Islamske teme

Kakav je propis odijevanja muslimanke?

Islam zabranjuje ženi da nosi odjeću koja ne pokriva tijelo, koja je transparentna ili koja ne pokriva donje dijelove tijela. Također je ženi haram nositi odjeću koja je pripijena uz tijelo pa ocrtava dijelove tijela, osobito one dijelove koji su izazovni: grudi, struk, bokove i sl. Ebu Hurejre r. a. vjerodostojno prenosi da je Resulullah – alejhi’s-selam – kazao: „Dvije vrste džehennemlija ne želim nikako sresti: Ljude sa volovskim žilama (bičevima), koji batinaju svoje podanike (aluzija na vladare tirane koji nametnu strahovladu svome narodu) i žene koje su, premda obučene, ipak obnažene, koje su zavodnice i koje bivaju zavedene, i one čija je kosa nalik na devinu grbu; takve neće unići u Džennet, takve neće osjetiti njegov miris! A džennetski miris se osjeća na vrlo velikoj udaljenosti“ (Muslim).

Kraće tumačenje navedenog hadisa

Resulullah – alejhi’s-selam – je nepropisno i nepristojno odjevene že­ne nazvao ‘arijat, što znači: obnažene, zato što je njihova odjeća providna i izazovna i ne služi pokrivanju tijela već ga više otkriva, kakva je odjeća većine savremenih žena. On je njihove frizure usporedio sa grbom jedne posebne vrste deva (el-bakht) koje imaju veoma velike grbe, jer te žene nasred glave oblikuju punđu. Kao da se Poslanik – alejhi’s-selam – vinuo iznad granica gajba, nevidljivog, pa svojim očima posmatra naše vrijeme, kada postoje specijalni frizeraji za pravljenje raznovrsnih ženskih frizura i saloni ljepote, koji su postali profesija muškaraca koji na tome zgrću sil­ne pare. I ne samo to, već mnoge žene, nezadovoljne kosom kakvu im je Allah dželle šanuhu darovao, na glavu stavljaju velike perike ili isprepleću vještačku s prirodnom kosom kako bi istakle svoje čari, sjaj i ljepotu i tako izgledale privlačnije i izazovnije.

Ono što je ovdje, u ovom hadisu, zapanjujuće jeste veza između političkoga apsolutizma i moralnog propadanja. Apsolutističke vlasti, uvlačeći mase u svakojake naslade i namećući im ono što razbuktava njihovu požudu, ustvari, njihovu pažnju udaljuju od životnih problema i potreba od javnog interesa.

Poglavlje iz knjige „HALAL I HARAM U ISLAMU”, dr. Jusuf El-Karadavi, Izdavač: Ljiljan, Sarajevo, 1997. godina

akos.ba

Povezani članci