Gospodarske komore Grada Mostara smatra kako su dosadašnji rezultati koje je postigao menadžmenta Međunarodnog aerodroma – Zračne luke Mostar svake hvale vrijedna postignuća, ali ujedno i dalje smatramo kako prave, velike šanse još nisu iskorištene. 

Spomenuta studija stručnih tijela Europske unije argumentirano utvrđuje kako Zračna luka Mostar ima potencijal da dosegne približno 1,8 milijuna putnika godišnje, što ovisi o visini ulaganja u proširenje i modernizaciji Zračne luke Mostar, ali i o samoj potražnji. Studija pruža pregled financijske i tehničke analize, te nudi dvije opcije za postizanje optimalnih poslovnih rezultata u budućnosti: javno-privatno partnerstvo (JPP) i koncesija. 
Koliko je nama poznato, nakon što je prošle godine ova prezentacija održana u Gradskoj vijećnici, uz prisustvovanje i gospodina Petera Sorensena, u to vrijeme prvog čovjeka EU u našoj zemlji, nije došlo do naknadnih kontakata ili nastavka razgovora o mogućoj realizaciji projekta proširenja Mostarskog aerodroma, uz potporu Europske unije ili drugih zainteresiranih partnera. 
Dakako, ovo je samo jedna od mogućnosti za koje se zna, pri čemu valja kazati da je spomenuta studija uistinu dobar temelj za konkretne aktivnosti koje i mi u Komori zagovaramo. 

Naravno, kao udruga/udruženje poduzetnika, bezrezervno ćemo pozdraviti i bilo koju drugu poslovnu ideju koja će biti na istome tragu, kako bi se Međunarodnom aerodromu – Zračnoj luci Mostar omogućilo moderno komercijalno poslovanje, sa znatno više putnika, redovnim linijama prema značajnim europskim destinacijama, ili još i dalje, uz zapošljavanje novih ljudi, te osiguranje pozicije Mostaru i čitavoj regiji kao nezaobilaznih područja na biznis mapama današnjice (Gospodarska/Privredna komora Grada Mostara).

 

indikator.ba

Povezani članci