Vi ste ovdje
Home > Vijesti > Kolumne i intervjui > Jasmin ef. Begunić za Akos.ba: Osnovni motiv za svakog muallima mora biti u bogobojaznosti i želji

Jasmin ef. Begunić za Akos.ba: Osnovni motiv za svakog muallima mora biti u bogobojaznosti i želji

Jasmin ef. Begunic

Efendija Jasmin Begunić, imam u džematu Ćehaje, Medžlis Islamske zajednice Srebrenik, je sa svojim mekteblijama zabilježio brojne uspjehe, među kojima se posebno ističu: osvojeno prvo mjesto iz testa općeg znanja na Finalnom mektebskom takmičenju 2015. godine, drugo mjesto iz testa općeg znanja mlađi uzrast na Finalnom mektebskom takmičenju 2019. godine, treće mjesto iz testa općeg znanja mlađi uzrast na Finalnom mektebskom takmičenju 2017. godine, osvojeno prvo i dva druga mjesta na takmičenju na nivou Muftijstva tuzlanskog 2018 godine.

Bogobojaznost i želja

Mektebi zauzimaju značaju ulogu u islamskom odgoju i obrazovanju. Cilj mektebske nastave mogao bi se definirati kao izgradnja cjelovite islamske ličnosti koja objedinjuje snagu vjere, privrženost ispunjavanju vjerskih principa i nepokolebljivo prihvatanje islama kao sveobuhvatnog načina života. Kao temelji ciljevi, nameću se unutarnje posvješćivanje vjerovanja u istine vjere, stjecanje znanja i ovladavanje vještinom primjene islamskih propisa i normi, kvalitetno objedinjavanje ubjeđenja i praktična primjena usvojenog znanja do nivoa oplemenjenog islamskog ponašanja, a do realizacije spomenutih se dolazi zahvaljujući muallimima, koji, predano i s ljubavlju, prenose znanja. Jedan od uspješnih u ovome zadatku je i Jasmin ef. Begunić. Navedeno je rezultiralo potrebu za razgovorom sa efendijom Begunićem.

On nam je, na početku razgovora, kazao kako osnovni motiv za svakog muallima mora biti zasnovan na bogobojaznosti i želji za ispunjenjem emaneta povjerenog svim muallimima.
„Svaki muallim mora znati da je njegov zadatak, u odnosu na sva ostala zanimanja, najbliži zadacima Allahovih poslanika, samim tim ahiretska nagrada je i najveća za njih, odnosno kazna za pronevjerje i zapostavljanje emaneta najžešća. Obzirom da su Božiji poslanici bili najbolji i Bogu najbliži ljudi svog vremena, adekvatno tome imali su i najteža i najžešća iskušenja, danas svi mi muallimi izloženi smo sa mnogo iskušenja koja u startu stoje pred svakim muallimom.“

Tema koja se danas posebno ističe, jeste povećanje broj polaznika u mektebu. Naš sagovornik nam je kazao kako muallimi pokušavaju na razne načine u džematima povećati broj polaznika u mektebu ili održati broj djece zabilježen prethodne godine.

„Veoma važan segment u našem djelovanju za povećanje broja djece u mektebu je:
Saradnja sa roditeljima – U mom slučaju saradnja sa roditeljima povećava broj djece u mektebu za 40. Našom saradnjom sa roditeljima pokazujemo svoju odgovornost za naš mekteb, pa će i roditelji iz respekta prema nama sigurno drugačije razmišljati o mektebu i u većini slučajeva djeca tih roditelja se upisuju u mekteb i redovno pohađaju nastavu.

Pismeno obavijestiti roditelje i djecu o početku mektepske nastave sa lijepom pozivnicom, isključivo adresirano na njihovo ime i prezime. Ja sam ove godine dizajnirao pozivnice koje su sadržavale nekoliko fotografija iz mekteba na kojima su bili polaznici mekteba sa sportskih druženja, prigodnih programa, ekskurzija, takmičenja i slično. Ove pozivnice sigurno kod roditelja pobude želju da i njihovo dijete postane dio našeg mekteba kroz mnoge manifestacije. A drugi vrlo važan segment kroz ove pozivnice jeste upravo što je ta pozivnica adesirana na njihovo ime i prezime, pa se i roditelji i djeca ozbiljnije odnose prema takvim pozivnicama i vrlo vjerovatno će se odazvati u mekteb.

Roditeljski sastanak – Za svaki sastanak se čovjek pripremi, ali za roditeljski sastanak prije početka mektepske nastave, vrlo je važno da se dobro pripremimo, da udovoljimo svim zahtjevima roditelja u prilagođavanju termina za nastavu zbog drugih aktivnosti koje djeca upražnjavaju vikendom, odnosno maksimalno udovoljiti kako bi povećali broj djece u mektebu.

Ne kritikovati djecu zbog neredovnosti i slabog učenja – Ako dijete nije dolazilo u mekteb ili nije naučilo nastavnu jedinicu ili suru ne treba ga kritikovati zbog toga, jer ako dijete zna da će nakon što nije dolazilo duži period u mekteb ili nije naučilo suru biti izložen kritikovanju od muallima, ono sigurno neće doći u mekteb, naprotiv i takvoj djeci treba pružiti osmjeh i izraziti im dobrodošlicu i sigurno će i ta djeca uvijek rado doći u mekteb.

Sjetiti se hedijom djece koja nisu na nastavi – Svi mi mullimi često u mektebu podijelimo djece razne slatkiše, ako primijetimo da su neki učenici odsutni, pošaljemo i hedije po djeci, vjerujte to će osnažiti veze muallima i djeteta kao i njihovih roditelja i ono će uvijek dolaziti u mekteb jer smo ovim činom pokazali poštovanje i prema djetetu kao i prema roditeljima.

Posjeta djetetu u slučaju bolesti – Kad saznamo da je dijete, koje dolazi u mekteb bolesno ili je u bolnici, obavezno organiziram posjetu u bolnici ili kućnu posjetu sa određenim brojem polaznika . Ove posjete učvršćuju veze između roditelja i muallima kao i djeteta i muallima.

Dosljednost i tačnost u radu – Budimo dosljedni i tačni u svom radu i vodimo računa o terminima početka nastave u mektebu. Ja uvijek na nastavu dolazim prije 15 minuta, jer uvijek ima djece koja dolaze ranije i sačekaju pet minuta i vrate se kući sa informacijom da nema muallima i vrate i ostalu djecu, samim tim stvara se nesigurnost kod roditelja da li ima nastave ili nema, zato ja uvijek preporučujem muallimima da u mekteb dolaze ranije kako bi spriječili ovakve situacije.“

Muallimi treba da budu istrajni na putu ka svojim učenicima, kako bi svojim koracima ostavili trag kojeg će se učenici tokom svojih života sjećati. Nužno je raditi na poboljšanju relacije učitelj – učenik, kako bi potencijal djece, uz adekvatan pristup i podršku rezultirao uspjesima, kvalitetnijim ponašanjem mladih, a što bi bilo na obostrano zadovoljstvo. Kao primjernog muallima, zamolili smo Jasmina da nam prenese neka od svojih iskustava u radu s učenicima, a on je istakao kako je najbolja metoda za podizanje kvaliteta znanja u mektebu metoda razgovora.

„To je najpouzdanija metoda koja nas neće nikad izdati, sve dok nas koristi naše grlo, ona je nama na raspolaganju. Sljedeća metoda u mektebu koja daje efikasne rezultate jeste metoda praktičnog pokazivanja, jer ako mi djetetu praktično ne pokažemo uzimanje abdesta, tejemmuma, sastavnih dijelova namaza, klanjanja, bez obzira na nivo znanja kod djeteta ono neće moći sve to savladati, kao što bismo mi djetetu to praktično pokazali.“

S obzirom na uspjehe koje je u svome radu zabilježio, pitali smo efendiju koji je ključ uspjeha. On nam je dalje pripovjedao o tome kako je veoma važno dijete osloboditi straha od neuspjeha.
„Ako se dijete boji, ako ima strah od neuspjeha i da će poslije takmičenja biti izložen ismijavanju ono sigurno neće htjeti ići na takmičenje, ali ovo ćemo uspjeti pobijediti kod djeteta kroz razgovor, da mu iskažemo poštovanje i da mu objasnimo da je to samo čast što će predstavljati džemat na takmičenju. Prilagođavanje nastavnih jedinica, ilmihala i udžbenika djetetu. Kada dijete vidi 9 ilmihala i kad mu kažemo da to sve treba naučiti, ono odmah u startu otkazuje, u ovom momentu mi kao muallimi pokazujemo svoju volju i želju da djetetu olakšamo. Nakon ovoga slijedi dodatni individualni rad sa tom djecom, jer bez toga opet nema posebnih rezultata, ako djeci damo tu knjigu koju smo uradili, to nije rješenje, nego mi tad dolazimo do izražaja i u dodatnoj nastavi radimo sa djecom mimo redovne nastave.“
Jasmin je, također, govoreći iz bogatog iskustva, ponudio primjer i savjet kolegama muallimima, a u cilju izgradnje kvalitetnije institucije mekteba u našoj zajednici.

„Da bi svoj emanet uspješno izvršili nužno je da imamo veliku ljubav prema djeci, želju da im pomognemo da uče i uspiju u životu. Svaki muallim treba da poznaje pedagogiju, psihologiju, odgojne probleme mladih koje uči. Veoma važno je da muallim ima karakterne kvalitetete koje će mu omogućiti da komunicira sa djecom u mektebu, vezuje ih za sebe, ulijeva im povjerenje svojom ličnošću. Ako se moj rad u mektebu smatra uspješnim, to postižem na sljedeći način: saradnja sa roditeljima, maksimalno korištenje vremena za rad u mektebu, dodatni individualni rad.“

Svaki posao je emanet, završava Begunić, kako onaj u mektebu, tako i odgovornosti koje svako od nas ima.
„Trebamo povesti računa o svojim obavezama, jer nas je Poslanik, a.s., upozorio da smo svi pastiri i da ćemo svi biti odgovorni za svoje stado. Želim poručiti da nijedan uspjeh ne dolazi preko noći niti dolazi bez prethodnog truda i zalaganja. Za svaki uspjeh, a naročito onaj veliki, potrebno je vrijeme, žrtvovanje, trud i maksimalan rad. Kada ispunimo ovo, onda završnicu prepuštamo Allahu, a On neće dozvoliti da nečiji trud propadne. Također, potrebna je ljubav i volja za onim što radimo, jer i to sigurno doprinosi krajnjem rezultatu. Moramo biti aktivni, a ne pasivni. Ne smijemo pokleknuti zbog prepreka koje se nađu (a uvijek će ih biti) na putu do uspjeha i dobrog rezultata. Pronađimo motivaciju za ostvarenje dobrog rezultata i idimo ka njemu trudeći se maksimalno. I reci : “Trudite se! Allah će trud vaš vidjeti, a i Poslanik Njegov i vjernici, i vi ćete biti vraćeni onome koji zna nevidljivi i vidljivi svijet, pa će vas o onome što ste radili obavijestiti. ” (Et-Tewbe 105)

Za Akos.ba: Rabija Arifović

Akos.ba pratite putem aplikacije za Android i društvenih mreža Facebook | Instagram | Twitter.

Top