O obrazovanju i odgoju

Što znači potisnuta kreativnost i kako je osloboditi?

Svaka prosječna osoba može biti neograničeno kreativna ako to želi.

POTISNUTA KREATIVNOST je stanje kada pojedinac nije u mogućnosti iskazivati sve svoje kompetencije (sposobnosti), a što je  posljedica dominantno logičnog načina promišljanja koje je naučeno tokom tradicionalnog školovanja.

Stanje

Mala djeca su nevjerojatno kreativna. O tome nema dvojbe. Nažalost, tradicionalni način odgoja i obrazovanja u potpunosti potisne kreativnost koju su djeca stekla do polaska u školu.

Zašto je to tako?

Tradicionalan (redovan) sistem obrazovanja nas uči da dominantno razmišljamo logički (linearno).

To znači da smo fokusirani na popise, liste, sljedove, na dominantno kretanje naprijed, na ranije doživljeno, na prepoznato, na očekivano, na sigurno, …

Logičko razmišljanje je dobro opisano primjerom kretanja u tunelu – idemo samo naprijed – prema izlazu iz tunela. Isto tako i razmišljamo u slijedu. Ne vodimo istovremeno računa što je izvan slijeda, što je sa strane, bočno, nazad, …
Nemamo cjelovitu sliku, niti uopće razmišljamo o njoj.

Za logičko razmišljanje ključna je riječ “Ne“. Nju najčešće koristimo u kontekstu otpora promjenama:
– nije sada vrijeme,
– sačekat ćemo da drugi to odrade,
– nisu ni drugi u tome uspjeli ,
– zašto da mi to uradimo,
– sačekajmo „bolja“,
– uvjerimo se prvo kako je to apsolutno sigurno,
– i drugi beskrajni “Ne” razlozi za nečinjenja.

Na taj se način kreativnost koja se kod male djece neizostavno javlja i intenzivira do polaska u školu u potpunosti potisne kroz sistem sadašnjeg odgoja i obrazovanja. Dominantno mjesto preuzme logičko promišljanje koje tokom školovanja ne dopušta daljnji razvoj kreativnosti.

Sustav obrazovanja “ne dopušta” razmišljanje izvan logičnog slijeda i potiskuje svaku kreativnost.

Tijekom linearnog načina razmišljanja koristimo gotovo isključivo lijevu polutku mozga koja je zadužena za logiku.

Rješenje

– Ima li rješenja da stanje potisnute kreativnosti bude prekinuto i da se potisnuta kreativnost oslobodi (povrati)?

– Ima i to samo jedno rješenje koje se zove umne (mentalne) mape!

Umne mape su alat koji na lahak, jednostavan i brz način oslobađa potisnutu kreativnost i omogućava njen neograničen razvoj.

Tokom izrade umnih mapa koristimo obje polutke mozga, a dominantno desnu polutku koja je zadužena za kreativnost.

Činjenice

■ Svaka osoba je u stanju potisnute kreativnosti zbog načina promišljanja koje je dirigirano (nametnuto) sadašnjim sistemom obrazovanja.
■ Svi koji imamo potisnutu kreativnost svoje potencijale primjenjujemo ograničeno zbog načina promišljanja. 
■ Znanja, vještine i ponašanja stjecana tokom i poslije školovanja nisu izgubljena, ona su privremeno potisnuta.
■ Umne mape u potpunosti oslobađaju potisnutu kreativnost i dalje je razvijaju bez ograničenja.
■ Svaki prosječan pojedinac može osloboditi svoju potisnutu kreativnost upotrebom umnih mapa na pravi način*.

Lahko je dokazati kako je oslobađanje potisnute kreativnosti i njen daljnji razvoj čisto mehanička aktivnost – treba kontinuirano i sistemski  izrađivati umne mape na pravi način.
Ovaj princip se u zove „Kreativna mehanika“ i glavni je „krivac“ postignuća primjenom Modela univerzalne izvrsnosti  – MUI.

Pitanje kreativnosti je pitanje odluke da se nauči mapirati na „pravi način“, a ne sposobnosti pojedinaca.

Praktikum

1. Naučite raditi umne mape na pravi načinhttp://www.portalalfa.com/ucenje_pomocu_umnih_mapa

2. Radite kontinuirano umne mape iz različitih problematika.

3. Zagovarajte druge da nauče raditi umne mape jer vaše oslobođene kompetencije su takve da se morate umrežavati sa sebi sličnima (pojedincima koji mapiraju kao i vi).

Zaključak

1. Sadašnji način promišljanja kojim nas uče tokom školovanja ima za posljedicu potiskivanje kreativnosti kod svih pojedinaca bez izuzetaka.

2. Potisnuta kreativnost se može osloboditi kontinuiranom i sistemskim primjenom umnih mapa na pravi način.

 

 ■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

Pravi način mapiranja je upotreba alata i modela u procesu mapiranja.

MUI način mapiranja (kada se tokom mapiranja primjenjuje Model univerzalne izvrsnosti – MUI) ja pravi način mapiranja koji dovodi do potpunog oslobađanja potisnute kreativnosti i njen neograničen razvoj. 

mui2007.wordpress.com

Povezani članci

Back to top button