Islamske temeU Fokusu

Allahov Poslanik mobilizirao je vojsku radi odbrane časti jedne muslimanke

Zanimljivo da su prenosioci ove predaje kroz cjelokupnu islamsku historiju, od ashaba do danas, ”sakrili” ime ove žene muslimanke koja je bila izložena poniženju i sramoti. Dakle, nije važno kako se ona zove, niti čija je kćerka, sestra i supruga. Dovoljno je da je žena i da je muslimanka, da bi se Poslanikova vojska pokrenula radi odbrane njezine časti.

Piše: Abdusamed Nasuf Bušatlić

Nakon veličanstvene pobjede muslimana u Bici na Bedru, zloba i zavist su izjedali srca Jevreja iz plemena Benu Kajnuka. Oni više nisu mogli suzbiti svoj bijes i mržnju, pa su obznanili svoje neprijateljstvo prema muslimanima.

Nakon toga, Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, okupio ih je na njihovoj pijaci u Medini, posavjetovao ih i pozvao u islam, te ih upozorio na ishod kakav je zadesio Kurejšije na Bedru. Međutim, njihov odgovor je bio izraz zlobnog mentaliteta. Oni su bahato i drsko razgovarali sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, i počeli su prijetiti, iako su trebali potvrditi pokornost i slijediti odredbe ugovora koji su ranije potpisali sa Allahovim Poslanikom, sallallahu alejhi ve sellem, priznajući mu vlast nad njima.

Umjesto toga, oni su rekli: ”O Muhammede, nemoj se zavaravati time što si pobio jedan broj Kurejšija koji su bili nevješti i nisu znali da se bore. Tako nam Allaha, ako se budeš borio protiv nas, vidjet ćeš da smo mi hrabri ljudi i da nisi sreo slične nama.” (Ebu Davud)

Njihov odgovor jasno je ukazivao na početak raskida ugovora, poništavanje sporazuma i izjavu o spremnosti za borbu. U vezi ovih Jevreja i njima sličnih nevjernika i smutljivaca, objavljeni su ajeti: ”Reci onima koji neće da vjeruju: “Bićete pobijeđeni i u Džehennemu okupljeni, a on je grozno boravište!” Imate pouku u dvjema vojskama koje su se sukobile: jednoj, koja se borila na Allahovu putu, i drugoj, nevjerničkoj, kojoj se činilo da pred sobom ima dva puta više protivnika. A Allah Svojom pomoći čini moćnim onoga koga On hoće. To je, zaista, dalekovidnim pouka.” (Ali Imran, 12-13.)

Napad na čast žene muslimanke bio je direktan povod za bitku

Jevreji Benu Kajnuka živjeli su u Medini u naselju i tvrđavi nazvanoj po njihovom plemenu. Bili su zlatari, kovači i izrađivači posuđa. Takođe su pravili mačeve, koplja i oružje. Bili su najborbeniji Jevreji u Medini i najhrabriji u borbi. Broj boraca među njima dostigao je sedam stotina.

Ibn Hišam navodi predaju u kojoj se spominje incident koji je bio direktan povod za izbijanje sukoba između Jevreja plemena Benu Kajnuka i Allahovog Poslanika, sallallahu alejhi ve sellem, i kaže: ”Jedna muslimanka je došla na pijacu Benu Kajnuka da proda svoju robu, a nakon što je prodala robu, otišla je kod zlatara da kupi nakit. Jevreji koji su bili u dućanu počeli su nagovarati muslimanku da otkrije lice, a ona je to odbijala. I dok su se tako prepirali, zlatar joj je prišao iza leđa i privezao konop za kraj njezine haljine. Kad je muslimanka ustala, otkrio joj se dio tijela pa su joj se okupljeni pripadnici plemena Benu Kajnuka počeli smijati. Muslimanka je počela vrištati i dozivati u pomoć, pa je jedan musliman pritrčao i ubio zlatara, nakon čega su njegovi saplemenici ubili tog muslimana. Kada je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, saznao za ovaj događaj, donio je odluku o raskidanju ugovora s Jevrejima Benu Kajnuka, kao što mu je Allah naredio: ”Čim primijetiš od nekog plemena vjerolomstvo, i ti njemu isto tako otkaži ugovor – Allah uistinu ne voli vjerolomnike.” (El-Enfal, 58.)

Zatim  je mobilizirao vojsku radi pohoda na to pleme. Naime, sredinom ševvala, druge godine po Hidžri, Poslanikova vojska kretala se u pravcu utvrđenja plemena Benu Kajnuka. Na čelu ove vojske bio je Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, a zastavu je nosio je njegov amidža, Hamza ibn Abdul-Mutallib, radijallahu anhu.

Jevreji su se tada povukli i zatvorili u svom utvrđenju, pa su ih muslimani držali u opsadi petnaest dana. Nakon petnaestodnevne opsade, strah je zavladao u srcima Jevreja i oni su se predali. Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, protjerao ih iz Medine, a njihovo oružje i imetke podijelio muslimanima.”

Zanimljivo da su prenosioci ove predaje kroz cjelokupnu islamsku historiju, od ashaba do danas, ”sakrili” ime ove žene muslimanke koja je bila izložena poniženju i sramoti. Dakle, nije važno kako se ona zove, niti čija je kćerka, sestra i supruga. Dovoljno je da je žena i da je muslimanka, da bi se Poslanikova vojska pokrenula radi odbrane njezine časti.

Možemo samo zamišljati kako se osjećala ova časna ashabijka, i kako su se, zajedno s njom, ponosno i sretno osjećale sve muslimanke u Medini, dok su pratile vijesti o Poslanikovoj vojsci koja je marširala prema utvrđenju Benu Kajnuka da kazni to pleme zbog napada na dostojanstvo i čast žene muslimanke.

Eh, koliko je danas žena muslimanki čije duše žude da ovaj prizor postane stvarnost koja se ponavlja, a ne samo uspomena koja budi ponos i za trenutak umiruje bol i patnju mnogobrojnih obespravljenih i obeščašćenih žena muslimanki u našem vremenu.(saff.ba)

akos.ba

Povezani članci