Kolumne i intervjuiU Fokusu

Jusuf Džafić: “Ramazan provedimo u ibadetu i učenju Kur’ana, a ne u spavanju”

 

Jusuf Džafić je rođen 1991. godine u Bijeljini, gdje je i završio osnovnu školu. Gimnaziju “Behram-begovu medresu” u Tuzli  je završio 2010. godine. Upisuje se 2011. godine u Kairu na Univerzitet “El-Azhar” na Šerijatsko-pravni fakultet, odsjek Šerijatsko pravo. Diplomirao je 2015. godine. Posjeduje i preko 40 idžazetnama iz islamskih nauka. Oženjen je. Živi i radi u Tuzli.Aktivan je  na spisateljskom polju. Do sada je napisao i objavio, u 9 novina, 11 web portala, te 7 književnih zbirki, preko 250 bibliografskih jedinica (članaka) iz različitih oblasti. Ti radovi su preuzeti i objavljeni na preko 100 web stranica.

U ramazanskom intervjuu za portal Akos.ba, sa vrijednim Jusuf ef. Džafićem smo razgovarali o Ramazanu, učenju Kur’ana, ljepotama i načinima kako iskoristiti ovaj blagoslovljeni mjesec.

 Razgovarao: Nedim Botić

Akos.ba: Stigao je Ramazan. Kako da na najbolji način dočekamo i ispratimo ovaj mjesec?

Ramazan je mjesec povećanog broja ibadeta, prvenstveno je mjesec Kur’ana. Znači u ovom mjesecu se trebamo više posvetiti kako da razumijemo Kur’an. Tako, ako ne znamo učiti Kur’an, treba da nam cilj bude da do kraja ramazana naučimo sufaru i tako uđemo u svijet karija – onih koji Kur’an čitaju. Sufara se može naučiti za nekoliko dana do nekoliko sedmica. Ukratko, svako može naučiti sufaru za mjesec dana, samo je stvar volje. Poznate su mi osobe koje su u 65, 70 godini naučile Kur’an. Jedna od takvih osoba koja je u 60 i nekoj godini naučila Kur’ana, vjerovali ili ne, danas uči Kur’an tako dobro, primjenjujući sva tedžvidska pravila, da se ljudi oko nje, kako imami, tako i druge džematlije ibrete. To i jeste ibret (poruka) nama da nikada nije kasno. Dalje, ako znamo učiti Kur’an, ali imamo tedžvidskih grešaka, bez obzira bile one izgovorne, ili vezane za neprimjenjivanje tedžvidskih pravila, treba da nam cilj bude da do kraja ramazana, koliko smo u mogućnosti, popravimo te tedžvidske greške. Ako znamo učiti Kur’an bez tedžvidskih grešaka, onda smo spremni za sljedeći, još ozbiljniji korak – da počnemo učiti arapski jezik – jezik Kur’ana, kako glasi najpoznatiji nadimak arapskog jezika. Pravilo glasi: što više znamo arapskog jezika, više ćemo razumjeti Kur’ana. Po meni, nema ništa ljepše od teravije, u kojoj džematlija koji zna arapski jezik, može da se uživi u kiraet imama, jer poznaje arapski jezik, pa samim time razumije kur’anske ajete.

Ramazan je takođe mjesec povećanog slobodnog vremena, jer dobijamo dodatno vrijeme koje bi inače proveli u utoljavaljaju tjelesnih užitaka. To slobodno vrijeme možemo provesti u povećanom ibadetu. Pored, da kažemo “standardnih” ibadeta (dobrovoljni namaz, zikr, učenje Kur’ana, dova i sl.), trebali bi se posvetiti čitanju knjiga, posebno vjerske literature, jer, moramo priznati, mi smo narod koji spada u narode koji u regionu najmanje čita, a samim tim slabo čitamo na temu fikha (islamskih propisa) i ahlaka (islamskog bontona).

Akos.ba: Šta Vam prvo padne na um kad spomenemo ramazan?

Kad spomenemo ramazan, meni prvo na um padnu kandilji na munarama, kao simbol nečeg svečanog, što ramazan i jeste, godišnja svečanost muslimana.

Akos.ba: Angažovani ste u Školi Kur’ana MIZ Tuzla. Imate li neki savjet kako da ramazan više provedemo uz Časni Kur’an?

Svakako. Npr. možemo puštati Kur’an na CD-u ili USB-u dok se vozimo u autu. Možemo posjećivati mukabele i pratiti učenje Kur’ana, po mogućnosti učiti iz Kur’ana zajedno sa učačima mukabele, čime možemo kontrolisati i tako poboljšati svoje učenje Kur’ana. Možete napraviti porodičnu mukabelu u kojoj će te zajedno proučiti jednu hatmu do kraja ramazana.

Još jedan savjet, posebno vezan za tuzlanske muslimane. Ako ste u Tuzli, možete poslati svoju djecu u našu Školu Kur’ana. Škola Kur’ana u Tuzli radi sa djecom od ponedjeljka do petka skoro cijele godine (imamo malo dužu pauzu u toku ljetnjeg raspusta) u predvečernjim i večernjim terminima. Djeca dolaze pet puta sedmično i uče napamet kur’anske ajete, čitaju stranice gledajući i usavršavaju svoj tedžvid (pravilno učenje Kur’ana), a ima i početnika – djece koja tek uče sufaru, arapskom pismo. Prednost naše Škole Kur’ana je u tome što djeca dolaze i sjede 1-2 sahata u učionici i tu uče Kur’an. Dakle, fokusiramo se na to da dijete uči Kur’an upravo u Školi Kur’an, kako ne bi moralo da to radi kod kuće. Time olakšavamo i roditeljima, koji su zauzeti privređivanjem za dunjaluk, a i samoj djeci, koja kod kuće zbog obimne zadaće i brojnih vannastavnih aktivnosti, nemaju mnogo slobodnog vremena. Naša škola Kur’ana ima dva punkta – sjeverni punkt u učionici u prostorijama džamije Kralj Abdullah, gdje je muallim Edib-ef. Avdić, te južni punkt u učionici mekteba džamije Behram-begove medrese, gdje je muallim Jusuf-ef. Džafić. Ovdje ima i moj kontakt, ako ima zainteresovanih da upišu svoju djecu u našu Školu Kur’ana u Tuzli. (broj tel: 065/789-887; email: jusuf-dz91@hotmail.com; facebook račun: www.facebook.com/jusufdz91)

Akos.ba: Možete li sa nama podijeliti neku uspomenu ili događaj koji Vas posebno veže za ramazan?

  Pa, haman, su svoj djeci, pa tako i meni, najdraži dio ramazana bili upravo upaljeni kandilji na munarama. Takođe, uvijek sam volio vidjeti osvjetljenu džamiju i iznutra – lusteri, svjetiljske i sl. Što se tiče srednjoškolskih i studentskih ramazana, najdraže su mi uspomene sa ramazanskih praksi, kako onih provedenih rodnoj Bijeljini, u svom džematu i sa svojom porodicom, tako i onih provedenih u Gornjim Ćehajićima kod Donjeg Vakufa, Glogošnici i Zlatama kod Jablanice, te Dizeldorfu i Kelnu u Njemačkoj.

Akos.ba: Kako Vi i Vaša porodica provodite ramazanske dane? Postoji li neki adet kojeg se uvijek pridržavate?

Moja porodica je mlada. Tek sam se oženio prošle godine pred ramazan. Ovo nam je drugi ramazan. Ovog ramazana, učimo i porodičnu mukabelu i cilj nam je do kraja mjeseca proučiti cijeli Kur’an. Uglavnom, trudimo se da svake godine provedemo nekoliko iftara u krugu prijatelja i rodbine. Takođe, veliki smo pobornici zajedničkih iftara. Dok sam bio imam u Mostaru, pozivali smo na iftare omladinu i mektebsku djecu. Takvi iftari u kući muallima djeci, a i nama muallimima, ostanu u sjećanju, valjda, zbog berićeta.

Akos.ba: Imate li neku poruku ili savjet za naše čitaoce?

Kao što sam već na početku kazao, savjetujem sve nas da iskoristimo svoje slobodno vrijeme. Ne moramo spavati po 12 sahati i više svakog ramazanskog dana. Svi znamo da je i spavanje postača ibadet, ali se ipak tih nekoliko dodatnih sati bespotrebnog spavanja mogu drugačije iskoristiti. Takođe, spomenuo sam na početku da treba da se posvetimo čitanju knjiga, jer nam je kultura čitanja na nižem nivou, čak i od nekih susjednih država. Možda će izgledati napadno, ali bih preporučio vašim čitateljima glede vjerske literature da nabave dvije klasične hanefijske knjige – Nuru-l-idah (Svjetlost tumačenja) i El-Muhtar li-l-fetva (Odabrana mišljenja za fetve) – uvod, prijevod i komentar Jusuf Džafić. To su dva hanefijska fikha koja spadaju u prve prijevode klasičnih hanefijskih djela na našim prostorima. Čitatelji u njima mogu naći sve propise, ne samo iz ibadata (taharet, namaz, post, zekat, hadždž), nego i propise iz muamelata (kupoprodaja, najam, prvokupnja, hipoteka, depozit, poslovno udruživanje, jamstvo, zastupništvo, sudstvo i sl.).

Akos.ba

Povezani članci