Islamske teme

Da li je pokuđeno dolazit u džamiju u bermudama?

Pitanje:

Sve je češća pojava da današnja omladina dolazi u džamiju u bermudama. Znamo da je u Kur’anu rečeno da se lijepo odjenemo kada hoćemo u džamiju. Pitam vas da li je dozvoljeno sjediti u društvu i klanjati u bermudama (pantalonama do ispod koljena) koje se ponekad zbog položaja sjedenje pokupe čak do iznad koljena.

Odgovor:

Islam je vjera ljepote, čistoće, reda, pristojnosti, uljudnosti itd. U tom smislu, islam je jasno definirao bon-ton jela, pića, oblačenja, lijeganja, ustajanja, vršenja nužde… Islam je tačno i precizno definirao i  šta se smije a šta ne smije pokazivati od tijela.

Na osnovu općih dokaza i generalnih pravila, islamski učenjaci su rekli da kod žene postoje tri avreta. Avret prema stranom svijetu, avret prama ukućanima i avret prema mužu. Općepoznato je da nema avreta između muža i žene i da su jedno drugom apsolutno dozvoljeni, te da tu nema nikakvih prepreka, osim onoga što je jasno zabranjeno, poput općenja u analni otvor. Avret žene prema stranim ljudima tj. svijetu koji joj nije mahrem je cijelo tijelo, osim lica i šaka. Dok je njen avret prema njenim ukućanima od pasa do ispod koljena. Isto tako je avret muškaraca od pasa do ispod koljena.

Sada se postavlja pitanje: Da li je ženi dozvoljeno da se pokazuju pred svojim ukućanima na način da pokrije od svoga tijela samo onaj dio od pasa pa do ispod koljena?! Reći ćemo da je to dozvoljeno, ali nije pristojno.

Ista stvar je i sa oblačenjem šorceva od strane muškaraca. Njihovo oblačenje je dozvoljeno, ali nije pristojno i preporučeno. Dakle, treba zapamtiti da ima mnogo stvari koje su dozvoljene, ali, u isto vrijeme, nisu pristojne na svakom mjestu, u svim uvjetima i svakom vremenu. Naprimjer, dozvoljena je poligamija ali nije uvijek pristojna i preporučena. Dozvoljeno je jesti bijeli i crveni luk, ali to nije pristojno i preporučeno kada se odlazi u džamiju ili društvo; dozvoljeno je, također, ženiti bližu rodbinu ali nije i preporučeno. Poslanik, a.s., je dozvoljavao određenu hranu, ali je nije preporučivao, a niti jeo, poput mesa određenih guštera. Ashabi i naši prethodnici su odbijali uzeti hadis i svjedočenje od onih koji bi jeli putem ili ulicom. Jedenje putem i ulicom je bez ikakve dileme dozvoljeno, ali u isto vrijeme nije pristojno i uljudno.

Na osnovu analogije se isto može reći i za oblačenje šorceva. Oni su, u osnovi, dozvoljeni ako pokrivaju avret od pupka pa sve do ispod koljena, ali su nepristojni i ne preporučuju se, posebno kada se odlazi u džamiju ili u društvo itd. A onaj koji se ogluši o ovaj propis, smatrat će se da je  zanemario islamsku pristojnost, uljudnost i prikladnost, stvari za koje se islam itekako zalaže i zagovara ih, pa je moguće da zbog toga u datim situacijama – takav bude i griješan.

Dakle, lično ne bih preporučio da se oblače šorcevi na javnim mjestima i među narodom, a posebno da se klanja u njima, jer  je to krajnje nepristojno, posebno kada se zna pred kim se stoji i s kim se razgovora u namazu, i na kakvom se mjestu nalazimo dok smo u namazu. A sjediti u društvu u kom se nalazi neko od onih koji nosi šorceve ne može se smatrati grijehom, ali je, u najmanju ruku, nepristojno, posebno od onog koji to nosi i oblači. S toga bi trebalo takve stvari izbjegavati i na lijep način ukazivati da se ne čine. A Allah opet najbolje zna.

Odgovorio dr. Sulejman Topoljak/ Novi Horizonti

akos.ba

Povezani članci