Brak i porodicaU Fokusu

Da li se prepoznajete: Tajni životi muževa muslimana

Kada sam ga tek upoznala bio je bolji praktičar vjere od mene. Ja sam pokušala da se popravim, redovnije klanjam, da se pokrijem. Ovo je potrajalo oko 2 godine i bila sam uzorita supruga i majka koja je svoj život posvetila porodici. Uskoro, počela sam pronalaziti na kompjuteru slike drugih žena, oskudno odjevenih te provokativne fotografije. Pitala sam ga o tome i on mi je rekao da je to još od prije nego smo se sreli

Kao savjetnik na Onislam.net sajtu, sve češće se surećem sa rastućim problemom pornografije u životima muškaraca muslimana koji su u braku. Iako možda djeluje iznenađujuće za mnoge, prema zabrinutim suprugama, pornografija postaje sve prisutnija u životima njihovih muževa. Ovo otvara mnoga pitanja, počevši sa onim osnovim: „Zbog čega muškarci muslimani pribjegavaju pornografiji, konkretno?” Zašto se mnogi muškarci okreću ka “manjoj preljubi” ili preljubi očiju, znajući – i očigledno ne vodeći računa o tome – da su Allah i njihove supruge svjesni razonode kojoj su se odali? Kako možemo bolje razumjeti želju odraslih muškaraca muslimana da se upuštaju u gledanje pornografije, uprkos nezakonitoj prirodi tog čina?

Cilj ovog rada je da istraži neka od ovih pitanja. Iako ne postoje relevantni naučni podaci koji bi govorili o ovoj temi, pokušat ćemo diskutirati o mogućim glavnim uzrocima koji doprinose postojanju pornografije u životu muževa muslimana. Za početak, ja ću fokusirati svoj pristup razumijevanju ovog pitanja kroz kontekst bračnih odnosa.

Enes prenosi da je Poslanik s.a.v.s., rekao: „Kada se čovjek oženi upotpunio je polovinu svoje vjere, a za drugu polovinu nek se boji Allaha.” (Tirmizi)

Prema Abdurahmanu Doiju, “Poslanik s.a.v.s., smatra brak musliman kao ‘pola svoje vjere’ jer ga brak štiti od promiskuiteta, bluda, homoseksualnosti i života koji u konačnici dovodi do mnogih drugih zločina, uključujući klevetu, svađu, ubistvo, gubitak imovine, i na kraju raspad porodice na kojoj je toliko insistirao Poslanik s.a.v.s. “

Ovaj poznati hadis se često koristi kao argument u isticanju važnosti braka u praktikovanju islamskog načina života. Poslanik s.a.v.s., je isticao da je brak pola čovjekove vjere, upravo, iz razloga što postoji toliko obaveza koje čovjek mora ispuniti vezanih za brak.

Odgovornost za supružnika, njegovu čast, imovinu, dostojanstvo je unutar bračnog odnosa, da ne govorimo o stepenu odgovornosti koji dolazi sa djecom, formiranjem porodičnog života i zajedničke imovine. Dakle, za početak da bismo razumjeli problem korištenja pornografije od strane muževa muslimana, prvo moramo pogledati što se događa u braku, odnosno koje potrebe nisu zadovoljene unutar ove institucije.

Intimnost i brak

U islamu brak predstavlja intimnu vezu određenu ljubavlju i upotpunjenjem supružnika, kako kaže Uzvišeni Allah u Kur’anu: „I jedan od dokaza njegovih je to što za vas, od vrste vaše, stvara žene da se uz njih smirite, i što između vas uspostavlja ljubav i samilost; to su, zaista, pouke za ljude koji razmišljaju.” (Rum, 21)

One su odjeća vaša, a vi ste njihova odjeća.” (Bekara, 187) Odjeća obezbjeđuje fizičku zaštitu i skriva ljepote i nedostatke tijela. Na isti način i supružnici posmatraju jedno drugo, prikrivajući mahane i upotpunjujući jedno drugo. Tako odjeća, prema mišljenju naše cijenjene uleme, je odraz intimnosti i potpore između muža i žene. Muž i žena trebaju biti jedno drugome prijatelj, intimni drug i pouzdan saveznik tokom cijelog života.

Ako uzmemo kao primjer Poslanikov s.a.v.s., odnos sa njegovom prvom suprugom Hatidžom, naći ćemo mnogo situacija koje oslikavaju gore spomenute principe. Uzmimo za primjer slučaj kada Poslanik s.a.v.s., nalazi sigurno utočište u naručju svoje supruge, nakon prve Objave koju mu je donio Džibril.

Intima se ne zaustavlja na samo fizičkoj ili seksualno kompatibilnosti, ona uključuje i emocionalnu, duhovnu, psihološku, materijalnu kao i intelektualnu intimu i podršku. To je holistička bliskost uspostavljena između dvije osobe koje dijele iskrenost i obvezu u dosezanju krajnjeg cilja – bliskosti sa Uzvišenim Allahom kroz predavanje Njegovoj volji.

Ovaj zajednički cilj postaje osnova za intimu u braku, budući da nam namjera nije da zadovoljimo druge, već da zadovoljimo Allaha, kroz ispunjenje prava, potreba i želja drugih. Iz tog zajedničkog truda, sinergija je postignuta, uzajamna naklonost, poštovanje i ljubav prema drugome, te nesebična podrška koju jedno drugome pružaju na putu ka Allahu.

Taj osjećaj velikodušnosti i ljubavi postaje osnova za brak i djeluje kao neumorni tok energije i međusobne privlačnosti. Rezultat je dvoje ljudi zadovoljno odlukom Uzvišenog Allaha u pogledu odabira supružnika kojeg im je On poslao i takvaluk (pobožnost i strah od Allaha) koji spriječava kršenja bračnog ugovora i Allahovog zakona.

U ovoj idealnoj situaciji – brak utemeljen na bogobojaznosti, ljubavi, uzajamnom poštovanju i saosjećajnosti – zadovoljstva i odanosti formira se nevidljivi štiti protiv negativnih vanjskih uticaja. Supružnik je zadovoljan s drugim u smislu njegovih potreba i u svijesti oboje njih preovladava spoznaja da je Allah sveznajući.

Njihov odnos je utemeljen na ljubavi i želji da se ugodi supružniku u ime Allaha. Iako ovo zvuči kao idealan odnos supružnika, u stvarnosti je apsolutno izvodiv.

Kada Uzvišeni Allah postane središnja tačka u braku, umjesto da zadovoljenje vlastitih sebičnih želja ima to mjesto, uspjeh je zagarantovan. Usklađivanje vlastite volje sa voljom Uzvišenog Allaha sprječava nas da tražimo konstantnu senzualnu zahvalnost od supružnika. Bez tog usklađivanja, čovjek traži zadovoljstva drugdje, mimo braka, a, ovisno o nečijoj razini bogobojaznosti, lahko se može posegnuti za putovima poput pornografije.

Žena kao predmet

Čini se da se supruge u našem društvu sve češće posmatraju kao služavke. Sjećam se slučaja mladog bračnog para iz moje domovine. Suprug je nakon vjenčanja zahtijevao od svoje supruge seksulane usluge, pet puta na dan, što je na kraju za ženu postalo nepodnošljivo, i emocionalno i fizički, te je uložila žalbu Odjeljenu za religijska pitanja.

Ovakvi primjeri nam pomažu da uvidimo kako muškarci ponekad posmatraju žene. Odnos prema ženi u islamu je često korišten argument Zapadnjaka kako bi dokazali da je u suštini islamskog učenja ženi određen inferiorniji položaj u odnosu na muškarca. Iako je i površna analiza islamskih propisa vezanih za ženu dovoljna da se odbiju svi napadi kritičara, često je izuzetno teško braniti neke muslimane koji, zahvaljujući vlastitim djelima, napadno krše načela islama u postupanju prema suprugama i ženama općenito.

Ovo nepoštivanje islamskih propisa često je razultat uticaja kulture i neznanja, te nemogućnosti razaznavanja između božanskog znanja i prakse određene kulture.

Tretiranje žene kao objekta ili građana drugog reda je realnost Ummeta. Neuki muškarci/muževi često izokreću islamske propise kako bi argumentovali ugnjetavačke kulturne norme koje opravdavaju njihov pristup ženi kao predmetu. Možda, da nije bilo zapadnih kritičkih napada, problem bi ostao neotkriven.

Objektivizacija žena je glavni faktor koji vodi korištenju pornografije. Muškarci koji posmatraju žene kao puke seksualne objekate će vjerojatnije uroniti u pornografiju, za razliku od onih koji žene posmatraju kao jednako vrijedna, osjećajna i intelektualna ljudska bića.

Bjeg od stvarnosti i besmisao

U bliskoj vezi sa objektivizacijom je bježanje od stvarnosti. Ono može biti u formi konzumiranja alkohola, droge, neumjerenom zabavljanju itd. Bjeg od stvarnosti se najčešće aktivira kada je stvarnost nezadovoljavajuća, izazovna ili čak nepodnošljiva u najekstremnijim slučajevima. Za mnoge muškarce muslimane savremeni svijet je izuzetno neprijateljski nastrojen. Umjesto da se aktiviraju na sve moguće načine kako bi popravili vlastitu i situaciju Ummeta, oni radije odlučuju da se povuku i zadovolje aktivnostima koje ih odvajaju od realnosti.

Pornografija je nesumnjivo oblik bježanja od stvarnosti. To omogućuje ljudima da uđu u svijet slobodnog seksa i neobuzdanog užitka, iako je ograničen na ono što oči vide i što um može zamisliti. To daje ljudima nekoliko minuta olakšanja od teške i okrutne stvarnosti, koju ponekad čak ni vlastite supruge i porodice ne mogu ublažiti.

Duhovno, bijeg od stvarnosti se dešava kada je čovjek udaljen od Allaha. Kada se ne osjeti Allahovo prisustvo u životu, stvarnost može postati nepodnošljivom. U takvim trenucima, Allahovo prisustvo se čini tako dalekim a Njegova milost nedostižnom. To je uistinu mračno mjesto na kojem mnogi završe kada im srca izgube sposobnost da razumiju božanske darove koje su im uvijek pri ruci. Takvo stanje, uzrokovano osjećajem besmisla, doseže tačku u kojoj začarani krug ovisnosti postaje stvarnost.

Stoga, bijeg od stvarnosti u pornografiju reflektuje život bez smisla. S druge strane, smisleno postojanje pruža perspektivu u kojoj se život vidi kao skup beskrajnih mogućnosti da se doprinese, da, pomogne, podrži i djeluje s iskrenim nijetom u ime Uzvišenog Allaha. U ovakvom stanju teško je pasti u iskušenje gledanje pornografije jer čovjek nema od čega da pobjegne, sve što želi je pred njim. Mijenja se perspektiva i pogled na život iz „šta ne dobijam od života”, u „šta je doprinosim i dajem.”

Ovo je najosnovnija razlika između mentaliteta onoga ko je rob svojih strasti i onoga koji je pravi rob Uzvišenog Allaha. Niske strasti uvijek traže više jer se nikada ne mogu zadovoljiti. ‘Abd (sluga Uzvišenog Allaha), s druge strane, uvijek je zadovoljan i želi dijeliti to zadovoljstvo s drugima. Tome nas je učio naš voljeni Poslanik s.a.v.s.: „Milostivima će biti ukazana milost od Najmilostivijeg. Budite milostivi prema onima na zemlji kako bi prema vama bio milostiv Onaj na nebesima.” (Tirmizi)

Značenje je ono što se gnijezdi u duši, te je stoga, povezano s čovjekovom sposobnošću da vidi prirođenu povezanost života. Mi, kao muslimani, vjerujemo da se sve vraća Izvoru svega, Uzvišenom Allahu. Dakle, konstantan trud i napor da se Allahovo djelo i mudrost vide iza svih aspekata svakodnevnog života. Iz ove perspektive, nikada ništa se ne može smatrati slučajnim i čisto svjetovnim produktom.

S ovakvim pogledom na svijet, život biva ispunjen na jedan poseban način koji poznaje samo vjerujući čovjek. Bez gledanja kroz prizmu tevhida, unutar nas se razvija praznina koja ima i prostor i potencijal da se dalje razvija.

Iz besmisla izvire pornografija

U mom iskustvu savjetnika, mnoge sestre su mi se obratile tražeći savjete kako da se nose sa muževima koji gledaju pornografiju. Ispod su dva primjera bola i frustracija kojima su ove žene svakodnevno izložene. Ono što je sastavni dio problema je da žene upoznaju muškarce kao čestite, da bi tek kasnije saznale da oni svakodnevno gledaju pornografiju.

Slučaj 1

Kada sam ga tek upoznala bio je bolji praktičar vjere od mene. Ja sam pokušala da se popravim, redovnije klanjam, da se pokrijem. Ovo je potrajalo oko 2 godine i bila sam uzorita supruga i majka koja je svoj život posvetila porodici. Uskoro, počela sam pronalaziti na kompjuteru slike drugih žena, oskudno odjevenih te provokativne fotografije. Pitala sam ga o tome i on mi je rekao da je to još od prije nego smo se sreli. Iako smo dijelili isti krevet nisam mogla da budem s njim nakon što sam vidjela one slike, poruke, njegovo buljenje u oskudno odjevene žene i ko zna šta još što je potajno radio.

U gore pomenutom slučaju, sestra ne samo da se morala boriti sa pornografijom, već i sa tajnim životom svoga supruga koji je uključivao moguću aferu sa drugom ženom.

Uprkos njenoj posvečenosti porodici, bol prouzrokovan saznanjem o tajnom životu njenog muža koji je uključivao pornografiju je jednostavno bio prevelik. Nije rijedak slučaj da pornografija ide ukorak sa preljubom. Uprkos godinama braka, djeci, muškarci koji se odaju pornografiji postepeno će doći u iskušenje da učine preljubu.

Pornografija ima snažan sugestivan učinak na um, što je razlog zašto mnogi muškarci koji gledaju pornografija nastoje imitirati ono što vide u filmovima za odrasle sa svojim suprugama.

Poznati britanski psiholog Edward Marriot je u „Guardianu” pisao o muškarcima i pornografiji: „Dugotrajno izlaganje pornografiji može imati čitav niz negativnih efekata. Do vremena kada je napunio 20 godina Nick Samuels je konstantno mijenjao svoj pogled na ono što je htio od seksualnog odnosa. „Gledao sam porno filmove sa jednom od mojih prijateljica i poželio sam da probam ono što sam vidio u filmu.” Sada oženjen već 15 godina, priznao je da je u brak ušao sa istim seksualnim očekivanjima. „Vodili smo žustre rasprave glede moje seksualnih očekivanja: moja supruga jednostavno nije taj tip osobe i to tek sada, nakon svih ovih godina, počinjem shvatati, pornografija je poput alkoholizma, poput pijavice koja se zakači na vas i ne popušta vas.”

Slučaj 2

Sestra nam je pisala sa uvjerenjem da je njen muž teški ovisnik o pornografiji: Udata sam skoro 6 godina i svih ovih godina sam morala da se nosim sa muževim problemom sa pornografijom. Ovo je ono što ja znam. Zasad nemam dokaza da je uključen u neke haram aktivnosti van doma. Mnogo puta smo o tome pričali ali on jednostavno ne prestaje. Dostigla sam nivo kada više ne mogu da trpim ovo emocionlano i mentalno iživljavanje nada mnom. Bila sam mu dobra supruga ali je očigledno da me ne voli i ne cijeni dovoljno. Imamo dvoje djece i stid me je što imaju ovakvog oca. Ostatku svijeta se prikazuje kao dobar musliman, religiozan i dobra osoba. Samo Allah zna kakav je ustvari i koliko ja patim zbog ovog problema koji sve više i više unosi razdor u naš brak i porodicu.

U ovom slučaju, muževljeva ovisnost o pornografiji dovodi do mentalnog i emocionalnog zlostavljanja. Bol i patnja koju je žena doživjela zbog suprugovog korištenja pornografije može se usporediti sa onom od stvarnog preljubničkog odnosa. David Morgan, klinički psiholog i psihoanalitičar koji savjetuje ljude s historijom seksualnog nasilja, navodi da što više vremena provedete u ovom svijetu, sve je teže vratiti se realnosti. Pornografija kao i droga pruža instantan osjećaj zadovoljstva ali dugoročno izuzetno je negativna po osobu.

Široka dostupnost pornografije u informatičkom dobu učinila je pristupačnom skoro svakome. Samo sa rastom na internetu, porno industrija je dostigla vrijednost od nekoliko milijardi dolara. Posljedično, rast u ovom polju vodio je ka opadanju u normalnom funkcionisanju braka i seksualnosti.

Iako uspostavljanje bilo kakve uzročne veze između ovih varijabli je daleko izvan opsega ovog rada, čak i površno ispitivanje ove teme ukazat će na brojne negativne aspekte pornografije na živote pojedinaca i porodica. Ovaj fenomen je sada duboko ukorijenjen u muslimanskoj zajednici.

Potreba za razumijevanjem i traganjem za uzrokom

Razlozi zašto muslimani muškarci podliježu pornografiju, bez ozbiljnog naučnog istraživanja, su vrlo nejasni. U ovom trenutku, mi možemo samo nagađati iz onoga što čujemo od sestara koje žive s tim problemom svaki dan i pokušati razumjeti šta se dešava u muslimanskim brakovima i porodicama. U konačnici, prisustvo bilo kakve perverzije u životu muslimana je direktna posljedica ne shvatanja i ne prihvatanja islama onako kako bi on trebao biti prihvaćen s ciljem da nas sačuva od svih loših stvari koje nas okružuju.

Rečeno je da postoji duhovni lijek za svaku bolest. Vjerujemo da je tako i u slučaju pornografije i da pravi lijek leži u iskrenom okretanju ka Uzvišenom Allahu sa srcem punim pokajanja. Kada Allahova veličina, milost, oprost nisu shvaćeni zato što On nije prisutan u našim životima, otvaramo se mnogim negativnim pojavama. Suština lijeka leži u promjeni prioriteta.

Pornografija je popularana u savremenom dobu zbog svoje dostupnosti, pristupačnosti, varljive neškodljivosti, te činjenice da se može gledati u privatnosti vlastitog doma, bez da drugi znaju o tome. Da bi problem pornografije bio uspješno riješen, prvo moramo dobro upoznati sami sebe, zatim naše supruge i potruditi se biti jedno drugome podrška na putu ka Uzvišenom Allahu.

Izvor: onislam.net 

Za Akos.ba preveo i obradio: Mahir Kevrić

Povezani članci