San Francisko: Bojkotujte Izrael sve dok Palestinci ne budu imali jednaka prava
Seattle Mideast Awarness Campaign (SeaMAC) je pokrenulo novu reklamnu kampanju na autobusima San Franciska, pozivajući na bojkot Izrael zbog njegove politike aparthejda i neprikladnog ponašanja prema Palestincima. Reklamna kampanja koja će trajati cijelog mjeseca augusta je centrirana oko slogana “Bojkotujte Izrael sve dok Palestinci ne budu imali jednaka prava”.
Nova reklama uključuje i slogan “Zaustavite anti-bojkot zakon”, a SeaMAC je također naveo i prethodne bojkote za socijalnu pravdu, uključujući Bostonsku čajanku iz 1773. godine, autobuse razdvajanja u Montgomeriju iz 1956. godine, južnoafrički aparthejd od 1959. do 1994. godine te bojkot Ljetnih olimpijskih igara iz 1980. godine u znak protesta protiv sovjetske invazije na Afganistan.
“Zagovornici izraelskog aparthejda pokušavaju ubijediti državu i nacionalna zakonodavna tijela da zabrane pravo na bojkot protiv društvene nepravde u Izraelu”, kazao je Edward Mast, član odbora volontera SeaMAC-a. “Ovaj napad na slobodu govora je još jedan primjer zahtjeva za poseban tretman za državu Izrael”.
Zakoni i odluke koji pokušavaju da zabrane pokret Bojkot, deinvestiranje i sankcije (BDS) protiv Izraela su predstavljene ili uvedene u najmanje 21 državna zakonodavna tijela i američki Kongres. Guverner Nju Jorka, Mario Cuomo je nedavno naredio izvršnom odboru da napravi crnu listu institucija ili tvrtki koje su ‘uključene ii promoviraju’ BDS.
Kampanja također oštro kritikuje američku vladu zbog njene podrške ‘izraelskim kršenjima ljudskih prava Palestinaca, ističući da SAD godišnje Izraelu pruža vojnu pomoć više od tri milijarde dolara.
Navodeći da izraelska vlada i njezin američki lobi nastoje oduzeti njihovo pravo na bojkot, SeaMAC je pozvao međunarodnu scenu da okonča izraelske ratne zločine, aparthejd i etničko čišćenje Palestinaca.
Carla Curio, član odbora volontera SeaMAC-a je kazala: “Vlada Izraela je dovoljno uplašena da troši milione dolara na lažne i klevetničke PR-ove i propagandu, očajnički pokušavajući da zastraši ljude da ne učestvuju u građanskim akcijama protiv izraelskog aparthejda i stalnih ratnih zločina”.
SeaMAC je također vodio ovu kampanju na autobusima u Vašingtonu, San Francisku, Denveru i Portlandu tokom 2015. godine, uprkos tome što su reklame skinute i cenzurirane u Čikagu i Sijetlu, iako je pro-izraelskim grupama dozvoljeno da postavljaju lažne, obmanjujuće reklame na istim King Country Metro autobusima u Sijetlu.
SeaMAC koristi termin ‘aparthejd’ koji se ne odnosi samo na Zapadnu obalu, gdje pod jurisdikcijom izraelske vlade žive izraelski jevrejski naseljenici i Palestinci ali pod dva odvojena i nejednaka seta zakon,a već također da istakne nejednakosti unutar samog Izraela gdje je 1,5 milion Palestinaca predmet više od 500 zakona koji ih diskriminiraju u korist izraelskih Jevreja. Poziv na bojkot Izraela je urađen po modelu kampanje bojkota protiv aparthejda u staroj Južnoj Africi.
IslamBosna.ba