Vrijeme je da napokon upoznate uopce. Postoje tri vrste kupaca, to su škrtice, rasipnici i prosječni kupci.
Škrtice i rasipnici predstavljaju dvije krajnosti potrošnje – oni koji pažljivo troše novac i oni koji se razbacuju novcem. No ipak se većina nas nalazi negdje u sredini, tj u prosjeku.- prenosimo sa marker.hr
1.Škrtice: ‘Točno znam što trebam kupiti i ne interesira me ništa drugo’ (24%)
Škrtice čine 24% populacije. Oni vole štedjeti, a mrze trošiti.
Vode se mišlju da je novac stvoren za čuvanje ispod madraca i racionalno trošenje, pa će novce zadržati u novčaniku što je duže moguće.
To su kupci koji će:
potrošiti znatno manje nego prosječan kupac,
štedit će mnogo više nego prosječan kupac,
bit će imuniji na reklame i akcije s obzirom na prosječnog kupca
2.Rasipnici: ‘Potrošit ću sav novac kojeg imam i onda još malo. Sutra je novi dan.’ (15%)
Ah ti rasipnici. Tko ih ne bi volio. Oni su san svakog prodavca, a čine svega 15% populacije.
Vole trošiti novac jer je novac stvoren upravo zbog toga – trošenje i uživanje u njemu.
Oni su:
vođeni emocijama
vole riskirati
društveni su, optimistični i pozitivni
konkurentni su
prkose logici
reagiraju vizualno
odmah žele zadovoljiti svoje potrebe
3.Prosječan kupac: ‘Čini se kao dobra investicija. Kupit ću.’ (61%)
Škrtice i rasipnici predstavljaju same ekstremitete u ponašanju kupaca, a prosječan kupac je negdje u sredini. On je zapravo kombinacija njihovih karakteristika i ovdje se većina nas nalazi (61% populacije).
Prije same kupovine prosječan kupac treba dobro razmisliti, važe sve opcije i gleda može li pametnim odlukama uštediti novac.
Koliko na prosječnog kupca utiču sve prikupljene informacije i analize, toliko na njega utiču i marketinške poruke.
Svjesni su cijena i znat će u kojoj mjeri će njihova kupovina imati emocionalni utjecaj na njih. Najčešće će kupovati logično i bez grižnje savjesti.
Na primjer, ako prosječan kupac odluči izaći u restoran na večeru, on će doživjeti samo umjerenu količinu boli plaćanja. Bit će svjestan da ovakvu večeru ne može ponoviti baš često, ali eto. Uživao je i život teče dalje.
akos.ba