Moja putovanja

“Idem u Podrinje” – početak mapiranja i ulaganja u brojne turističke potencijale Podrinja

Iako obiluje prirodnim i drugim ljepotama Podrinje nije iskoristilo svoj turistički potencijal. Ipak, nekoliko entuzijasta želi to promjeniti.

Tome u prilog govori i Biznis konferencija “Turistički potencijali Podrinja” koja će se održati 16. augusta 2024. godine u organizaciji Fondacije poduzetnika u BiH, Udruženja “Srcem za Podrinje” i Willdich Business Centra.

Samir Vildić, poduzetnik i predsjednik Upravnog odbora Fondacije poduzetnika u BiH kaže da je njemu, ali i Fondaciji poduzetnika, jedan od fokusa regija Podrinja. U posljednjoj godini dana imali su preko deset aktivnosti u Podrinju, od škola poduzetništva, edukacije pisanja projekata, podrške otvaranju malih biznisa, pa do okupljanja privrednika.

Njihove analize i istraživanja pokazuju da turistički potencijali u Podrinju mogu biti glavni pokretač razvoja ove regije.

– Postoji set mjera koje smo predvidjeli i na kojima ćemo radimo i insistirati, s ciljem razvoja turističke ponude u Podrinju, ali osnovno što svako od nas može da uradi jeste posjeta Podrinju. Zbog toga i jesmo pokrenuli kampanju „Idem u Podrinje“, kroz koju želimo da ukažemo na turističke potencijale cijelog Podrinja. Zahvaljujući prirodnim ljepotama, kao i bogatoj historiji, Podrinje u postojećim turističkim kapacitetima ima puno toga za ponuditi, kako domaćim, tako i stranim turistima – kaže za Preporod.info Vildić.

Vildić govori kako turistički potencijali Podrinja nisu prepoznati niti iskorišteni te je potrebno kreirati novi imidž Podrinja koji će obuhvatiti sve potencijale, posebno turističke.

107427258_2598256363817730_784305979464099414_n.jpg -
Foto: Ahmed Hadžiefendić

– Nakon toga potrebno je promovisati taj imidž, kako kod bosanskohercegovačkih građana, tako i van Bosne i Hercegovine. Jedan od investicijskih projekata na kojem radimo jeste i osnivanje turističke agencije koja bi, pored promocije Podrinja, radila i na organiziranju dovođenja domaćih i stranih turista. Ovaj projekat želimo da realiziramo sa našim uspješnim privrednicima i poduzetnicima iz dijaspore, a koji su porijeklom iz Podrinja. Mi često od njih dobijamo upite o mogućnosti investiranja u ovu regiju. Svakako da svemu ovome najveći doprinos može dati naša dijaspora. Ona na najbolji način može raditi na promociji i privlačenju turista iz mjesta u kojima trenutno žive – ističe Vildić.

Nurif Čivić, predsjednik Udruženja “Srcem za Podrinje” kaže da Podrinje obiluje prirodnim bogatstvima te kada bismo malo više pažnje posvetili ovom dijelu naše domovine, vidjeli bismo da postoje mjesta koja su vrijedna posjeta, a još uvijek nisu dovoljno prepoznata.

– Naše rijeke su jedne od najljepših i najčistijih na svijetu. Rafting na Tari, vožnja kajakom na Drini, prelazak preko Drinske ćuprije, posjeta džamiji na Kušlatu, kupanje na jezeru Perućac, obilazak pješčanih piramida u Foči daju nam potvrdu da je Podrinje regija koja posjeduje veliki potencijal kada je turizam u pitanju – kaže Čivić.

I on se slaže sa činjenicom da turistički potencijal Podrinja nije dovoljno prepoznat i  iskorišten te da smo jednim dijelom svi odgovorni za to.

– Radije biramo posjetu nekim udaljenim mjestima, nego mjestima koja su nam tu, u Podrinju, jer smo nedovoljno informisani o njima. Stoga, svako od nas treba krenuti prvenstveno od sebe i nastojati da upozna svoje okruženje, mjesto odakle potiče, pa tek onda krenuti dalje, u upoznavanje novih mjesta i kultura. Samim time što više istražujemo svaki pedalj naše domovine, naša ljubav prema njoj i njenim ljepotama još više raste – govori Čivić.

Kako bi se dodatno iskoristio turistički potencijal Podrinja, mišljenja je Čivić, potrebno je da se, prije svega, više informišemo.

– Mnogi od nas, uopšte nismo svjesni brojnih lokaliteta u Podrinju koje možemo posjetiti, gdje možemo provesti ugodan dan boraveći na čistom vazduhu uz netaknutu prirodu. Iz tog razloga smo i objavili konkurs za najbolju fotografiju Podrinja. Društvene mreže su odlična podloga kada želimo da ljudi saznaju i vide nešto novo, odnosno društvene mreže su put do ljudi, način komunikacije. Smatram da, prije svega, trebamo iskoristiti prednosti koje nam pružaju društvene mreže i na njima dijeliti fotografije i videozapise kako bi ih ljudi mogli vidjeti,  jer možda baš zbog neke naše fotografije neko odluči doći i posjetiti naše Podrinje – ističe Čivić.

59926819_2241041059539264_5142224263142440960_n.jpg -
Foto: Ahmed Hadžiefendić

Čivić smatra da je neophodno ulagati u razvoj infrastrukture: poboljšanje puteva, smještajnih kapaciteta i turističkih sadržaja. Neki lokaliteti su jako lijepi, ali put do njih je nepristupačan i ljudi se iz tog razloga ne odlučuju na njihov posjet.

– Promocija kulture i historije također je važan segment, pod tim mislim na organizovanje manifestacija, festivala i radionica koje ističu lokalnu tradiciju. Naravno, treba ulagati i u ekoturizam i zaštitu prirodnih resursa. Raznolikost ponude je ono što privlači veći broj turista, a to se može postići organizacijom avanturističkih sportova ili kulturnih ruta – govori Čivić.

I on ističe činjenicu da u Podrinju još uvijek ne postoji niti jedna turistička agencija koja bi turistima pružila mogućnost obilaska Podrinja.

– Smatram da postoji velika potreba za time ako želimo da iskoristimo turistički potencijal ove regije. Turistička agencija i turistički vodiči bili bi na usluzi potencijalnim turistima koji žele posjetiti naše Podrinje. Otvaranje turističke agencije, značilo bi i potrebu za radnom snagom, odnosno time se stvara prilika za zaposlenje mladih osoba. Nastojali bismo zaposliti mlade osobe koje dobro poznaju Podrinje, a pronalaskom zaposlenja oni ne bi bili primorani odlaziti iz Podrinja ili općenito iz Bosne i Hercegovine – kaže na kraju Čivić.

(A.D./Preporod.info)

Povezani članci