EkonomijaU Fokusu

Zašto je dobro poznavati psihologiju potrošača?

Vrijeme je da napokon upoznate uopce. Postoje tri vrste kupaca, to su  škrtice, rasipnici i prosječni kupci.

Škrtice i rasipnici predstavljaju dvije krajnosti potrošnje – oni koji pažljivo troše novac i oni koji se razbacuju novcem. No ipak se većina nas nalazi negdje u sredini, tj u prosjeku.- prenosimo sa marker.hr

1.Škrtice: ‘Točno znam što trebam kupiti i ne interesira me ništa drugo’ (24%)

Škrtice čine 24% populacije. Oni vole štedjeti, a mrze trošiti.

Vode se mišlju da je novac stvoren za čuvanje ispod madraca i racionalno trošenje, pa će novce zadržati u novčaniku što je duže moguće.

To su kupci koji će:

potrošiti znatno manje nego prosječan kupac,

štedit će mnogo više nego prosječan kupac,

bit će imuniji na reklame i akcije s obzirom na prosječnog kupca

2.Rasipnici: ‘Potrošit ću sav novac kojeg imam i onda još malo. Sutra je novi dan.’ (15%)

Ah ti rasipnici. Tko ih ne bi volio. Oni su san svakog prodavca, a čine svega 15% populacije.

Vole trošiti novac jer je novac stvoren upravo zbog toga – trošenje i uživanje u njemu.

Oni su:

vođeni emocijama

vole riskirati

društveni su, optimistični i pozitivni

konkurentni su

prkose logici

reagiraju vizualno

odmah žele zadovoljiti svoje potrebe

3.Prosječan kupac: ‘Čini se kao dobra investicija. Kupit ću.’ (61%)

Škrtice i rasipnici predstavljaju same ekstremitete u ponašanju kupaca, a prosječan kupac je negdje u sredini. On je zapravo kombinacija njihovih karakteristika i ovdje se većina nas nalazi (61% populacije).

Prije same kupovine prosječan kupac treba dobro razmisliti, važe sve opcije i gleda može li pametnim odlukama uštediti novac.

Koliko na prosječnog kupca utiču sve prikupljene informacije i analize, toliko na njega utiču i marketinške poruke.

Svjesni su cijena i znat će u kojoj mjeri će njihova kupovina imati emocionalni utjecaj na njih. Najčešće će kupovati logično i bez grižnje savjesti.

Na primjer, ako prosječan kupac odluči izaći u restoran na večeru, on će doživjeti samo umjerenu količinu boli plaćanja. Bit će svjestan da ovakvu večeru ne može ponoviti baš često, ali eto. Uživao je i život teče dalje.

akos.ba

Povezani članci

Back to top button