EkonomijaKutak za ženu

Udružene na tri kontinenta: Radovi bh. pletilja u modnim buticima širom svijeta

Udruženje žena za očuvanje rukotvorina u BiH – Udružene osnovano je 2012. godine s ciljem da se spoje tradicionalne vještine pletenja, heklanja i veza s modernim dizajnom i svjetskom modom.

Trenutno ovo Udruženje okuplja oko 300 žena iz cijele Bosne i Hercegovine. Ono što je značajno za ove vrijedne ruke jeste da sve što proizvedu plasiraju uglednim klijentima iz svijeta mode u Francuskoj, Njemačkoj, Austriji, Holandiji, Švedskoj, Norveškoj i Americi

Andrea Maksić, koordinatorica za administraciju i projekte Udrženja, u razgovoru za Akta.ba je kazala, da je pored spajanja modernog i tradiconalnog njihov cilj bio i ekonomsko osnaživanje pletilja, na što su posebno ponosni.

“Proizvodi koje naše pletilje ispletu se mogu naći na tri kontinenta, Amerika, Evropa i Azija. Naše najveće tržište trenutno je Francuska, a odmah poslije dolaze Njemačka, Austrija, Holandija, Norveška, od ove godine i Švedska, zatim Koreja, Japan, Kina pa čak i Australija. Prije godinu dana smo otvorili i naš Centar za usavršavanje i obuku u tehnikama ručnog rada pod nazivom “Arts & Crafts Centar” u kojem imamo i naš showroom gdje se mogu kupiti naši proizvodi. Centar se nalazi na adresi Obala Kulina bana br. 22 u Sarajevu”, kaže Maksić.

ŠEST PLETAČKIH CENTARA 

Maksić kaže da je u 2018. godini 350 žena učestvovalo u procesu proizvodnje. Većina žena, njih oko 150, su iz Sarajeva i okoline, a ostale dolaze iz Konjica, Jablanice, Vranduka, Breze, Visokog i Rudog gdje je Udruženje otvorilo i svoje “pletačke centre” zahvaljujući Švedskoj Ambasadi u BiH i njihovom projektu “Challenge to Change”.

Ovo Udruženje radi za svjetske modne brendove koji prodaju njihove kolekcije u svojim radnjama i/ili u multibrend radnjama, robnim kućama, ekskluzivnim buticima širom svijeta.

                                                            “concept store” Merci Parizu

“Zahvaljujući uspješnoj saradnji s jednim našim klijentom iz Njemačke proizvodi naših pletilja su se našli u poznatoj “concept store” Merci u Parizu. U mjesecu decembru 2018. pokrenuli smo i naš vlastiti brand Kio koji se trenutno prodaje samo preko naše nove on-line prodavnice www.kioknitting.com a cilj nam je da se Kio kolekcije nađu i u svjetskim buticima uskoro”, govori Maksić, dodaje da je skoro dogovoreno da se u ovom pariškom butiku nađe i ljetna kolekcija koju čine šeširi i odjevni predmeti nastali tehnikom heklanja.

Zahvaljujući ovoj online platformi sada će i Bosanci i Hercegovci imati priliku kupiti ono što žene ovog Udruženja proizvode.

PRIRODNI MATERIJALI

Pletilje izrađuju veoma raznovrstan asortiman modnih artikala, od kapa, rukavica, čarapa preko džempera, kaputa do šarolikih aplikacija, lutkica itd.

Za svoje proizvode koriste isključivo prirodne materijale kao što su 100 posto vuna, organski pamuk, alpaca, kašmir, svila lan itd. i te materijale uvoze iz Italije, Španije i Perua. Za jednu vrstu artikala kao što su ćilimi, tašnice, neseseri, dekorativne kutije koriste bh. vunu koja je veoma kvalitetna, ali nažalost pregruba za odjevne predmete.

Maksić kaže da se prednost ručnog rada ogleda i u tome što ne postoji nikakvo tehničko ograničenje, kreativnost je na svom vrhuncu uz pletačke igle i vještinu vrijednih pletilja.

Uporedo s izradom odjeće svaki mjesec ovo Udruženje održava i kurseve pletenja i filcanja.

                                                                       Pletilje – kurs

“Naši kursevi su namijenjeni osobama koje se žele baviti pletenjem kao hobijem, ne kao profesijom. Dakle ženama i muškarcima koji žele ili da nauče da pletu ili onima koji već imaju neko predznanje i koji žele da ga unaprijede. Osim toga kursevi su prilika i za druženje u opuštenoj i toploj atmosferi. Poznato je da pletenje utiče i na psihičko stanje – umiruje, smanjuje krvni pritisak i daje osjećaj ugodnosti i zadovoljstva. Kursevi su dakle idealna prilika da se na kraju napornog radnog dana opustimo i naučimo nešto novo”, pojašnjava Maksić.

Dodaje kako sve njihove pletilje prolaze kroz nephodan period testiranja, period obuke im omogućava da svoje vještine prilagode standardima svjetske mode i da iste iskoriste u proizvodne svrhe tj. kao izvor svojih prihoda.

Na pitanje da li u Udrženju ima “muških pletilja” Maksić kaže, kako u našem društvu pletenje važi kao ženski posao tj. hobi i te vještine se prenose s generacije na generaciju isključivo među ženskom populacijom. U svijetu je to već drugačije i dosta muškaraca prepoznaje terapeutsko djelovanje pletenja kao i mogućnost iskazivanja njihove kreativnosti. Nada se da će ta tendencija doći jednog dana i u naše krajeve. Do tada će i dalje ovo Udruženje biti isključivo ženska organizacija.

Ovo malo, ali jako uspješno udruženje ima velike planove i ideje koje u daljem period planira ostvariti i realizirati. U 2018. godine pletilje Udruženih su proizvele oko 30.000 raznih komada odjevnih predmeta, a plan za 2019. godinu je 35.000 komada i 50 novih pletilja.

“Nama je cilj da prvenstveno zadržimo dobro poslovanje s trenutnim klijentima i tržištima, a plan nam je da razvijemo naš brend Kio kroz učešće na sajmovima mode u Parizu i Berlinu. Sto se tiče proizvodnje cilj nam je da obučimo i zaposlimo još veći broj žena i povećamo kapacitet proizvodnje”, kaže na kraju Maksić.

Ivana Mihajlović

akta.ba

Povezani članci