‘Vjera za sva vremena’ – nova knjiga Zakira Naika na bosanskom jeziku
Zakir Naik “Vjera za sva vremena” transkripti tribina i debata
Preveo i uredio: Senad Redžepović
El-Kelimeh, Novi Pazar, 2013. 488 str. tvrdi uvez, 22 cm
PREDGOVOR
Dok sam čitao rukopis knjige dr. Zakir Naika Vjera za sva vremena,prevedene na bosanski jezik na um mi je padala zbirka fetvi na arapskom jeziku Fatava Hindiyyeod nekoliko tomova štampana u Istanbulu u štampariji Muharema Bošnjaka prije više od sto godina. Otkupio sam sedamdesetih godina prošlog stoljeća bogatu biblioteku kadije Gaće iz Fojnice i u njoj je bilo i ovo kapitalno djelo bez koga se nije mogao zamisliti rad ni jednog kadije, muftije, muderrisa i sposobnijeg imama. Indija stoljećima rađa i odgaja velike učenjake čije znanje je dopira- lo do Istanbula i Bosne. Dovoljno se sjetiti plejade alima iz Kandehlevija u Indiji čija sedjela kod nas danas prevode i čitaju. Profil dr. Zakira Naika odgovara veličini učenjaka iz ranijegvremena kojeje davala Indija.
Bio sam oduševljen beskompromisnim stavom o svakom pitanju koje mu je dolazilo na repertoar tokom njegovih tribina koje on drži po Indiji i drugim dijelovima svijeta, sve do SAD-a. On ima profil velikog savremenog islamskog misionara, da’ije, koji redovno izlazi pred desetine hiljada slušalaca, sa njima se sučeljava odgovarajući na najkontro- verzija pitanja kojima se danas bave muslimani i oni koji se zanimaju za islam, bilo da ga žele upoznati, ili da rade protiv njega.
Ovaj savremeni islamski učenjak i misionar govori nekoliko svjetskih jezika. Perfektno vlada informacijama koje koristi u svojim predavanjima i diskusijama, u dokazima i odgovorima. Muslimani govore velikim brojem jezika koji pripadaju raznim jezičkim porodicama kao što su in- do-evropska, afro-azijska, malajo-polinežanska, uralo-altajska, nigero-kongoaška, ibero-kavkaška i neke druge. U središtu je kulturalne zone muslimanskog svijeta: arapske, iranske, turske, indo-pakistanske, malajske, indonezijsko- polinezijske, crno-afričke, zona tzv. „perifernog islama” i kulturalnih zona dijasporalnih muslimanskih zajednica. Na svim tim zonama našao se i okušao dr. Zakir Naik. Svugdje je pozivan i u svakom dijelu svijeta je viđen. Vjerni je i kompetentni sljednik rahmetli Ahmeda Didata, svoga vjernog učitelja u da’vi.
U svakom vremenu među muslimanima se javljaju tri skupine ljudi od kojih jedna pozitivno predstavlja učenje islama, druga pogrešno razumije Vjeru i odvodi u zabludu ljude, a treća Vjeru iskorištava za svoje dunjalučke interese i time daje povoda neprijateljima islama da djeluju i govore protiv njega. Dr. Zakir Naik smatra da o islamu mogu govoriti kompetentni ljudi, oni koji će koristiti pozivanju na Pravi put riječju i primjerom, a neće biti negativni do te mjere da sve što čine rade „bolje” od najtvrdokornijih neprijatelja islama.
Hvala Allahu, na bosanskome jeziku je objavljeno nekoliko knjiga dr. Zakira Naika u izdanju respektabilne izdavačke kuće „El-Kelimeh” iz Novog Pazara. U tim izdanjima su preneseni cjeloviti prijevodi nekih njegovih održanih tribina na raznim mjestima u svijetu. Izdavanje njegovih knjiga je značajan interes alima – da’ija.
Dok sam čitao rukopis knjige dr. Zakira Naika Vjera za sva vremena,u pitanjima sam očekivao grešku ali se, ipak, nije desila. Bio sam zadovoljan njegovom sposobnošću da na ravni izazova bude na braniku islamskih vrijednosti i da na pitanja zainteresiranih ima kvalitetan odgovor. Ova metoda je na ravni kur’anskih izazova gdje se ukazuje na problem i daje odgovor a onda se oponentima ponudi da to pobiju ako mogu. Zahvaljući tome na stotine je njegovih slušalaca koji su u toku trajanja tribina donosili odluku da se vrate islamu jer su u njemu i rođeni i da budu muslimani do kraja svoga života i svoj Šehadet izgovore pred dr. Zakirom. To je veličanstveno i sami vrh tih mubarek događaja!
Dr. Zakirova filozofija pozivanja u islam je: neće niko zažaliti ko se Allahu, dž.š., pokorio; neće imati ni najmanje štete ako se bude harama klonio; i neće biti ponižen ko dušu svoju očisti i pobožnošću je ukrasi i oplemeni. Početak njegovog misijskog rada je bio težak, do kraja neizvjestan kao let ptice u trenutku snažnog uragana. Vidio je veliko neprijateljstvo prema islamu i na to neadekvatne odgovore muslimana. Odlučio je da ide putem plemenitih ashaba, znajući da će Allahova pomoć biti izdašna a pomoć od ljudi nedovoljna. Vremenom, rezultati rada njegove organizacije i samog njega su bili dobri. Sada djelovanje ovakvih islamskih djelatnika ima globalne razmjere.
Dr. Zakir kaže da bi muslimani trebali imati najveći broj da’ija, jer Uzvišeni kaže u Kur’anu: Na put Gospodara svoga mudro i lijepim savjetom pozivaj i s njima ne najljepši način raspravljaj! (En-Nahl, 125) Nažalost, kaže on, mi muslimani ne radimo svoj posao kako treba. Osim toga, na zapadnim medijima se vodi žestoka kampanja protiv islama i muslimana. Zablude o islamu su dostigle epidemijske razmjere. Svaki musliman je dužan boriti se protiv ovih zabluda najuvjerljivijom argumentacijom.
Bez obzira na to, uvjeren je on, radili muslimani svoj posao ili ne, Allah je obećao da će Njegova vjera biti gornja: On je poslao Poslanika Svoga s uputom i vjerom istinitom da bi je uzdigao iznad svih vjera. A Allah je dovoljan Svjedok! (El-Feth, 28.) Uzvišenom Allahu nije potrebna ničija pomoć da bi se ovo ostvarilo. On daje priliku svakome da čini dobro za ovu vjeru i učestvuje u promociji Pravoga puta kako bi na njega izašli svi ljudi. Muslimani su nemarni zato što nedovoljno razumiju poruke Kur’ana, a samo kroz razumijevanje kur’anskih poruka moguće je spoznati sve što je potrebno za dobro na oba svijeta: A ko govori ljepše od onoga koji poziva Allahu, koji dobra djela čini i koji govori: “Ja sam doista musliman!” (Fussilet, 33.)
Izdavaču preporučujem da bez odlaganja izda ovu knjigu, čime bi se iznova osvježavali hizmećari islamske misli i oni koji tragaju za Istinom.
Sarajevo, 27. oktobra 2013.
Recenzent: Muharem Omerdić
O AUTORU
Doktor Zakir Abdul- Kerim Naik je rođen 18. oktobra, 1965. godine u Mumbaju, u Indiji, gdje je završio osnovno i srednje obrazovanje, te opću medicinu i hirurgiju na Univerzitetu u Mumbaju. lako je završio medicinu, postao je jedan od najpoznatijih internacionalnih predavača na temu islama i komparativnih religija. Svaka osoba koja prisustvuje dijelu njegovih predavanja kada mu prisutni postavljaju pitanja, bit će iznenađena i zadivljena njegovom vještinom iznošenja stavova i otklanjanja zabluda i nesuglasica u vezi islama, citirajući napamet Kur’an i vjerodostojne hadise. Za svaki citirani ajet ili hadis citira i redni broj.
Ne samo da poznaje Kur’an i mnoge hadise napamet, već i sve verzije Biblije, Talmud i Toru (svete jevrejske knjige), Mahabharatu, Bagvad Gitu i Vede (svete hindu knjige), i još mnogo ostalih knjiga, dajući jako zadivljujuće odgovore na pitanja, u skladu sa razumom, logikom i naučnim dokazima. Naučio je napamet na stotine i hiljade stranica iz knjiga različitih oblasti, i veoma je upućen u mnoge naučne discipline, poputfizike, hernije, matematike i biologije.
Doktor Zakir Naik je postao posebno poznat po ubjedIjivim odgovorima na izazivajuća, a ponekad i provokativna pitanja od strane prisutnih slušalaca na njegovim predavanjima, naročito od strane nemuslimana. Uzgred, imajte na umu da on nema 78, već 48 godina!
Proteklih godina, Zakir Naik je održao preko 1.500 predavanja, tribina i javnih debata na temu islama i komparativnih religija u Sjedinjenim Američkim Državama, Kanadi, Velikoj Britaniji, Saudijskoj Arabiji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Kuvajtu, Kataru, Bahrejnu, Južnoj Africi, Mauritiusu, Australiji, Maleziji, Singapuru, Hong Kongu, Tajlandu, i još veliki broj predavanja u Indiji.
Zabilježio je velike uspjehe u javnim debatama sa poznatim predstavnicima drugih religija. Posebno se pamti njegova uspješna rasprava sa dr. Vilijamom Kembelom na temu Kur’an i Biblija u svjetlu nauke,koja je održana 1. aprila, 2000. godine u Čikagu.
Zakir Naik je osnivač i predsjednik neprofitne Islamske istraživačke organizacije, koja je osnovana 1991. godine. Šejh Ahmed Deedat, rahmetullahi alejhi, širom svijeta poznati govornik o islamu i komparativnim religijama, nazvao je Zakira Naika Deedat Plus,1994. godine. Maja mjeseca, 2000. godine, dodijelio mu je priznanje za postignute uspjehe u da’vi, sa porukom: Sine, ono što si ti postigao za četiri godine, ja nisam uspio postići ni za četrdeset. Elham- dulillah!
Knjigu možete naručiti na e.mail kupiknjigu@live.com za područje Sarajeva.
Cijena 25KM
Prodajna mreža El-Kelimeha: Saradnici kod kojih se mogu naći izdanja El-Kelimeh:
Srbija
El-Kelimeh, Novi Pazar, +381 20 334 020, 064 16 222 84, 064 889 1780, kelimeh@gmail.com
BiH
Sarajevu: kupiknjigu@live.com
Visoko: 061 804 016, bhmisk@gmail.com
Kakanj: NTV Kakanj, 061 788 069, marketing@ntvic.ba
Travnik: Džamija Kalibunar, 061 763 884, sakac@hotmail.com
Srebrenik i okolina: 061 634 953
Tuzla: Knjižara IZ, 061 423 320, hrustan79@yahoo.com
Bihać: 061 770 170 fuad_baltic@live.com
Crna Gora
Ulcinj: +382 69 493 832, suad_ef@yahoo.com
Podgorica: +382 69 018 203
Rožaje: +382 69 518 056, skenderovic@mail.com
Makedonija
Skoplje: +389 77 632 187, +389 75 458 486, +389 70 652 906 dzevadhot@hotmail.com
Austrija
Beč: +43660 435 7348, plavi-pr@hotmail.com
Švicarska
Cirih: +41 79 640 1255, amko_ch@hotmail.com
Sengalen: +41 78 751 1691, +41 71 931 7023,
Arau: +41 76 603 1592, el_batar@hotmail.com
Njemačka
Manc: +49 17 676 477 777, e.ljajic@hotmail.de
USA
Australija
+61 412 190 997, sifet.omerovic@bigpond.com
+61 412 137 607, zijad_glamocic@hotmail.com
SADRŽAJ
PREDGOVOR…………………………………………………………………… 5
SMISAO ŽIVOTA…………………………………………………………….. 11
Izgubljeni putnik……………………………………………………………. 13
Glumci i biznismeni bez cilja………………………………………….. 14
Osnovno pitanje……………………………………………………………. 16
Treba li Allahu veličanje…………………………………………………. 17
Zahvalnost – srž poštovanja……………………………………………. 18
Svrha života na ovome svijetu……………………………………….. 21
Kako se polaže ispit……………………………………………………….. 22
Pouzdanje u Allaha………………………………………………………… 23
I.S.L.A.M……………………………………………………………………….. 24
Ahmed Deedat – čovjek koji mi je promijenio život…………. 27
Kako razmišlja većina…………………………………………………….. 30
Centar života…………………………………………………………………. 31
Najveći čovjek svih vremena………………………………………….. 37
Radosne vijesti………………………………………………………………. 38
Moj početak misije, rezultati i planovi……………………………. 40
Zaključak………………………………………………………………………. 43
PITANJA I ODGOVORI…………………………………………………….. 46
Prihvaćanje islama………………………………………………………… 46
Udaja muslimanke za nemuslimana……………………………….. 47
Kako izgleda pravi musliman………………………………………….. 48
Vjerujem u sve religije……………………………………………………. 50
“Dokaz” da je Kur’an falsifikat………………………………………… 52
Kritike na račun Zakira Naika…………………………………………. 54
Želim prihvatiti islam pred Zakirom Naikom…………………… 56
JEDINSTVO ISLAMSKOG UMMETA…………………………………. 59
Važna, specifična i osjetljiva tema………………………………….. 61
Temelji jedinstva…………………………………………………………… 62
Početak razilaženja………………………………………………………… 64
Ne mogu svi biti uvijek u pravu……………………………………… 65
Primjer doticanja žene…………………………………………………… 66
Izgovaranje riječi Amin u namazu…………………………………… 69
Razilaženja velikih imama………………………………………………. 70
Niko od nas se ne može porediti sa njima………………………. 71
Šta je rješenje………………………………………………………………… 72
Kom pravcu pripadamo…………………………………………………. 73
Ja sam 100% hanefijskog mezheba………………………………… 75
Ja sam 100% malikijskog mezheba…………………………………. 76
Ja sam 100% šafijskog mezheba…………………………………….. 77
Ja sam 100% hanbelijskog mezheba………………………………. 78
Imami nisu izmišljali mezhebe……………………………………….. 79
Slijepo slijeđenje……………………………………………………………. 80
Samo jedna ispravna skupina…………………………………………. 82
Ne postoje “selefije”………………………………………………………. 83
Nesuglasice sa šejhom Albanijem…………………………………… 85
Svako novo ime donosi nove podjele……………………………… 88
“U kojoj si organizaciji?”………………………………………………… 91
Pitanje tekfira……………………………………………………………….. 91
Mi smo samo muslimani……………………………………………….. 93
KO JE AUTOR KUR’ANA………………………………………………….. 97
Muhammed, s.a.v.s., nije osnivač islama………………………… 99
Čudo za sva vremena…………………………………………………… 100
Tri mogućnosti…………………………………………………………….. 101
Muhammed, a.s., nikada nije proglasio svoje autorstvolOl
Imetak kao motiv………………………………………………………… 102
Žudnja za položajem, moći, slavom i vodstvom…………….. 104
Oslobađanje i ujedinjenje Arapa…………………………………… 107
Moralna reforma…………………………………………………………. 109
Teorija o epileptičnosti………………………………………………… 114
Teorija umišljenosti……………………………………………………… 115
Teorija o prepisivanju iz Biblije…………………………………….. 117
“Muhammed je učio Kur’an od rimskog kovača”…………… 117
“Muhammed je učio Kur’an kod Vereke, Hatidžinog
rođaka”………………………………………………………………………. 118
“Muhammed je često razgovarao sa jevrejima i
hrišćanima”…………………………………………………………………. 119
“Muhammed je učio Kur’an od jevreja i hrišćana koje je
upoznao van granica Arabije”………………………………………. 119
Logički dokazi da Poslanik, s.a.v.s., nije učio Kur’an od
Jevreja i hrišćana…………………………………………………………. 120
Poslanik, s.a.v.s., je bio nepismen…………………………………. 120
Tada nije postojala Biblija na arapskom………………………… 121
Sličnosti između Kur’ana i Biblije………………………………….. 122
Muslimani vjeruju u četiri Božije knjige………………………… 122
Naučna usporedba Kur’ana i Biblije………………………………. 124
Stvaranje kosmosa za šest dana…………………………………… 124
Prvoje nastao dan a zatim Sunce………………………………….. 124
Stvaranje Zemlje, Sunca i Mjeseca……………………………….. 125
Vegetacija stvorena trećeg, a Sunce četvrtog dana……….. 125
I Sunce i Mjesec su izvori svjelosti?………………………………. 125
Adam/Adem, a.s., prvi čovjek na Zemlji, je živio prije 5.800 godina? 126
Nuh, a.sv i Potop………………………………………………………….. 127
Musa, a.sv i Faraon………………………………………………………. 128
Kur’an nije knjiga koja kazuje priče………………………………. 129
Muhammed, a.sv ne može biti istovremeno i lažov i
luđak………………………………………………………………………….. 133
Muhammed, a.sv ne može biti istovremeno i obmanjivač i
falsifikator…………………………………………………………………… 133
Mitomanija…………………………………………………………………. 134
Nove informacije u Kur’anu…………………………………………. 135
“Kur’an je obmana”……………………………………………………… 136
Svjesno brane svoju zabludu………………………………………… 136
Objava ne protivrječi razumu………………………………………. 137
Kur’an podstiče na diskusiju………………………………………… 137
Crpljenje svih alternativa……………………………………………… 137
Test neispravnosti……………………………………………………….. 138
KUR’AN MORA BITI UČEN SA RAZUMIJEVANJEM………….. 147
Najčitanija knjiga koja se čita bez razumijevanja…………… 149
“Ne razumijem arapski jezik”……………………………………….. 150
“Mnogo sam zauzet”……………………………………………………. 153
Pismo iz daleka……………………………………………………………. 154
Kur’an je i za muslimane i za nemuslimane…………………… 155
“Kur’an trebaju razumjeti samo učenjaci”…………………….. 158
Upustvo za upotrebu…………………………………………………… 161
“Što manje znam – manje sam odgovoran”…………………… 163
Ekstremni slučajevi……………………………………………………… 164
Primjer magarca koji nosi knjige………………………………….. 164
Učenje Kur’ana na svečanostima………………………………….. 166
Lažni poštivaoci Kur’ana………………………………………………. 166
Neopravdani izgovori………………………………………………….. 169
Dvije vrste učenjaKur’ana…………………………………………….. 169
Najbolji poklon……………………………………………………………. 170
Zaključak…………………………………………………………………….. 171
PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 173
Duhovno liječenje……………………………………………………….. 173
Zašto postoji ovoliko religija………………………………………… 176
Sve što čitate – čitajte sa razumijevanjem…………………….. 177
Čemu vjera, kad i bez nje možemo biti dobri ljudi!?……… 179
Kur’an trebaju čitati i muslimani i nemuslimani……………. 185
Zašto je petak odabrani dan………………………………………… 186
Zabrana braka između muslimanke i nemuslimana………. 187
Mnogoboštvo u svetim knjigama…………………………………. 188
Žrtvovanje životinja…………………………………………………….. 189
Nema posrednika u dovi……………………………………………… 192
Zašto se muslimani mole pet puta dnevno…………………… 193
Bog čini ono što On hoće…………………………………………….. 195
Kur’an se ne slaže sa Darvinovom teorijom…………………… 196
Žene u Afganistanu……………………………………………………… 197
Razlika između Isusa, a.s., i Muhammeda, s.a.v.s………….. 198
EKONOMIJA BEZ KAMATE……………………………………………… 203
Definicija kamate………………………………………………………… 206
Objava rata od Allaha………………………………………………….. 210
Ciljevi islamskog ekonomskog poretka…………………………. 211
Ekonomska stabilnost u okviru islamskih principa………… 211
Univerzalno bratstvo i pravda……………………………………… 212
Jednaka raspodjela dobara………………………………………….. 213
Individualna sloboda u kontekstu društvenog
blagostanja…………………………………………………………………. 214
Začarani krug………………………………………………………………. 215
Posao bez morala………………………………………………………… 215
Koncentracija moći……………………………………………………… 216
Islamsko bankarstvo……………………………………………………. 216
Socijalna pravda………………………………………………………….. 217
Moralan posao……………………………………………………………. 217
Cirkulacija novca…………………………………………………………. 218
Tačka razilaženja…………………………………………………………. 218
Principi islamskog bankarstva……………………………………… 219
Šta klijent dobija u islamskoj banci………………………………. 220
Finansiranje projekata…………………………………………………. 222
Banka nema pravo miješati se u poslovne odluke…………. 222
Mušarika – partnerstvo ……………………………………………….. 223
Muraheba-sistem………………………………………………………… 223
El-idžara……………………………………………………………………… 224
Kardi-hasen…………………………………………………………………. 225
Najbolji biznis……………………………………………………………… 226
PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 227
Pozitivna nula……………………………………………………………… 227
Stambeni krediti………………………………………………………….. 227
Haram u dobrotvorne svrhe…………………………………………. 228
Uzimanje i davanje kamate su isto……………………………….. 230
Tekući računi………………………………………………………………. 231
Da li su “provizija” i kamata isto?…………………………………. 232
Posao u neislamskoj banci…………………………………………… 233
Podmićivanje i kamata………………………………………………… 234
Životno osiguranje………………………………………………………. 235
AKO TVOJA ETIKETA POKAZUJE KO SI, NOSI JE……………… 237
Neobična tema……………………………………………………………. 239
“Dobro jutro”………………………………………………………………. 240
Svaka religija ima svoja obilježja………………………………….. 246
Dovoljno je da vas vide……………………………………………….. 247
Najgora psovka na svijetu……………………………………………. 248
Obilježje muslimanke………………………………………………….. 249
Ime kao obilježje…………………………………………………………. 251
Etiketa kao poslovna politika……………………………………….. 252
Nove vrste obilježja…………………………………………………….. 253
PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 255
Šta ako su nam životi ugroženi…………………………………….. 255
Nazivanje selama nemuslimanima……………………………….. 256
Kad nešto zabranjujete, nađite dokaz da je zabranjeno 259
Pesimisti i optimisti…………………………………………………….. 260
Brijanje brade, radi boljeg dojma…………………………………. 261
Svi smo Allahovi………………………………………………………….. 262
Nošenje gulabije………………………………………………………….. 263
Kada pokvarene djevojke nose hidžab………………………….. 264
Zašto pokrivene muslimanke ostaju neudate……………….. 265
Dužina brade………………………………………………………………. 265
Prisila u vjeri……………………………………………………………….. 266
MEDIJI I MUSLIMANI…………………………………………………… 269
Definicija medija…………………………………………………………. 271
Ujecaj medija………………………………………………………………. 272
Počast i odgovornost…………………………………………………… 273
Podvale u levhama……………………………………………………… 275
Laž, doista, nestaje………………………………………………………. 276
Dnevno ispiranje mozgova…………………………………………… 277
Možemo, ali se ne trudimo………………………………………….. 278
Ako vi nećete – ima ko hoće…………………………………………. 280
“Nepristrasno” protiv islama………………………………………… 282
Uspavani muslimani……………………………………………………. 283
Informatika i mediji…………………………………………………….. 284
Novi pristup: odgovori na zablude……………………………….. 285
Odgovor u tri faze……………………………………………………….. 287
Profesionalci……………………………………………………………….. 288
Tehnike pozivanja u islam……………………………………………. 289
Najpametniji da se bave da’vom………………………………….. 289
Perfekcija……………………………………………………………………. 290
PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 292
Koji prijevod odabrati………………………………………………….. 292
Klanje životinja……………………………………………………………. 292
Novinarstvo i islam……………………………………………………… 294
0 mu’džizama nema rasprave………………………………………. 296
Islam je najbolji, ali muslimani nisu……………………………… 296
Dobro obrazovanje je ključ uspjeha……………………………… 299
Zabranjene zone …………………………………………………………. 301
Boljeje reći “Allah” nego “Bog”…………………………………….. 302
Može li muslimanka držati predavanja…………………………. 303
Da li je bilo Objave u Indiji…………………………………………… 304
TERORIZAM I DŽIHAD………………………………………………….. 309
Islamska perspektiva…………………………………………………… 311
Fundamentalizam……………………………………………………….. 311
Dobri fundamentalisti………………………………………………….. 312
Manipulacije u rječnicima……………………………………………. 312
Svaki musliman treba biti terorista………………………………. 313
Jedna osoba, jedno djelo – dva nadimka……………………….. 314
Džihad – drugo veliko pitanje……………………………………….. 315
Dobar i loš džihad……………………………………………………….. 316
“Sveti rat”…………………………………………………………………… 317
Džihad u Kur’anu…………………………………………………………. 318
Šejtanove stope…………………………………………………………… 320
60.000 knjiga protiv islama…………………………………………. 322
Muslimani na meti medija…………………………………………… 323
Izigravanje sa Kurbanom……………………………………………… 324
Rat u drugim knjigama………………………………………………… 326
Mit o širenju islama sabljom………………………………………… 328
Sablja intelekta……………………………………………………………. 330
Procentualni porast svjetskih religija 1934-1984. godine 330
Povećano interesovanje nakon 11. septembra……………… 331
PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 333
“Sveti rat” i krstaši………………………………………………………. 333
Bin Laden i islam…………………………………………………………. 334
Zašto Allah stvara hendikepirane ljude…………………………. 338
Napadi u kojima stradaju nedužni ljudi………………………… 340
Političari su u svim problematičnim kombinacijama…….. 343
Državni zakoni…………………………………………………………….. 345
Homeinijevi politički trikovi…………………………………………. 346
Tolerancija ili kukavičluk……………………………………………… 348
Rušenje budističkih spomenika……………………………………. 349
DA’VAILI UNIŠTENJE……………………………………………………. 353
Šta je “da’va”………………………………………………………………. 355
Zajednica srednjeg puta ……………………………………………… 357
70.000% profita………………………………………………………….. 358
Bit ćete zamijenjeni drugim narodom…………………………… 359
Gdje vam je ljubomora!?……………………………………………… 360
Postali smo vreća za udaranje……………………………………… 362
Uzvratite udarac………………………………………………………….. 364
“Opravdanja”……………… 365
“Vama vaša vjera, a meni moja”…….. 368
“U vjeru nema prisile”…………………………………………………. 369
Uslovi ulaska u Džennet………………………………………………. 371
Da’va kao jedan od uslova…………………………………………… 372
Obećana pobjeda………………………………………………………… 372
PITANJA I ODGOVORI………………………………………………….. 375
Program da’ve…………………………………………………………….. 375
Kako odgovoriti hrišćanskim misionarima……………………. 376
Zašto nismo uporni kao hrišćani…………………………………… 379
Kakoih zaustaviti…………………………………………………………. 380
Podstičite na dobro koje i sami činite…………………………… 380
Da li je da’va pojedinačna obaveza………………………………. 382
UPUTSTVA ZA DAIJE……………………………………………………. 385
Definicije da’ve……………………………………………………………. 387
Definicija islaha…………………………………………………………… 387
Razlika između da’ve i islaha……………………………………….. 387
Vrste da’ve………………………………………………………………….. 387
Mediji u službi da’ve……………………………………………………. 388
Efikasnost različitih tipova medija………………………………… 389
Zahtjevi da’ve……………………………………………………………… 390
Živa riječ……………………………………………………………………… 390
Da’va na individualnom nivou……………………………………… 390
Iniciranje da’ve……………………………………………………………. 391
Da’va na javnom nivou………………………………………………… 393
Struktura i sadržaj islamskog predavanja……………………… 394
Početak………………………………………………………………………. 394
Uvod u temu………………………………………………………………. 395
Sadržina predavanja……………………………………………………. 395
Zaključak…………………………………………………………………….. 396
Kako održati impresivno i autentično predavanje…………. 397
Još nekoliko važnih napomena…………………………………….. 398
Šta morate izbjegavati…………………………………………………. 399
Preleminarne pripreme………………………………………………… 400
Pripremanje sadržine predavanja…………………………………. 400
Istraživanje………………………………………………………………….. 401
Generalna proba………………………………………………………….. 402
Tehnike odgovaranja na pitanja publike……………………….. 403
Pravila sesije……………………………………………………………….. 403
Način odgovaranja na pitanja………………………………………. 404
Uvod u odgovor………………………………………………………….. 404
Sadržina odgovora………………………………………………………. 406
Zaključak…………………………………………………………………….. 407
Važne napomene…………………………………………………………. 408
Pripreme za pitanja i odgovore…………………………………….. 409
Tehnike odgovaranja na pitanja…………………………………… 410
Neuobičajene okolnosti……………………………………………….. 411
IZBOR IZ PITANJA I ODGOVORA……………………………………. 415
Namaz za imamom bez brade………………………………………. 417
Teravih-namaz od osam rekata…………………………………….. 417
Prekidanje posta………………………………………………………….. 419
Učenje Kur’ana za umrle………………………………………………. 419
Odbijanje supružnika u postelji…………………………………….. 420
Posjeta groblju 15. ša’bana………………………………………….. 421
Društveno-korisni rad………………………………………………….. 423
Nekoliko pitanja o dodirivanju mushafa……………………….. 426
Da li je imenica “Allah” muškog roda……………………………. 428
Nikab – prekrivanje lica muslimanke…………………………….. 429
Citiranje Biblije radi da’ve…………………………………………….. 433
Odnos prema roditeljima…………………………………………….. 438
Zašto islamski misionari nisu aktivni poput hrišćanskih 440
Vjerovanje u Isusa……………………………………………………….. 444
Pantalone iznad članaka………………………………………………. 447
Sporazumni razvod braka…………………………………………….. 448
Bogata supruga……………………………………………………………. 450
Sredstva kontracepcije………………………………………………… 452
Dozvola prve žene ………………………………………………………. 455
Kada je zabranjeno klanjati………………………………………….. 457
Ženidba ehli-kitabijkom……………………………………………….. 458
Farbanje kose……………………………………………………………… 460
Žene u džamijama……………………………………………………….. 461
Lunarni kalendar…………………………………………………………. 463
Logika u islamu……………………………………………………………. 464
Ako muž nestane…………………………………………………………. 465
Zašto unuci ne nasljeđuju…………………………………………….. 465
Posao za ženu……………………………………………………………… 466
Islam će zavladati svijetom………………………………………….. 466
Međuvjerski sukobi……………………………………………………… 467
Islam u svijetu……………………………………………………………… 468
Ahmed Deedat…………………………………………………………….. 468
Tajna dobrog pamćenja……………………………………………….. 468
Ljekar ili islamski učenjak…………………………………………….. 469
„Zašto vi (muslimani) ograničavate Božiju moć?”………….. 469
Ko je stvorio Boga ………………………………………………………. 470
Obilježavanje rođendana i godišnjica……………………………. 471
O AUTORU………………………………………………………………….. 475