Moja putovanjaVijesti iz zemlje

Turizam se oporavlja, ali još uvijek nije kao prije korone

Pojedine destinacije u krizi pandemije prepoznale su priliku i vrijedno radile na razvoju ponuda, promociji, upotpunjavanju turističke ponude raznim događajima kao što su Bihać, Jajce, Ljubuški ili Sarajevo, pa se tražila soba više

Kada se pojavila pandemija Covid-19, izgledalo je kao da se turizam nikada neće oporaviti jer je bio među onim sektorima koji su trpjeli najveću štetu. Danas se može reći da je pandemija u velikoj mjeri iza nas, a turizam se počeo oporavljati.

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine ove godine osigurala je vaučere u vrijednosti od dvije stotine konvertibilnih maraka za sve one koji svoj odmor žele provesti u Bosni i Hercegovini. Platforma “CityDeal” jedna je od izabranih platformi preko koje građani mogu iskoristiti vaučere. Iako su vaučeri u ponudi od osmog augusta, interesovanje za iste počelo je odmah nakon objave u medijima. “Interes građana je zaista veliki. Čak i prije potpisivanja ugovora, kada se počelo govoriti o vaučerima, imali smo brojne pozive, poruke, mailove. Nakon potpisivanja samoga ugovora i obavještenja da realizacija turističkih vaučera kreće od osmog augusta, telefon nam ne prestaje zvoniti”, kažu iz platforme “CityDeal”. 

Pojašnjavajući da se željene destinacije razlikuju u ovisnosti od dobne skupine, kao i adrese prebivališta građana u Federaciji BiH, ističu da je dosta upita bilo za Neum, Bihać, Sarajevo, Fojnicu, kao i Vitez, te mnoga druga mjesta. “U suštini, mlađi građani uglavnom žele aktivniji odmor, tipa smještaj s uključenim raftingom ili nekom drugom sportskom aktivnošću, dok oni malo stariji žele odmor na moru ili u hotelima s uključenim spa programom i slično”, kažu iz “CityDeala”.

Enis Avdić, direktor platforme “Odmori u BiH”, također ističe da je interesovanje građana za turističke vaučere veliko, te da to pokazuje da su vaučeri bili “dobar potez”. Avdić kaže da ih raduje činjenica da su upiti raznovrsni u pogledu destinacija te da građani nisu koncentrirani na samo određene destinacije. Kada je u pitanju oporavak turizma od pandemije, Avdić kaže da i statistika kao i pokazatelji na tržištu govore da se situacija popravlja, ali da u mnogim mjestima još uvijek nije blizu nivoa iz 2019. godine.

S druge strane, Avdić pojašnjava da su pojedine destinacije u ovoj krizi prepoznale priliku i vrijedno radile na razvoju ponuda, promociji, upotpunjavanju turističke ponude raznim događajima kao što su Bihać, Jajce, Ljubuški ili Sarajevo. Prema informacijama koje posjeduje ova platforma, trenutno su najposjećenije destinacije koje imaju vodene resurse, što je i logično jer je ljetna sezona. Korisnici najviše traže ponude za odmor na morskoj obali ili uz prelijepe bh. rijeke i jezera. Ljubitelji prirode odlučuju se za posjetu planinama koje ljeti pružaju sve bolje sadržaje, a kako kaže Avdić, brojni događaji širom BiH motiv su i za posjetu istim i nešto duži boravak i upoznavanje s lokalnom kulturno-historijskom i drugom turističkom ponudom.

Govoreći o istraživanju o potrebama i navikama domaćih turista koje su radili u jesen 2020. godine, Avdić ističe da se pokazalo da građani BiH nisu dovoljno upoznati s ponudom domaćih destinacija i da im je to često razlog zašto ne putuju više. “Lošu cestovnu infrastrukturu i vrijeme potrebno za putovanje također su istakli kao problem, ali smo imali i komentare da, iako se treba potruditi i doći do neke destinacije, ljepota koju tamo zateknete vrijedi i utrošenog vremena. Domaći turisti obično ne ostaju duže od dva noćenja za razliku od putovanja izvan BiH, a voljeli bi imati više dodatnih sadržaja, sadržaja za djecu te bolje informacije o samim ponudama. Na svim ovim segmentima kontinuirano radimo s našim partnerima, kako bismo zainteresovanima dali inspiraciju za putovanja, približili ponude i ponudili kvalitetne turističke pakete naših partnera”, kaže Avdić, dodajući da je pandemija čak i pomogla u segmentu upoznavanja svoje domovine jer je veliki broj građana bio prinuđen da putuje lokalno i otkriva domaće destinacije.

Upravo kroz ta putovanja, Avdić smatra da su mnogi uvidjeli šta to sve naša domovina ima za ponuditi, a i mediji su u fokus stavili domaće destinacije i doprinijeli afirmaciji i onih manje poznatih bisera.

Turistička agencija “Zoom Travel” jedna je od agencija koja dovodi strane turiste u našu zemlju. Prema njihovom iskustvo, ove sezone turizam se, nakon pandemije, poprilično oporavio, ljudi su opušteniji i žele putovati. Kažu da je manje izražen strah od zaraze, odnosno gotovo da i ne postoji.

“Oporavak turizma od pandemije je relativan zbog globalne i mirovne krize. Prije svega sigurnosna situacija, pa nakon toga ekonomska kriza u svijetu imale su negativan utjecaj na turizam u BiH. Kraj prošle godine bio je obilježen negativnom sigurnosnom situacijom u Bosni, a s ratom u Ukrajini početkom ove godine ti strahovi su se donekle produbili, da bi se tek smirili početkom ljeta”, pojašnjavaju iz “Zoom Travela”.

Kao agencija, najviše rade s turistima arapskog područja. Govoreći o problemu nedostatka stikera za vize, o kojem se prije pisalo, ističu da su stikeri najmanji problem prilikom izdavanja viza. “Prije svega, to je kompleksna procedura koja nije digitalizovana, nedostatak operativne radne snage u konzulatima i neusklađenost procedura. U pojedinim zemljama se priznaje digitalni format turističkog vaučera, u nekim se pak zahtijeva slanje DHL poštom, što nas dodatno stavlja u negativan položaj u smislu finansijski prihvatljive destinacije”, kažu iz ove agencije.

Govoreći o interesovanju arapskih turista naspram godina prije pandemije, kažu da pojedine zemlje imaju izraženo smanjen interes za putovanje u Bosnu i Hercegovinu, kao što su UAE, Bahrein, dok je kod nekih nacija kao što je Oman interes uvećan. Kao agencija, nude i “halal paket” turistima za one koji žele putovati po principima islama.

“Za zemlje Zaljeva to je posve nebitna stavka jer oni Bosnu i Hercegovinu doživljavaju po načelu kao halal. Standardizaciju za halal način putovanja smo prije svega uradili zbog Dalekog Istoka kao što je Malezija, Singapur i druge države. Trenutno su ove zemlje tek u pokretu za postpandemijska putovanja”, objašnjavaju iz “Zoom Travela”. Za zemlje Zaljeva ističu da su najtraženiji porodični paketi koji uključuju što više posjeta parkovima prirode.

Kada su u pitanju naredne godine, ističu da je turizam, pored globalne ekonomske situacije, uvjetovan i sigurnosnom situacijom u Bosni i Hercegovini.(Izvor:stav.ba)

akos.ba

 

Povezani članci