Islamske temeU Fokusu

Koga će Allah staviti u Svoj hlad

Uzvišeni Allah kaže: “O vjernici, zapišite kada jedan od dru­gog pozajmljujete do određenog roka… i navedite dva svjedoka, dva muškarca vaša, ako nema dvojice muškaraca, onda jednog muškarca i dvije žene koje prihvatite kao svjedoke; … i neka vam ne bude mrsko da ga utanačite pisme­no, bio mali ili veliki sa naznakom roka vraćanja. To vam je kod Uzvišenog Allaha isprav­nije i prilikom svjedočenja jače, i da ne sumnjate – bolje.” (EI-Bekare, 282.)

Uzvišeni Allah kaže: “A ako je u nevolji, onda pričekajte dok bude imao; a još vam je bolje, neka znate, da dug poklonite” (El-Bekare, 280)

Ovaj kur’anski ajet se odnosi, ako je dužnik u neimaštini i oskudici i nije u stanju da vrati dug kada istekne rok vraćanja, obaveza je onome ko mu je posudio da ga pričeka dok ne bude imao. A bolje djelo od toga je da mu taj dug pokloni kao sadaku.

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Bio je jedan trgovac koji je pozajmljivao ljudima imetak, pa kada bi vidio onog ko je u neimaštini i oskudici (od njegovih dužnika) rekao bi svojim mladićima: ‘Pređite mu preko toga (oprostite mu dug) ne bi li Uzvišeni Allah prešao preko naših grijeha, pa mu je Uzvišeni Allah prešao preko njegovih grijeha.’”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko pričeka dužnika koji je u oskudici i neimaštini ili mu pređe preko duga, Uzvišeni Allah će ga staviti u Svoj hlad (na Sudnjem danu).”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ušao sam u Džennet i vidio da je sadaka nagrađena sa deset, a davanje u zajam sa osamnaest nagrada, pa rekoh: ‘O Džibrilu, kako je to sadaka nagrađena sa deset a davanje u zajam sa osamnaest nagrada – sevapa?’ On reče: ‘Zato što sa­daka ponekad padne u ruku bogatog (ne uvijek siromašnom), a davanje u zajam stigne samo onom ko je potreban.’”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko čeka dužnika ili siroma­ha imaće za svaki dan čekanja vrijednost toga duga upisanog u sadaku i to prije nego što dospije vrijeme za isplatu duga. A kada dospije ugovoreni rok isplate; pa ga i preko roka čeka i odgađa mu dug, imaće za svaki dan čekanja dvostruku vri­jednost duga upisanu njemu kao sadaka.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Zaista je Uzvišeni Allah sa dužnikom koji nije isplatio svoj dug sve dotle dok njegov dug ne bude upotrijebljen u ono što Uzvišeni Allah mrzi.“

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Ko uzme imetak ljudi namjeravajući njegovo oduživanje i ispunjenje, Uzvišeni Allah će to za njega odužiti (ako on ne mogne), a ko uzme imetak dru­gih želeći njegovo upropaštavanje, upro­pastit će ga Uzvišeni Allah.“

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Postoje dvije vrste duga: ko umre (kao dužnik) a imao je namjeru da dug vrati, ja sam njegov zaštitnik i jamac; ko umre pod dugom a nije imao namjeru da dug vrati dug će se namiriti njegovim dobrim djelima na Dan kada neće biti ni zlata ni srebra.“

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Čuvajte se duga, jer je to briga noću, a poniženje danju.”

Allahov Poslanik, sallallahu alejhi ve sellem, je rekao: “Uzvišenom Allahu su najdraža djela: nahraniti gladna siroma­ha, odužiti mu dugove i riješiti ga briga i tegoba.“

Osoba koja preuzima stvar ili novac u zajam čini zajmodavaocu dovu: Barekella­hu leke fi ehlike ve malike – Uzvišeni Allah blago­slovio tebe, tvoju porodicu i tvoju imovinu.

DOVA PROTIV DUGOVA:
Allāhumme innī e’ūzu bike minel-hemmi vel-hazen, ve e’ūzu bike minel-adžzi vel-kesel, ve e’ūzu bike minel-džubni vel-buhl, ve e’ūzu bike min galebetid-dejni ve kahrir-ridžāl!

Uzvišeni Allahu, Tebi se utječem od brige i tuge! I utječem ti se od nemoći i lijenosti! I utječem ti se od kukavičluka i škrtosti! I utječem ti se od mnoštva dugova i ljudske nadmoći (poniženja u koje me mogu dovesti ljudi).(islam.ba)

akos.ba

Povezani članci