Nauka i tehnologija

Kako YouTube mijenja svijet: Deset godina od prve objave video clipa

Deset godina od prve objave, videosadržaji na ovoj stranici imaju milijarde pregleda svakih mjesec dana.

{youtube}jNQXAC9IVRw{/youtube}

 

Piše: Tarek Bazley

Prije deset godina, 14. februara 2005. godine, tri mlada Amerikanca registrirali su ime internetske stranice na kojoj bi se mogli razmjenjivati videosadržaji. Nisu ni slutili da će njihova kreacija YouTube kasnije biti vrijedna milijarde i milijarde dolara, te postati jedna od najprofitabilnijih i najutjecajnijih lokacija na internetu.

Chad Hurley, Steve Chen i Jawed Karim bili su bivši uposlenici PayPala, kompanije koja se bavila plaćanjem na internetu. Ideju za YouTube dobili su tako što su bili frustrirani nemogućnošću lakog pronalaska videosnimaka na internetu.

Slonovi iz zoološkog vrta u San Diegu bili su glavni likovi prvog videa koji je postavljen na YouTube. Nakon njega, uslijedili su deseci drugih.

Ideja da bilo ko i bilo gdje može podijeliti svoje videosnimke na internetu dobila je veliki broj pristalica. Samo godinu dana kasnije, 65.000 videa je svakodnevno postavljano na YouTube. Ova stranica je na jedvite jade ostala u funkciji jer je promet na njoj bio ogroman, dnevno su se snimci gledali i po 100 miliona puta.

Zbog svega toga, nije bilo iznenađenje kada je u novembru 2006. godine suosnivač Chad Hurley objavio:

„Danas imamo veoma uzbudljive vijesti. Postali smo dio Googlea.“

Ogromna infrastruktura

Sedamnaest mjeseci nakon prve objave, Google je kupio YouTube za 1,65 milijardi američkih dolara.

„Google ima ogromnu infrastrukturu sa objavljivanje i dostavu sadržaja na internetu“, kazao je Nishanth Sastry, predavač informatike na Kraljevskom koledžu u Londonu.

„To je nešto što su napravili netom nakon kupovine YouTubea. No, YouTube ne bi bio u mogućnosti napraviti što je napravio kao pojedinačni startup projekat iza koga stoji nekoliko momaka.“

Google je uvidio potencijal razmjene videosnimaka na internetu, ne samo kao izvor prihoda od reklama, već i kao platformu koja bi mogla demokratizirati kreiranje i distribuciju videa.

 

„Ljudima više ne trebaju čuvari kapija – radiostanice, TV mreže i filmske studije – da bi poslali poruku o sadržaju koji su napravili. Umjesto toga, sada mogu nešto stvoriti i podijeliti ga sa svijetom“, ističe Brendan Gahan, specijalista za digitalni video u EpicSignalu.

 

Opširnije na Al Jazeeri:

Kako YouTube mijenja svijet

 

Biografija autora

Povezani članci