Liderstvo i menadžment

Samozaposlenje, mudrost ili ne?

 U nedostatku mogućnosti za standardni način zapošljavanja, u svijetu je sve aktuelnije pokretanje malih privatnih biznisa. Postavlja se pitanje koliko je tako nešto isplativo, koje su predispozicije i šta nam je sve potrebno

Pravi primjer samozapošljavanja je Velika Britanija. Ta zemlja danas ima više nego ikada, ljudi koji su sami pokrenuli određeni biznis. U posljednjem kvartalu 2013. godine oko 4,3 miliona ljudi su zvanično samozaposleni. To predstavlja priličan porast. Najveći porast broja ljudi koji su sami za sebe pronašli zaposlenje zabilježen je 2008. godine, kada je zvanično počela recesija. U tom periodu do danas 573.000 ljudi je pokrenulo određeni posao, što je povećanje od 15 %. Najveći broj povećanja samozaposlenja je zabilježen od sredine 2011. godine.

Neto rezultati su zapanjujući, jedan od sedam radnika u Velikoj Britaniji sada radi za sebe. To je prošlo relativno neopaženo, ali ako se pogleda koliko bi ljudi bilo nezaposleno da nije bilo samoinicijative, onda se može vidjeti pravi rezultat.

Ipak, određeni ekonomski analitičari smatraju da naglo povećanje samozaposlenja i nije toliko pozitivna stvar u smislu borbe protiv nezaposlenosti. Jer to ne znači i otvaranje radnih mjesta za druge ljude, kao što bi trebalo da bude. Tako da je prema njihovom mišljenju situacija na tržištu radnih mjesta i dalje nesigurna.

Međutim, većina je saglasna da je trend samozapošljavanja samo pozitivna stvar. Osoba koja pokrene mali privatni biznis postaće samostalna, zarađivat će za sebe i svoju porodicu a u nerijetkim slučajevima zaposlit će i jednu do dvije osobe, što je rasterećenje na biroima za zapošljavanje.

Za pokretanje privatnog biznisa najvažnija je ideja, dobro razrađen biznis plan, analiza potreba tržišta za onim što nudite i nešto početnog kapitala. Svaki privatni biznis će propasti ukoliko u startu ima nastojanja za enormnom zaradom, to je nemoguće te se zbog toga savjetuje opreznost i racionalnost. Tek na takav način, u određenom vremenskom intervalu možete početi razmišljati za proširenjem vaših kapaciteta i rentabilnosti. Da bi opstao mali privatni biznis treba da zadovolji potrebe užeg kruga ljudi, u suprotnom, u borbi sa velikim kompanijama brzo će da propadne.

NV

 

 

 

Povezani članci