Saopćenje Aktiva profesora/nastavnika turskog jezika
Aktivi profesora/nastavnika turskog jezika koji djeluju u Bosni i Hercegovini u proteklom periodu sa žaljenjem prate vijesti u medijima vezane za turski jezik, te za izbor drugog stranog jezika. Želimo izraziti našu tugu zbog vijesti koji se pojavljuju u medijima unatoč naporima koje činimo za razvoj naše djece.
Srcem vjerujemo da građani imaju pravo na informisanje i budu u toku dešavanja. Međutim, sa druge strane kada se pišu vijesti vjerujemo da se građani ne trebaju pogrešno usmjeravati i da se treba pridržavati samo istine. Kada je riječ o vijestima mislimo da se treba direktno konsultovati sa relevantnim i vještim ljudima a ne nepovezanim osobama što je ispravnije sa gledišta medijske etike.
Ni u jednoj zemlji u kojoj živi dijaspora Bosne i Hercegovine se ne podučava bosanski jezik kao izborni predmet, te je Turska jedina zemlja gdje se ta ideja realizuje. Očekivano je da dvije zemlje kao što su Turska i Bosna i Hercegovina koje imaju slične kulture i bezbroj zajedničkih riječi imaju međusobnu saradnju u učenju jezika.
U medijima je objavljena vijest sa anketnim listićem na kojoj se nalazi logo Instituta Yunus Emre i pomoću ove ankete tvrde da je napravljen jednostran izbor učenja jezika. Anketa objavljena u medijima je samo primjer za učenike i njihove roditelje i predviđena je za određivanje broja učenika koji žele učiti turski jezik u sljedećem polugodištu te nije službena.
Službene ankete provodi samo uprava škole i ministarstvo. I mi kao aktivi turskog jezika koji uvijek djelujemo u skladu sa propisima i vladavinom prava dajemo punu podršku za ovaj način rada.
U nastavnom planu i programu Federacije Bosne i Hercegovine ne postoji zabrana prezentiranja izbornih stranih jezika. Svi izborni jezici imaju pravo da se prezentiraju kako bi učenici i njihovi roditelji mogli da izaberu ono što je najbolje za njih.
Jezici koji žele uraditi promociju to mogu uvijek uraditi uz dozvolu ministarstva. Proglašavanje nastavnika turskog jezika krivcima zato što promovišu jezik kojeg su studirali je nepoštivanje njihovog truda i rada. Bilo bi nam drago kao nastavnicima turskog jezika da drugi izborni jezici informišu učenike i njihove roditelje o svojim aktivnostima.
Bratske općine u Turskoj, učenicima koji su kao izborni predmet izabrali turski jezik u znak zahvalnosti šalju kao poklon ruksake i školski pribor. Misao da su se ovim poklonima učenici i roditelji u Bosni i Hercegovini prevareni je velika uvreda za častan i velikodušan narod Bosne i Hercegovine. Mišljenja smo da ljudi koji su ovo na drugi način protumačili nisu imali dobru namjeru. Pored toga kao i što nam naziv govori da je to izborni predmet besmisleno je tvrditi da neko nekoga prisiljava na takvo nešto. Mi Bosanci i Hercegovci tokom historije ništa nismo prihvatili na silu, niti ćemo.
Turska pored ovoga renovira učionice da bi poboljšala kvalitet obrazovanja, oprema ih savremenom tehnologijom tj. pametnim tablama, računarima, projektorima i ovim putem učenicima nude bolje uslove tokom obrazovanja. Ove učionice ne koriste samo učenici koji uče turski jezik nego svi učenici.
Osim toga učenici koji su naučili turski jezik u osnovnim i srednjim školama imat će prednost za dobivanje državne stipendije Republike Turske “Türkiye Bursları“. Kako bi se studenti uključili programu „Türkiye Bursları” na početku programa moraju prihvatiti pravilo koje govori da studenti nakon svog obrazovanja se moraju vratiti i raditi za svoju domovinu.
Naši učenici će se truditi da se obrazuju na najkvalitetnijim univerzitetima Republike Turske, da se specijaliziraju u svom polju i da budu ljudi sa samopouzdanjem koji će doprinjeti svojoj zemlji. Odabrani studenti Bosne i Hercegovine neće služiti nekoj drugoj zemlji nego svojoj.
Kad bi naveli ostale aktivnosti koji se realizuju u okviru nastave turskog jezika kao izbornog predmeta to bi bile sljedeće;
· U Bosni i Hercegovini i Turskoj se organizuju različiti seminari za nas, nastavnike turskog jezika s ciljem da nastava turskog jezika bude što kvalitetnija.
· Organizuju se turniri odbojke i futbala s ciljem bolje socijalizacije među učenicima i poboljšanja njihovog zdravlja.
· Organizuju se takmičenja u pjevanju, selfie fotografisanju, crtanju itd. kako bi se otkrili talentovani učenici.
· Pored učenja turskog jezika, a s ciljem povećanja motivacije naših učenika te kako bi im ostavili lijepe uspomene tokom školovanja organizuju se dječiji festivali uz učešće popularnih umjetnika iz Bosne i Hercegovine.
· Učenici koji su na nastavi i drugim aktivnostima uspješni nagrađuju se putovanjem u Tursku.
· Škole su se počele posjećivati a učenici međusobno družiti nakon bratimljenja škola između dvije zemlje. Na taj način su učenici imali mogućnost upoznati i kulturu jezika kojeg izučavaju na licu mjesta.
Mi svoj posao radimo pozitivnom energijom koju crpimo iz zadovoljstva naših učenika koji uče turski jezik, kao i njihovih roditelja. Mišljenja smo da bi slične aktivnosti i drugih izbornih predmeta imale višestruke koristi za našu domovinu. Svaki naučeni jezik, našoj djeci pruža nove mogućnosti i prilike za bolju budućnost. Uzevši to u obzir mislimo da učenicima i roditeljima treba dati mogućnost izabora turskog jezika i zahtijevamo poštovanje slobodnog izbora, stoji u saopćenju Aktiva profesora/nastavnika turskog jezika BiH.
Akos.ba