Nauka i tehnologija

Znamo li za posljedice prekomjernog korišćenja Facebooka?

Više od milijardu ljudi se prijavi na Facebook svaki dan.

Bez obzira na to da li je njihova namjera je da postave par slika, ili žele da čitaju naslove sa svojih omiljenih portala, Facebook je najpopularnija društvena mreža na svijetu, piše portal psychologytoday.com.

Naravno, bilo bi logično pretpostaviti da ljudi koriste Facebook, jer na neki način poboljšava njihov život. Ali začudo, istraživanja pokazuju suprotno. Studije pokazuju da je upotreba Facebook-a povezana sa nižim zadovoljstvom u životu.

Gubljenje vremena na Facebook-u će vas učiniti tužnijim

Prema studiji iz 2014. godine, koja je objavljena u Computers in Human Behavior, većina ljudi ne koristi društvene medije da bi se „družili“. Samo oko 9 posto aktivnosti Facebook korisnika uključuje komunikaciju sa drugima.
Umjesto toga, većina korisnika pasivno konzumira slučajne sadržaje. Istraživači su otkrili da pasivno konzumiranje informacija ne ispunjava niti zadovoljava.

Učesnici studija su doživjeli oštar pad u njihovim raspoloženjima nakon prelistavanja Facebook-a. Zanimljivo, nisu doživljavali isti emocionalni pad kada su „surfali“ internetom. Danak za mentalno zdravlje je jedinstven za Facebook.

Kroz niz studija, istraživači su zaključili da do vremena kada se odjave sa Facebook-a, osjećaju kao da su samo gubili svoje vrijeme. Njihovo kajanje zbog neproduktivnosti uzrokuje da se osjećaju tužno.

Zavidnost prema prijateljima na Facebooku vodi do depresije

Osjećaj tuge nakon što se odjavite nije jedini način na koji Facebook uzima danak za vaše mentalno zdravlje. Studija koja će biti objavljena u junu 2016. godine „Trenutna Mišljenja u psihologiji“ je otkrila da zavidnost prema prijateljima na Facebooku dovodi do depresije.
Kretanje kroz ažurirane statuse koji prikazuju sreću, uzbudljive slike sa odmora i prekrasne porodične trenutke, dovodi učesnike do toga da uporede svoje živote sa životima svojih Facebook prijatelja.
Te socijalne usporedbe dovode ljude do toga da smatraju da njihovi prijatelji sa Facebook-a imaju bolji život. Osjećaj zavisti koji se pojavljuje povećava šanse za razvoj depresije.

Zašto onda nastavljamo da toliko koristimo Facebook

Uprkos emocionalnom danku, više od 70 posto korisnika se dnevno uloguje na Facebook. Zašto se ljudi stalno i sve više vraćaju toj društvenoj mreži, ako ona uzrokuje da budu tužni?

Istraživači kažu da to proizlazi iz psihološkog termina koji se zove afektivna predviđanja. Studije potvrđuju da ljudi predviđaju da će Facebook učiniti da se osjećaju bolje.

Oni pretpostavljaju – iako pogrešno – da će 20 minuta Facebook aktivnosti povećati njihovo raspoloženje. Oni ne priznaju da ih to zapravo sputava da budu sretni.

Tako se ciklus nastavlja. Neko pretpostavlja da će mu Facebook dati trenutni predah od stresa ili brzu priliku da se čuje sa prijateljima.
Ali na kraju, pojedinac vjerojatno neće komunicirati sa prijateljima, niti će posjeta Facebooku povećati njegovo raspoloženje. Ipak, postoji dobra šansa da osoba neće uspjeti da prepozna lični danak koji je dao, i on ili ona će nastaviti da mu se vraća sve više i više.

Spriječite da Facebook uzima danak od vašeg raspoloženje

Jednostavna svijest o tome da Facebook može naškoditi našem emocionalnom blagostanju vam može pomoći da budete budni prilikom vaših aktivnosti na ovoj društvenoj mreži.

Ograničite bezumno „skrolanje“ i pokušajte spriječiti Facebook u tome da stoji na putu vaše produktivnosti. Sve veće obraćanje pažnje prema vašoj pasivnoj upotrebi Facebook-a će smanjiti količinu vremena koju na njega trošite, što vam može pomoći da se bolje osjećate.

Drugo, ne pravite društvena poređenja. Većina ljudi dijeli vrhunce svog života na Facebooku. Oni ne dijele svoje vlastite probleme ili nesigurnost.
Uspoređujte se samo sa osobom koja ste bili juče. Pokušajte da se bolje razvijate i da budete mentalno jači, bez toga da postanete zavidni na ono šta vaši prijatelji dijele na društvenim mrežama. Za kraj, podijelite ovaj članak na Facebook-u, jer ste vjerovatno preko njega i došli ovdje. Facebook nije loša stvar, daleko od toga, samo smo mi skloni da pretjerujemo.

Za Akos.ba preveo Jasmin Mujakić

Povezani članci