Ekonomija

Afera INA dalje se nastavlja: Potrošači obmanuti

Naša priča o obmani kupaca u režiji zagrebačke INA-e na tržištu BiH podigla je dosta prašine u javnosti. Na saznanja TV1 da se gorivo koje se prodaje pod oznakom „Euroclass“ bitno ne razlikuje od običnog dizelskog goriva, iako je skuplje, reagirali su iz INA-e navodeći da se goriva razlikuju u dodanom aditivu. Aditiv se, tvrde, dodaje automatiziranim procesom na modernom punilištu za auto cisterne u Rijeci. Večeras donosimo šokantna saznanja. „Euroclass“ goriva ne toče se samo u Rijeci, a „tehnologija“ dodavanja je sve samo ne evropska. Opasni aditivi su priča za sebe.

Tvrdnja INA-e da se „Euroclass“ goriva otpremaju sa cestovnog terminala Rijeka na maloprodajna mjesta INA Energopetrol unutar BiH, na klimavim je nogama. Jer, goriva u BiH stižu sa više lokacija, između ostalog i iz luke Ploče. Pokazuju to i fotografije u čijem smo posjedu.

Otpada tako i tvrdnja da se „Class“ aditivi dodaju automatiziranim procesom na modernom punilištu. U Rijeci možda, ali ne i u punilištu u Pločama koje je sve samo ne evropsko. Nezaštićena burad i kanisteri, šture oznake o vrsti aditiva kojima su radnici izloženi, slika je i prilika lokacije. Umjesto „automatski“ aditiv u cisternu dodaje radnik.

A ako je u kanisteru aditiv, a sudeći po svemu jeste, INA krši zakon. Jer…

Član 32. stav 4. Zakona o naftnim derivatima FBiH kaže da Energetskim subjektima koji uvoze i/ili stavljaju u promet naftne derivate iz stava 1 i 2 ovog člana nije dozvoljeno korištenje sredstava za poboljšanje parametara goriva direktnim dodavanjem gorivu.

I ne samo to, već je i veoma rizično za radnike. Radi se o materiji opasnoj po život, pa je korištenje maski i zaštitnih sredstava obavezno. Sljedeća slika pokazuje da je i to samo mrtvo slovo na papiru. Radnik opasni aditiv dodaje iz kanistera, bez zaštitne opreme bez koje nikako ne bi smio biti. Jer, za oba aditiva sumnja se da izazivaju rak. To piše na deklaraciji.

Može biti smrtonosno ako se proguta i uđe u dišni ustav. Može izazvati pospanost ili vrtoglavicu. Sumnja na izazivanje raka.

Postavlja se pitanje kako se aditivi dodaju na ostalim utovranim mjestima koje INA ima u Pločama, Sisku i Podlugovima i da li se na tim lokacijama prodaje gorivo „Euroclass“. Ako je odgovor potvrdan ponovo se krši Zakon o naftnim derivatima, kao i u slučaju Ploča, i neko bi trebao snositi odgovornost te zaštititi ljude.

Akos.ba

Povezani članci