Ekonomija

Prvi pametni električni bicikl domaće proizvodnje sa ramom iz Goražda

Svjesni smo da naši gradovi svakim danom sve više podsjećaju na neke od velikih evropskih i svjetskih metropola u kojima je gotovo nemoguće izbjeći višesatne saobraćajne gužve. Broj registrovanih automobila svakodnevno se povećava, vozila koji svaki dan stvaraju kilometarske kolone i prometna zagušenja zbog kojih građani satima putuju s posla kući i obratno. Pored proširenja saobraćajnica i drugih načina smanjenja saobraćajnih gužvi, jedna od efikasnijih metoda sigurno je uspostavljanje biciklističkog saobraćaja.

Sve je veća popularizacija biciklizma u našoj zemlji. Gradovi dobijaju biciklističke staze i sve je više aktivnosti koje se sprovode kako bi se ovaj sport (prijevoz) još više popularizirao, osnivaju se biciklistički klubovi, organizuju Kritične mase i sl. Bicikl, kao vid prijevoza, među građanima je općeprihvaćen način prijevoza s tačke A na tačku B, ali biciklisti se svakodnevno suočavaju s velikim problemima nepostojanjem biciklističke infrastrukture, staza i parkinga, koji bi uveliko doprinijeli ekspanziji tog vida prijevoza i smanjenju saobraćajnih gužvi.

Da samo infrastruktura nije problem pokazalo se kroz trogodišnje iskustvo osnivača BosnianConceptBicycles, Lorena Keserovića, višegodišnjeg profesionalnog bickliste koji pored takmičarskog iskustva u biciklizmu ima i bogato iskustvo u prodaji bicikala i biciklističke opreme. On je također član biciklističkog udruženja Giro di Sarajevo i student ekonomskog fakulteta u Sarajevu.

Loren je tokom svakodnevnih razgovora sa ciljnom skupinom uvidio da skoro svi ljudi koji na posao idu ili žele da idu biciklom imaju iste ili slične probleme.

Core businesss BCBicycles-a je razvoj i proizvodnja sklopivih električnih bicikala. Uz korištenje najsavremenijih tehnologija iz oblasti mašinstva, elektronike i IT-a za cilj imaju da stvore praktično i energetski efikasno prijevozno sredstvo za gradske sredine i na tome aktivno rade.

Podrška Bekto Precize

“Bilo je potrebno skupiti ključne probleme tradicionalnog bicikla koji korisnike najviše ´žuljaju´, naći rješenje za svaki pojedinačno i od svih tih malih rješenja sklopiti jedan proizvod”, kaže Keserović u razgovoru za portal Akta.ba.

Tako bi se prva proizvodnja pametnog električnog bicikla trebale proizvesti već krajem slijedeće godine i bit će dostupno na našem tržištu. Osnovne komponente ovog bicikla su unikatne i nemoguće je samo kupiti dijelove i ugraditi ih na ram. U nekim segmentima su prisiljeni da ponovo razvijaju već poznate dijelove, jer u mehanici jedna sitnica u potpunosti mijenja čitav sklop.

Kompanija koja im je pružila veliku podršku vezano za samu izradu rama bicikla je Bekto Precisa iz Goražda.

“Načelno smo dogovorili buduću saradnju tako da ramove bicikla planiramo proizvoditi u Goraždu, većinu električnih komponenti ćemo naručivati iz inostranstva, dok finalni proizvod planiramo sklapati u Sarajevu”, kaže Keserović.

Na ovaj bicikl građani gledaju više kao na cool igračku i jednostavno nedovoljno primjećuju njegovu upotrebnu vrijednost, dok je u inostranstvu situacija drugačija.

Na osnovu istraživanja tržišta koje je sproveo ovaj mladi tim ovaj bicikl u bliskoj budućnosti neće doživjeti veliku popularnost u Bosni i Hercegovini. Tokom validacije ideje i istraživanja tržišta su zaključili da je ovaj bicikl, za početak, najbolje izvoziti u Englesku i Holandiju. Nakon tih zemalja distribucija će se širiti i u ostale zapadno-evropske zemlje.

Popularizacija biciklizma

O tome šta je zapravo BosnianConceptBicycles Keserović objašnjava, da pored osnovne djelatnosti BosnianConceptBicycles-a, a s ciljem popularizacije biciklizma u Sarajevu i ubrzavanjem procesa navikavanja naših sugrađana na energetski efikasnija prijevozna sredstva od automobila, pružaju savjetodavne usluge u svim aspektima amaterskog i commuterskog biciklizma, kao i usluge servisiranja „običnih“ bicikala.

“Servisiranje bicikala, iako je sekundarna aktivost, za nas ima važnu ulogu jer na taj način finansiramo veliki dio razvoja našeg električnog bicikla. Kako bismo bili kompetitivni i u tom segmentu uveli smo jednu novinu, a to je da smo napravili sistem jednostavnog popravka bicikla, potrebno je samo da pozovete mehaničara na vašu adresu gdje on vrši procjenu da li kvar može popraviti na licu mjesta ili ga mora voziti u naš servis, tako da našim klijentima pružamo kompletniju uslugu od ostalih servisa”, kaže Keserović

Ovaj mladi tim koji svojim znanjem pokušava da se probije na tržište priznaje kako je ključni problem sa kojima se startupi susreću loša politika prema ovakvim firmama koje doslovno guše poduzetništvo, umjesto da ga potiču, kao i nedostatak kapitala, a jedan od osnovnih razloga zašto nedostaje kapitala je upravo ta loša politika koja doslovno tjera investitore.

BCBicycles se pojavljivao na međunarodnim skupovima u BiH i inostranstvu gdje su investitori pokazali interes za njihovim proizvodom, ali im je investiranje u startup-e u našoj državi jednostavno prerizično.

Nakon što pokrenu proizvodnju prvog proizvoda, BCBicycles planira da oformi još nekoliko timova koji će se baviti razvojem različitih proizvoda za bicikliste.

“Dalji razvoj našeg proizvoda košta jako puno ali mi smo dovoljno motivisani i pronaći ćemo način da ovu ideju uspješno realiziramo”, kaže Keserović.

Svi zainteresovani za rad ovih mladih kreativaca, mogu ih pratiti putem oficijelne facebook stranice facebook.com/bcbicycles.

MODEL Z SKLOPITE ZA MANJE OD 30 SEKUNDI

„Model Z“ je pametni električni bicikl koji je izuzetno lagan, sklopiv i korisniku pruža električni pedal-assist. Ovaj bicikl je težak manje od 15kg što ga čini jednim od najlakših električnih bicikala, a to se postiže izuzetno laganim materijalima i rasporedom komponenti koji izbacuje sav bespotrebni višak materijala. „Model Z“ se sklapa za manje od 30 sekundi i isto tako brzo i jednostavno sprema za vožnju. S obzirom na mogućnost jednostavnog sklapanja i njegove kompaktnosti, ovaj bicikl je na dužim putovanjima moguće kombinovati sa automobilom ili autobusom. Integrisana baterija se puni za 90 minuta i omogućava domet od 30-35 kilometara, što je sasvim dovoljno za gradsku upotrebu. Punjač za bateriju je također integrisan u ram bicikla tako da ga ne morate nositi u dodatnoj torbi. „Model Z“ ima i integrisani kompjuter koji korištenjem savremene tehnologije vozaču pomaže u vožnji na nekoliko načina, ali ti detalji su još uvijek tajna.

I.M.

akta.ba

Povezani članci