Za djecu i omladinu

Riječi iz Kur’ana – ideje za aktivnosti, print i zabavu s djecom

Prevela i prilagodila: Melisa Žigonja – Peljto

U nastavku možete pročitati deset aktivnosti koje možete raditi sa svojom djecom ili djecom u vrtiću na sedmičnoj bazi. Svaka sedmica ima svoju temu, prijedlog zajedničke aktivnosti, diskusiju prije početka rada s djecom da se uvedu u temu i sliku koju možete isprintati i na koju se možete pozvati kad se desi prigodna situacija iz obrađene teme. U nekim sedmicama su date riječi na arapskom pa ujedno možete učiti kur’anske riječi i izraze s djecom. Ove radionice vam donosimo ljubaznošću Sare Amanulla.

Sedmica 1: Biti ljubazan/dobar prema drugom

Diskusija: Allah nas upućuje da budemo ljubazni prema svakome, velikom, malom, mladom i starom. Trebali bismo govoriti blago i ljubazno. Ako je nekome potrebna pomoć, trebamo otići do te osobe i pitati kako mi možemo pomoći. Možeš li smisliti način na koji možeš biti dobar prema drugima? Biti dobar prema bratu ili sestri, pomoći ljudima kad su povrijeđeni, pokloniti cvijeće svojoj majci, pomoći roditeljima u kućnim poslovima, nahraniti gladnu životinju, zagrliti nekoga ko je tužan i drugo…

Aktivnost: Igra uloga
Biti dobar prema nekome ko nema hranu. Dvije uloge i neka hrana. Jedan učesnik(ica) izgleda tužno i nema hrane, dok drugi ima. Prvi učesnik(ica) kaže: “Izgledaš kao da nemaš hrane i da si zbog toga tužan, mogu li ti ja malo dati?” Učesnici tada pitaju djecu: “Je li to bilo ljubazno od njega/nje?” “Da!”

Pomoći povrijeđenom. Dva učesnika, jedan pada i pravi se da je povrijedio/la koljeno i pretvara se da plače. Drugi učesnik/ca prilazi i kaže: “O ne, izgleda si povrijeđen/a, dozvoli mi da ti pomognem.”, a potom stavlja zamišljeni flaster na povredu. Učesnik potom pita djecu:  “Je li to bilo ljubazno od njega/nje?” “Da!”

Dijeljenje. Dva učesnika, jedan ima igračku, dok drugi pita: “Mogu li seja igrati sa tom igračkom, molim te?” i drugi učesnik/ca grubo odbija: “Ne! Ne možeš se igrati.” Učesnik tada pita djecu:  “Je li to bilo ljubazno od njega/nje?” “Ne!” Učesnik potom pita djecu je li se to moglo uraditi drugačije. Ponavlja se igra u “dobro i ljubazno” maniru i učesnik ponovo pita može li dobiti igračku. Odgovor je: “Da naravno, ja volim dijeliti svoje igračke!” Učesnik potom pita djecu:  “Je li to bilo ljubazno od njega/nje?” “Da!” good-to-each-other

Sedmica 2: Pas (ar.kalb)

Ajet iz Kur’ana: “I pomislio bi da su budni, ali oni su spavali; i Mi smo ih prevrtali sad na desnu, sad na lijevu stranu, a pas njihov, opruženih prednjih šapa, na ulazu je ležao; da si ih vidio, od njih bi pobjegao i strah bi te uhvatio.” (Kahf, 18)

Opširnije na portalu albabi.com.

Povezani članci

Back to top button