U zapadnom ruhu: Profesionalno umijeće ISIL-a u video produkciji egzekucija
Reditelji i koreografi ostali su zapanjeni visokom tehnologijom i profesionalnošću ISIL-a u produkciji videa.
Piše: Ayman al-Jarjway
Videosnimak ISIL-a, u kojem je prikazano pogubljenje jordanskog pilota Moaza al-Kasasbeha, pokazao je visoke tehničke mogućnosti ove Organizacije u videoprodukciji, te odstupanje od ustaljenih izdanja džihadskih organizacija tokom proteklih godina.
Snimak – kojeg su na internetu objavili sajtovi bliski ISIL-u – zapanjio je i šokirao stručnjake u oblasti filmske produkcije, grafike i snimanja svojim scenarijem, profesionalnim grafičkim dizajnom i snimcima visoke rezolucije iz više uglova.
ISIL u svojim posljednjim izdanjima – naročito u snimku pogubljenja Al-Kasasbeha – pokazuje sve veći interes za sam snimak, i ne fokusira se isključivo na slanje poruke, nego tu poruku pokušava prenijeti kroz sekvence koje podižu emocije, prema riječima palestinskog reditelja Khalila Al-Mezena.
Uzastopne scene
Al-Mezen pojašnjava za Al Jazeeru da ISIL na samom početku filmskog scenarija nastoji opravdati “sramotni čin“ protiv Al-Kasasbeha. Naglašava se učešće Jordana u ratu protiv ISIL-a, ali i prethodnim ratovima u Afganistanu i Iraku, kako bi se pogubljenje pilota prikazalo kao odgovor na to.
Iznošenje opravdanja prati priča zarobljenog pilota koji govori o sebi i svojoj misiji, što predstavlja odličan slijed prizora, gdje svaka sekunda pokazuje profesionalizam „kao da iza ovog projekta stoje profesionalci svjetske klase“, kako to smatra palestinski reditelj.
Snimatelj videosnimka kroz različite kadrove na vrlo profesionalan način uspijeva privući pažnju gledatelja, i predstaviti pripadnike ISIL-a kao jake i sigurne, gdje se njihovi pogledi na licima pod maskom stavljaju u prvi plan i daju predstavu žestine i nepokolebljivosti.
Pažljiva montaža
Al-Mezen dodaje „da su se alati za obradu snimka koristili veoma pažljivo što je dalo magičan učinak slici.“
Pojašnjava da je ISIL koristio moderne HD kamere za prikazivanje slike visoke rezolucije te da su se odlučili za metodu izoliranja likova u pozadini kako bi se gledatelji usmjerili na glavni događaj, kao i da su pokreti kamera bili veoma lagani i precizni „što nam nameće pitanje odakle im tako skupa oprema?“
Dodaje: „Navikli smo se na snimke džihadskih organizacija čiji je jedini cilj bio dokazati njihovu egzistenciju i djela. No ovo što se sada događa predstavlja slanje poruke na profesionalan način, uz visoku kvalitetu, i veoma su rijetki primjeri poput ovog.“
Raznolikost prizora
Reditelj ovog videa koristio je duge, srednje i kratke kadrove iz više različitih uglova dešavanja, i kombinaciju brzih i sporih scena da istakne brutalnost spaljivanja „što pokazuje kameno srce koje stoji iza kompjuterskog ekrana i bira najteže prizore koje želi istaći.“
Opširnije na portalu Al Jazeere: