Hafiz Aid Tulek za Akos.ba: Pružimo priliku mladima da izgrađuju društvo
Sa direktorom Karađoz-begove medrese u Mostaru, prof. hafizom Aidom Tulekom, razgovarali smo o uvjetima školovanja koje nudi ova javna ustanova, te o onome šta je prednost mostarske medrese u odnosu na druge srednje škole u HNK, pa i šire. Sa hafizom Tulekom razgovarali smo i o mjesecu ramazanu i blagodatima koje ovaj mjesec sa sobom nosi.
Razgovarao: Admir Iković
Akos.ba: Uvaženi hafize, na kraju smo još jedne školske godine. Direktor ste Karađoz-begove medrese i neko ko vrlo uspješno rukovodi ovom renomiranom odgojno-obrazovnom ustanovom. O uspjesima koje vaši učenici postižu slušali smo i čitali u medijima u više navrata. Recite nam kako Vi i vaši profesori uspjevate potaknuti učenike na takav pregalački angažman’? Kakvi su uvjeti rada u mostarskoj medresi?
Prof. Tulek: Karakteristike Medrese se prepoznaju iz njene misije, a ona se temelji na islamskom odgoju i kvalitetnom obrazovanju, te se u tom smislu učenici podstiču na rad, trud i zalaganje koje će donijeti uspjeh i rezultat.
Uvjeti rada su odlični od početka školske 2013./ 14. godine, od kada se nastava odvija u novoj zgradi medrese, koja ispunjava sve savremene pedagoške standarde za izvođenje nastavnog procesa, te nam još samo nedostaje sportska dvorana, ali i na tom planu se radi i očekujemo da će se ubrzo početi graditi sportska dvorana sa zatvorenim bazenom.
Akos.ba: Šta možete poručiti onim učenicima i roditeljima koji eventualno razmišljaju o upisu u prvi razred Karađoz-begove medrese? Šta ih to očekuje u medresi, te koji su eventualne prednosti te škole u odnosu na druge srednje škole u regiji?
Prof. Tulek: Prednosti medrese nad drugim školama je to što je veći akcenat na odgoju, etici i većoj komunikaciji. Smatram da je prednost i internatski način života gdje se učenici bolje upoznaju, međusobno se pomažu, te imaju veće mogućnosti za ostvarivanje vannastavnih aktivnosti.
Medresa je drugačija od drugih škola po svom Nastavnom planu i programu, te po Pravilniku o kućnom redu i ponašanju čije se norme moraju poštovati kako od strane učenika, tako i od strane nastavnika i svih uposlenika.
Istakao bih posebno nastavak akademskog obrazovanja kod mlađih profesora, te njihovo zalaganje na putu razvoja i napretka Medrese.
Uspjeh učenika je evidentan na različitim poljima, u okviru nastave,vannastavnih aktivnosti i takmičenja. Posebno bih istakao kantonalna takmičenja iz bosanskog jezika, matematike, hemije, te debatna takmičenja na federalnom i državnom nivou.
Rad Medrese je reaktiviran 1995. godine, te je ove godine ispratila 20 generaciju maturanata.
Smatramo da je medresa ispunila očekivanja javnosti jer obrazuje i odgaja učenike u duhu islamskih i općih etičkih vrijednosti, koji se uspješno uključuju u tokove šire društvene zajdenice.
Akos.ba: U mjesecu smo ramazanu. Šta bi trebao značiti ramazan za jednog muslimana? Koje su to dobiti i blagodati koje ramazan u sebi nosi?
Prof. Tulek: Ramazan je mjesec posta, a postu je cilj da nam bogobojaznost ojača.
Bogobojaznost krasi vjernika, ona ga na dobročinstvo podstiče i od grijeha štiti. Kroz aktivnosti ramazanske, Allah dž.š., od nas očekuje da tu bogobojaznost uvećamo i sebe u svakom smislu mijenjamo. Da se mijenjamo, tako što ćemo biti spremniji na više žrtve na putu dobra.
Mjesec ramazan je mjesec Božije milosti i prilika vjernicima da se očiste, no, ne bi trebalo da se ponašamo na način da ćemo u mubarek mjesecu ramazanu samo postiti od vode i hrane nego trebamo postići duhovno čišćenje i uzdizanje. Post je Allahov i On, Uzvišeni, za njega posebno nagrađuje, no post ne podrazumijeva samo ostavljanje hrane i pića od zore do iftara. Post bi trebao da prožme sve kategorije naše ličnosti, fizičke i duhovne, vanjske i unutrašnje.
Mubarek mjesec ramazan bi trebao da bude u pravom smislu te riječi mjesec trezvenosti, mjesec apstinencije od svih navika koje nisu dobre, mjesec obračunavanja sa sobom, dani konstatiranja koji su to prioriteti i slabosti koje trebamo otkloniti posredstvom posebne milosti Božije u mjesecu ramazanu.
Akos.ba: Osoba ste koja puno putuje i obilazi naše džemate, posebno ove u Hercegovini. Recite nam koja su Vaša zapažanja o ramazanu? Da li su ljudi više bili u ibadetu posta, Kur’ana i namaza onda kad ste Vi bili učenik medrese ili je sad situacija na terenu, među našim narodom i omladinom, puno bolja?
Prof. Tulek: Većina učenika trećih i četvrtih razreda Karađoz-begove medrese su raspoređeni po džematima na ramazansku praksu, gdje obavljaju dužnost teravih imama. Profesori teoloških predmeta su posjetili sve medžlise na području Muftijstva mostarskog, kao i većinu učenika koji su na praksi, tako da smo mogli primjetiti stanje naših ljudi širom Hercegovine. Pa teško je uspoređivati stanje prije dvadesetak godina i sada, jer je tada bio ramazan u zimskom periodu a sada u najdužim danima u godini, i vremenu poljoprivrednih radova, što sigurno utiče na broj postača. Ramazan se osjeti u svim našim džematima, ali smatram da bi se moglo i više postiti i ibadetiti u ovom odabranom mjesecu.
Akos.ba: Šta nam nedostaje da bi, kao narod, bili još bolji i sretniji ljudi?
Prof. Tulek: Mislim da nam nedostaje više tewekula-pouzdanja u Allaha dž.š., te samopouzdanja, više razumjevanja okolnosti u kojima živimo, te više spremnosti da sami radimo i riješavamo probleme, a ne da čekamo da nam neko drugi to učini.
Akos.ba: Koja bi bila Vaša poruka našim cijenjenim čitaocima, a posebno našoj omladini?
Prof. Tulek: Živjeti islam u pravom smislu riječi, odgajati i obrazovati djecu i omladinu te pružiti priliku mladima da izgrađuju naše društvo.
Akos.ba