Trendovi u marketingu: Kako bez reklame promovirati brend?
Gledaoci se često žale na velik broj reklama koje gledanje televizijskog programa čine nemogućim i dosadnim. Marketinški eksperti ovo su primili k znanju i u posljednjih nekoliko godina došlo je do porasta reklama koje gledaoci i ne primijete a uključene su u samu seriju ili film koji se prikazuje. Ovaj pristup dao je odlične rezultate i rast ovog trenda možemo očekivati i u budućnosti
Jedna od odličnih marketinških strategija jeste reklamu učiniti što manje reklamom. Kako? Cilj je skloniti reklame iz fokusa, staviti ih u pozadinu i učiniti ih dijelom životnog stila. Možda zvuči zbunjujuće, ali zapravo je vrlo jednostavno. Većina javnosti umorna je od reklama; današnje reklame su svugdje oko nas – na televiziji, radiostanicama, bilbordima, u magazinima, novinama, u prijevoznim sredstvima, pa i na našim bankomatima. Čak su i komercijalne televizijske kuće predstavile emisije bez reklama i prekida. Početkom stoljeća “ABC” je to uradio s hit-serijom “Alias”, a “FOX” sa serijom “24”. Ali, postoji neki trik, zar ne?
Komercijalna televizijska kuća odbila je novac za reklamni prostor? Pa, baš i nije. Tokom jedne epizode televizijske serije “24” početna i završna scena pripala je Fordu i njihovom promotivnom spotu. Osim toga, glavna uloga, Jack Bauer, vozila je Fordov automobil. Marketing-rječnik definira to kao plasiranje proizvoda, a današnji filmovi, televizijske serije, videoigrice, pa čak i knjige okupirani su upravo ovom strategijom i postižu odlične rezultate.
Reklame u okviru filma
Jeste li nekad gledali televizijsku seriju ili film i imali dojam da gledate neku predugu reklamu? Ako jeste, onda ste bili žrtve lošeg plasiranja proizvoda. Kao u svemu tako i ovdje postoji linija koja se ne bi trebala preći. Sposobni marketari žele da se njihov proizvod primijeti, ali ne i da bude u fokusu. Proizvod se mora uklapati u koncept scene i postati dio emisije na gotovo neprimjetan način. Kad se uradi pravilno, plasirani proizvod može dodati malo realnosti u emisiju, što jedna boca pića naziva “soda” ne može. Ova strategija potječe iz davnih pedesetih godina prošlog stoljeća kad je u filmu “Afrička kraljica” Katherine Hepburn bacila hrpe “Gordon Gin” proizvoda u more. Nakon toga je broj emisija s plasiranim proizvodima godinama nevjerovatno rastao.
Razmislite malo o tome, koliko ste gledali filmova, televizijskih serija ili videospotova i primijetili neke brendove koje je glavna uloga koristila? Vjerovatno ste gledali ili čuli za film “Brodolom života” u kojem glavnu ulogu tumači Tom Hanks. Upravo taj film plasirao je dva proizvoda, odnosno brenda – “FedEx” i “Wilson”. “FedEx” je kompanija u kojoj je radio Chuck (Tom Hanks) i čije kutije i sadržaje on koristi da preživi na otoku.
“FedEx” je najbolje osjetio koristi plasiranog brenda izvan SAD-a, pogotovo u Aziji gdje je prepoznatljivost brenda nevjerovatno porasla. Još briljantnije plasiranje proizvoda bilo je s “Wilsonovom” odbojkaškom loptom, koju je Chuck simbolično nazvao “Wilson”. “Wilson” je postao Chuckov saputnik i jedini prijatelj tokom preživljavanja na otoku. Pomoću ovakvog identificiranja proizvoda s ličnošću “Wilson” je dobio nevjerovatan publicitet i svjetsku prepoznatljivost brenda. Naime, i danas se može pronaći replika “Wilsona” na eBayu i oficijelnoj stranici brenda. “FedEx” i “Wilson” su negirali plaćanje za plasiranje proizvoda, a režiser je sasvim slučajno pronašao inspiraciju za lik Wilsona dok se bavio istraživanjem za film.
Plaćaju li kompanije za skrivenu reklamu?
Možda najveći rekorder u broju plasiranih proizvoda u traileru jednog filma jeste “Josie i mačkice”, u kojem se u dvije minute pojavilo 26 brendova među kojima su “McDonald’s”, “American Express”, “Coca-Cola”, “Starbucks”, “Motorola”, “Target”, “Ford”, “Evian”, “Puma, Ray-Ban” i dr.
Oširnije na portalu NV: